breuk in Trek achterbrug

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Moovit
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 25 november 2013, 22:10

Heb een breuk ontdekt in mijn achterbrug van een Trek Fuel Ex8 uit 2013.
Helaas heb ik de fiets vanaf juni 2013, dus (net iets) meer dan 5 jaar, dus de garantie is verlopen.
Dealer heeft al met Trek contact gehad, en zij geven aan niet onder de garantie te repareren
Kosten zijn nu € 275,-.
Vraag is of de fiets het nog waard is, wetende dat ik het een prima fiets vind, en ik nu geen grote uitgave wil doen. Ik weet het, heb eigenlijk geen alternatief, maar wil het toch gevraagd hebben :-?
--------------------------------------------------------------
Trek Ex 8 (2019)
Trek Ex 8 (2013)
Trek Top Fuel 90 (2003)
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Moovit schreef: ma 28 januari 2019, 21:37 Heb een breuk ontdekt in mijn achterbrug van een Trek Fuel Ex8 uit 2013.
Helaas heb ik de fiets vanaf juni 2013, dus (net iets) meer dan 5 jaar, dus de garantie is verlopen.
Dealer heeft al met Trek contact gehad, en zij geven aan niet onder de garantie te repareren
Kosten zijn nu € 275,-.
Vraag is of de fiets het nog waard is, wetende dat ik het een prima fiets vind, en ik nu geen grote uitgave wil doen. Ik weet het, heb eigenlijk geen alternatief, maar wil het toch gevraagd hebben :-?
Had je je zinnen gezet op een andere fiets?
Zo ja. doen!
Zo nee, zitten er nog meer kosten aan te komen? Zo ja, nieuwe fiets! Zo nee, je verlies nemen en die achtervork kopen.

Bedenk dat de afschrijving van je nieuwe fiets al hoger zal zijn dan 275 euro als je hem over de drempel van de fietsenzaak duwt.
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Ik dacht dat Trek levenslange garantie op hun frames gaf ?
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

@ Moovit. Als de fiets goed bevalt dan zou ik 'm gewoon laten repareren.

Dennis1987 schreef: ma 28 januari 2019, 22:31 Ik dacht dat Trek levenslange garantie op hun frames gaf ?
Contacteer een erkende Trek-dealer of -distributeur om een garantieclaim in te dienen. Er dient een aankoopbewijs overlegd te worden.
Klik hier
Levenslange garantie
Frames voor de rest van het leven van de oorspronkelijke eigenaar (met uitzondering van: zie onder)
5 jaar garantie
De swing-armen op alle full-suspension fietsen (met uitzondering van de frames van de modellen Session, Scratch en Slash)




Ik denk dat een swingarm hetzelfde is als een achterbrug, schijnbaar hoort dat niet bij het frame...
Moovit
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 25 november 2013, 22:10

Dennis1987 schreef: ma 28 januari 2019, 22:31 Ik dacht dat Trek levenslange garantie op hun frames gaf ?
Klopt, maar dan bij dit type fietsen alleen op het hoofdframe. Daar ook al eens een ervaring mee gehad, en dat loste Trek op om mij flinke korting te geven op een nieuwe fiets.
--------------------------------------------------------------
Trek Ex 8 (2019)
Trek Ex 8 (2013)
Trek Top Fuel 90 (2003)
Moovit
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 25 november 2013, 22:10

baron062 schreef: ma 28 januari 2019, 21:42
Moovit schreef: ma 28 januari 2019, 21:37 Heb een breuk ontdekt in mijn achterbrug van een Trek Fuel Ex8 uit 2013.
Helaas heb ik de fiets vanaf juni 2013, dus (net iets) meer dan 5 jaar, dus de garantie is verlopen.
Dealer heeft al met Trek contact gehad, en zij geven aan niet onder de garantie te repareren
Kosten zijn nu € 275,-.
Vraag is of de fiets het nog waard is, wetende dat ik het een prima fiets vind, en ik nu geen grote uitgave wil doen. Ik weet het, heb eigenlijk geen alternatief, maar wil het toch gevraagd hebben :-?
Had je je zinnen gezet op een andere fiets?
Zo ja. doen!
Zo nee, zitten er nog meer kosten aan te komen? Zo ja, nieuwe fiets! Zo nee, je verlies nemen en die achtervork kopen.

Bedenk dat de afschrijving van je nieuwe fiets al hoger zal zijn dan 275 euro als je hem over de drempel van de fietsenzaak duwt.
Duidelijke tips! Neem mijn 'verlies', dan kan ik binnenkort weer raggen in het bos.
--------------------------------------------------------------
Trek Ex 8 (2019)
Trek Ex 8 (2013)
Trek Top Fuel 90 (2003)
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Tja, da's balen maar ik denk dat het frame de prijs van een nieuwe achterbrug waard is.

Wel ff de lagerpassingen van de ADP controleren, die willen nog wel eens te ruim zijn, in dat geval geldt de garantie wel denk ik want Trek is bekend met dat probleem. Dus dat zou een manier kunnen zijn om alsnog een nieuwe brug te versieren..
Ook heb ik al een keer de holle alu "bout" van het achterbrug draaipunt gebroken. Brug en alu tussenringen beschadigd.. Onder garantie een nieuwe brug + lagers en asbout gekregen, fiets was toen 2,5 jaar oud. Wel een goeie dealer gehad, mocht het spul zelf weer monteren (wel ff doosje gebak bij de dealer afgeleverd natuurlijk :tong )

Waar is ie gebroken?
Laatst gewijzigd door Ertje op di 29 januari 2019, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

goeie vraag, waar is ie gebroken?
MP of Ebay al afgezocht naar 'spares'?
https://www.ebay.de/itm/Trek-Top-Fuel-8 ... rk:12:pf:0
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik heb zelf een paar scheurtjes in mijn achterwiel(velg) die buiten de garantie valt. Trek geeft gewoon een nieuwe velg, de arbeid om te spaken moet ik wel betalen. Nu is de arbeidskosten van de dealer niet extreem hoog.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Moet een goeie dealer gewoon kunnen regelen hoor. Zou mooi zijn, ze weten van de achterbruggen dat die wel eens stuk gaan, en er dan geen garantie op geven? Beetje matig.. Achterbrug is onderdeel van het frame, dus levenslange garantie lijkt me.
life starts @ 150bpm...
Plaats reactie