hope rx4 / minerale olie /

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

suravida schreef: za 26 januari 2019, 13:37
baron062 schreef: za 26 januari 2019, 08:57

Bij werken met DOT zijn een paar handschoenen aan te raden. Als het voor je Liteville is hoef je echter niet bang te zijn voor de lak, denk ik...
Ik ken in ieder geval 1 zwarte 301 waarbij de omgeving van de remklauw niet meer zwart was na een losgeschoten Hope leiding. Dat was ook meteen het moment dat ik een hekel aan Dot bij de fiets kreeg en meteen ook de reden dat ik geen Hope remmen wil. (Al ben ik na afgelopen zomer ook wat gaan twijfelen aan de remkracht van Hopes in de bergen :tong )
In de 21 jaar bezit van ano frames, waarvan 12 jaar met DOT remmen, heb ik het nog nooit gezien.

Kwa performance, voordat iedereen zijn Hope's op marktplaats zet: 145kg totaalgewicht met net een verkeerde compound remblokmen was geen heel gelukkige combinatie op paden waar laten rollen tot vervelende crashes zou leiden. Geen fading gehad trouwens. Na andere blokken gestoken te hebben was het goed genoeg. En perfect doseerbaar.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb het daarna ook nooit meer gezien, dus wellicht was het een uitzondering. Neemt niet weg dat Dot naar spul blijft om mee te werken én dat het veel minder ongezonde alternatief minstens zo goed werkt.

En we moeten nog maar een keer terug naar Beaufort mét de goede compound voor een revanche :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

:-q :winkie:

Een Let's ride Compound test in Beaufort?
Plaats reactie