hope rx4 / minerale olie /

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Ik lees hier https://www.hopetech.com/product/rx4-caliper/#tech dat een variant van de rx4 klauw ook met minerale olie werkt. Als ik er naar kijk dan lijkt die caliper (aan de buitenkant) eigenlijk niet veel te verschillen van de e4, ik denk dan, die is dezelfde alleen met andere seals.. Betekent dat ook dat je de rx4 caliper zou kunnen gebruiken met xt hendels? En zou je de seals in de hope hendels etc. kunnen vervangen voor een variant die overweg kan met minerale olie? Biedt hope dat aan?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mail Hope eens?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Deze zijn gemaakt voor de gravel racers tegenwoordig, zodat je ze kan gebruiken met een shimano weg stuur shifter. Dus ik vermoed dat je deze inderdaad ook met een XT handle lan gebruiken.
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 25 januari 2019, 00:21 Mail Hope eens?
Zal ik doen :)
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

En dan terug berichten wat ze melden natuurlijk. (niet dat ik de logica zie van het gebruik van XT handels itt Tech 3 grepen)
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Het ging mij niet zo zeer om de XT hendel, maar veel meer om het gebruik van minerale olie..

I understand that the rx4 caliper can also be used with mineral oil.. From the outside the rx4 caliper looks very similar to the e4 caliper, so I am tempted to say that its the same thing but with seals made for mineral oil. This makes me wonder if there are seal kits available for the tech brake lever / housing so that they can also be used with mineral oil. Or do you also sell adapted brakes for use with mineral oil. I am a fan of mineral oil in brake systems..
The RX4 calipers comes in two variants, Shimano and Sram.
The Shimano caliper uses 14mm and 16mm pistons and can only be used with Mineral oil.
The Sram caliper uses 11mm and 14mm piston, due to the difference in fluid ratios from the levers, and can only be used with Dot fluid.

The E4 caliper cannot be used with Mineral oil and differs greatly from either RX4 caliper.
OK, thanks! And can any of the hope levers be adjusted so that they can be used with mineral oil? Or do you have levers especially for mineral oil?
Im afraid it's a no to both questions.
any specs (future plans of the kind) on the horizon?
....(wordt misschien later nog ingevuld)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Setje Saints is ook fijn.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

slx is wat mij betreft ook prima, maar ik vind dat gefreesde alu van hope gewoon wel vet, zo word ik langzaam een enorme fiets snob :D
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Knakker biedt mooie Hopes aan, met de mooiste en hardst remmende remhandle... viewtopic.php?f=20&t=140730

Edit: als je ze morgen niet gekocht heb.....
Laatst gewijzigd door baron062 op vr 25 januari 2019, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

hendrikjan schreef: vr 25 januari 2019, 17:07 Het ging mij niet zo zeer om de XT hendel, maar veel meer om het gebruik van minerale olie..
Waarom zo een punt maken van die olie?

Zie de discussie die Mark heeft opgestart: er zit stukken meer verschil tussen de diverse systemen/merken dan olie ooit gaat maken.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Nou, het is meer de gedachte, als ze toch spullen voor olie maken, waarom dan niet alles. En dan hoef je ook niet voor iedere fiets (mijn fietsen, vrouw fiets, kind fiets, leen fiets. ...) weer wat anders in huis te hebben.. Verder vind ik die dot meuk eigenlijk troep, maar dat is maar bijzaak..
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

DOT is geen meuk, het zit in al onze autos en daar werkt het prima.
Maar op de fiets vind ik minerale olie ook handiger.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

hendrikjan schreef: vr 25 januari 2019, 23:19 Nou, het is meer de gedachte, als ze toch spullen voor olie maken, waarom dan niet alles. En dan hoef je ook niet voor iedere fiets (mijn fietsen, vrouw fiets, kind fiets, leen fiets. ...) weer wat anders in huis te hebben.. Verder vind ik die dot meuk eigenlijk troep, maar dat is maar bijzaak..
Bij werken met DOT zijn een paar handschoenen aan te raden. Als het voor je Liteville is hoef je echter niet bang te zijn voor de lak, denk ik...
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

ik vind het wel leuk, maar ben niet echt op zoek.. Flirten met de gedachte is de helft van de lol :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

baron062 schreef: za 26 januari 2019, 08:57
hendrikjan schreef: vr 25 januari 2019, 23:19 Nou, het is meer de gedachte, als ze toch spullen voor olie maken, waarom dan niet alles. En dan hoef je ook niet voor iedere fiets (mijn fietsen, vrouw fiets, kind fiets, leen fiets. ...) weer wat anders in huis te hebben.. Verder vind ik die dot meuk eigenlijk troep, maar dat is maar bijzaak..
Bij werken met DOT zijn een paar handschoenen aan te raden. Als het voor je Liteville is hoef je echter niet bang te zijn voor de lak, denk ik...
Ik ken in ieder geval 1 zwarte 301 waarbij de omgeving van de remklauw niet meer zwart was na een losgeschoten Hope leiding. Dat was ook meteen het moment dat ik een hekel aan Dot bij de fiets kreeg en meteen ook de reden dat ik geen Hope remmen wil. (Al ben ik na afgelopen zomer ook wat gaan twijfelen aan de remkracht van Hopes in de bergen :tong )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie