Dropperstopper

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Van het weekend zag ik dat een maatje van mij een metalen beugeltje had voor zijn reverb.
Dit klemmetje kun je gebruiken als je reverb tijdens een rit zakt, zodat je toch thuis kan komen.
Ik vroeg waar hij hem gekocht had, maar hij gaf aan dat deze bij de dropper zat.

Nu heb ik in mijn nieuwe fiets een kindshock lev. Weet iemand of er voor deze dropper ook klemmetjes zijn en zo ja waar te koop.

Als ze er niet zijn dan maar een slangeklem meenemen. Ook effectief, maar minder mooi.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

Voor zover ik weet zijn ze er alleen voor een reverb.
Past deze niet op een KS?

Een (metalen) slangklem lijkt me niet bevordelijk voor een dropper.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik zou checken of je LEV in de onderste stand niet gewoon ver genoeg uit je frame komt om toch te kunnen fietsen. Heb jaren geleden ook eens gezocht naar zo'n Reverb klem en niet gevonden, maar na meten bleek mijn LEV lang genoeg om toch naar huis te kunnen fietsen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mijn dropper is 175mm dus de andere helft is minstens 200mm en zit bijna volledig in het frame.
Dus als ie niet meer omhoog komt, kan ik hem er prima 15cm uit trekken en naar huis fietsen.
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Ik heb anders nog wel zo'n Reverb klemmetje over. Als die past op een Lev wil ik hem wel naar je opsturen. Stuur bij interesse maar een PB.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

dorretje schreef: do 10 januari 2019, 21:24 Van het weekend zag ik dat een maatje van mij een metalen beugeltje had voor zijn reverb.
Dit klemmetje kun je gebruiken als je reverb tijdens een rit zakt, zodat je toch thuis kan komen.
Hé, zo leer je nog eens wat hier :-q Nooit geweten waarom ik die extra ring erbij had gekregen en waar die voor diende :D
Overigens ooit tijdens Groesbeek Gruwelijkste gehad dat mijn dropper niet meer omhoog wilde, had ik nog niks aan die klem gehad :wink: (heb toen de zadelpen op de uiterste stand omhoog gezet zoals Jamis Diablo beschrijft)
Plaats reactie