Syncros Fraser IC SL Handlebar

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
highlander71
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 449
Lid geworden op: ma 29 november 2010, 17:07

Iemand een idee waar de SYNCROS FRASER IC SL HANDLEBAR te koop is?
Fantastisch uitziend stuur met stuurpen in de kleur geel.
Word geleverd op Scott fietsen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Via een Scott dealer?

(Syncros is een merk van Scott tegenwoordig, de Scott dealers kunnen de losse onderdelen verkopen. Maar niet alles wat op de fietsen zit wordt los geleverd)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10359
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Zit standaard afgemonteerd op een Scott Spark RC 'Race', en hoger (Schurter rijdt met een afwijkende op hem afgestelde custom Fraser).
De vaste combi maakt dus dat je heel zeker moet weten welke stuurpenlengte je nodig hebt, want er is maar 1 uitvoering, je kunt komend jaar nog geen variabele lengtes kiezen als je een nieuwe Race of hoger bestelt.
Was voor mij oa reden om van een Race af te zien en te gaan voor een Pro, met losse pen en losse flatbar (want ik wist al dat ik een langere stuurpenlengte nodig zou gaan hebben... maar goed, de Pro is inmiddels alweer afbesteld ivm te lang moeten wachten, en heel snel een prima alternatief).

In de loop van komend jaar zou Syncros pas komen met een lijn neutrale zwarte Frasers met verschillende 'penlengtes', zo werd mij vrij recent door de dealer verteld.
De Fraser staat dus misschien wel al op die site, ik verwacht niet dat 'ie al per direct leverbaar zal zijn.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

japie carbon schreef: ma 10 december 2018, 13:41 Yep, hierzo https://r2-bike.com/SYNCROS-Fraser-iC-S ... Unit-80-mm
Da's mazzel, je hoeft niet de hele fiets te kopen om dat stuurtje in je bezit te krijgen.
Scheelt een hoop euro's :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
highlander71
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 449
Lid geworden op: ma 29 november 2010, 17:07

Thanks voor de reactie's.
Was er ondertussen achter dat het allemaal nog erg peperkt is qua lengte's.
En die prijs............ ff wachten nog :)
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4110
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Je kan in termijnen betalen! :P

Ik heb het idee dat je met een klassieke combo zo wel centen als gewicht bespaart als je de juiste selecteert.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1364
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

De looks zijn wel gaaf hoor. Maar een stevige prijs. Leverbaar voorjaar 2019, dis heb nog even de tijd om mezelf te overtuigen dat het nodig is :bier:
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Vind de stuur ook erg mooi! Staat zeker op mijn lijstje voor volgend jaar....eerst nog wachten tot ie in meerder maten te koop is :-q
Gebruikersavatar
twinkie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2010, 22:25

anders moet je hier eens kijken.
https://ridegemini.com/en/
Bird Aether 9A 2021
YT Industries Jeffsy 27 Cf Pro 2018
Scott Genius 730 2014
Specialized Epic comp 2010
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1364
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Ontzettend gaaf! Alleen kom ik voor de XC net boven de weight limit. Als ik nou zoveel minder ga eten, wat ik dan qua eten bespaar, dan kan ie er wel komen. Of ik er met 90kg nog gezond uit zie is een ander verhaal :lol:
twenteoverijssel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 8 april 2012, 15:47
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper 29 expert

En wie heeft er ervaring met dit stuur ?
pimmedoris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30

Scott/Syncros heeft de Fraser IC SL vernieuwd met de introductie van de nieuwe Spark 2022. De nieuwe versie voorziet in de mogelijkheid voor de interne kabelgeleiding via het balhoofd.
Weet iemand of dit nieuwe stuur ook past op een 2020 Spark? Of sluit dit dan niet mooi aan bij het balhoofd?
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4276
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Dat gaat dan minimaal heel erg langs je frame schuren en met mechanisch schakelen wordt de bocht te krap om het goed te laten schakelen.
Ik zou het niet doen. Of je moet de kabels aan de voorkant al uit het stuur kunnen halen.
pimmedoris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30

Mijn frame is niet geschikt voor kabels via het balhoofd, dus dan laat je de kabels toch ook niet door het stuur lopen lijkt me?
Ik maakte me meer zorgen over de aansluiting van het stuur op het balhoofd/frame. Doordat daar in de 2022 Spark de kabels doorheen lopen is volgens mij de bovenkant van de balhoofdbuis breder dan bij de 2020 spark. Ik vroeg me af hoe het stuur hierop aansluit in de 2020 spark of dat dit er raar uitziet.
Plaats reactie