Ja, da's 1 1/8"
Lars had nog een idee over het lager.
Dit semi-intergrated exemplaar vervangen door een uitwendig exemplaar.
Maar dat werkt niet bij alle maten.
Lars ?
Subtiel...
Ja, da's 1 1/8"
Subtiel...
ThaSingleTrackMastah schreef: ↑di 20 november 2018, 20:46Ja, da's 1 1/8"
Lars had nog een idee over het lager.
Dit semi-intergrated exemplaar vervangen door een uitwendig exemplaar.
Maar dat werkt niet bij alle maten.
Lars ?
Ik heb hier inderdaad net een filmpje van gezien
https://www.youtube.com/watch?v=91ps1jxFMjY
This video shows how to install a tapered fork (1 1/8 - 1 1/2 inch) to a 44mm bore semi-integrated headtube (similarly known as Zero stack headtube).
Hoe kom ik er achter of dit ook werkt voor mijn model? Welke onderdeel moet ik dan opmeten?
Echt tof dat jullie mij helpen
Goeie optie, meteen klaar.Jamis Diablo schreef: ↑di 20 november 2018, 21:02 SR Suntour Epixon XC heeft een 11/8" vorkbuis:
https://www.tredz.co.uk/.SR-Suntour-Epi ... _89638.htm
HelaasThaSingleTrackMastah schreef: ↑di 20 november 2018, 21:10Goeie optie, meteen klaar.Jamis Diablo schreef: ↑di 20 november 2018, 21:02 SR Suntour Epixon XC heeft een 11/8" vorkbuis:
https://www.tredz.co.uk/.SR-Suntour-Epi ... _89638.htm
Fiets afrijden en over een paar jaar iets nieuws kopen.
Deze is voor 100x15, wat voor een wiel heeft de fiets ?
Inderdaad precies dit. Balhoofd lijkt 44 mm te zijn, maar met dit soort vage merken weet je maar nooit... . Maar heel veel andere constructies zijn er ook weer niet.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑di 20 november 2018, 21:06 De buitenkant van je onderste lager.
En dan wel het cupje dat in je frame zit, niet het losse kogellager.
Dus dat moet er uit getikt worden. (en weer terug, als je nog met je huidige setup wilt fietsen)
Dit linkje kan handig zijn.
Je kunt een ZS44 vervangen door een EC44.
In de ZS44 past 1 1/8" en in de EC44 past 1 1/2" terwijl ze beide dezelfde buitenmaat hebben, dus in hetzelfde frame passen.
Maar dan moet jij dus het lager uit je frame tikken.
Bedankt voor jullie berichten! Ik ben er na gisteren achter dat het eventueel mogelijk is om te fiets aan te passen, maar dat is niet beste optie vandaar dat ik ook besloten heb om naast mijn budget even verder te sparen en tzt mijn huidige fiets te verkopen.Lars TB schreef: ↑di 20 november 2018, 23:12Inderdaad precies dit. Balhoofd lijkt 44 mm te zijn, maar met dit soort vage merken weet je maar nooit... . Maar heel veel andere constructies zijn er ook weer niet.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑di 20 november 2018, 21:06 De buitenkant van je onderste lager.
En dan wel het cupje dat in je frame zit, niet het losse kogellager.
Dus dat moet er uit getikt worden. (en weer terug, als je nog met je huidige setup wilt fietsen)
Dit linkje kan handig zijn.
Je kunt een ZS44 vervangen door een EC44.
In de ZS44 past 1 1/8" en in de EC44 past 1 1/2" terwijl ze beide dezelfde buitenmaat hebben, dus in hetzelfde frame passen.
Maar dan moet jij dus het lager uit je frame tikken.
EC44 dus, komt de voorkant wel 10 mm omhoog. Dan beter geen 120 mm vork meer. Dan blijven we het hebben over 100 mm veerweg. Dat gaat nu niet het grote verschil meer maken. Dan zou ik in het buitenland 1 bar extra in de vork pompen en dan heb je bijna hetzelfde effect als €600,- uitgeven aan een nieuwe vork. Het is niet dat je hele stukken harder zult gaan of bakken meer controle hebt.
Voor die controle kun je beter je zitpositie nog iets wijzigen en voor meer snelheid naar beneden helpt oefening ook een hoop.
Nieuwe fiets dus. Zou ik zo iets pakken: https://www.scott-sports.com/de/de/prod ... =269757007