WTB ST i25 velg

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Loeffie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: di 4 maart 2008, 12:03
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 3 <=> Cube LTD-TEAM
Contacteer:

Iemand ervaring met onderstaande set?:

https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... ;orderby=2

Is voor mijn zwager, huidige wielen (standaard in een Cannondale Trail SL) zijn niet sterk genoeg. Zijn dit een beetje hufter proef velgen?

Gr.,
Loeffie
Nou Moe
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Zijn niet de sterkste velgen. Niet heel stijf en vrij basic alu wat ze gebruiken. Voor normaal gebruik voldoen ze aardig.

Het ligt er ook aan hoe hufterproof het moet zijn. Voor de echt zware gevallen moet je bij Spank of de dikke dingen van DT gaan shoppen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Loeffie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: di 4 maart 2008, 12:03
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 3 <=> Cube LTD-TEAM
Contacteer:

Lars TB schreef: zo 28 oktober 2018, 19:40 Zijn niet de sterkste velgen. Niet heel stijf en vrij basic alu wat ze gebruiken. Voor normaal gebruik voldoen ze aardig.

Het ligt er ook aan hoe hufterproof het moet zijn. Voor de echt zware gevallen moet je bij Spank of de dikke dingen van DT gaan shoppen.
Als ze voldoen voor de normale XC rondjes in Nederland en af en toe een uitstapje naar de Ardenne is het goed.

Ik kwam ergens op een site tegen dat het max. rijders gewicht 120kg was, maar dat valt dus een beetje tegen?
Nou Moe
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Loeffie schreef: zo 28 oktober 2018, 23:27
Lars TB schreef: zo 28 oktober 2018, 19:40 Zijn niet de sterkste velgen. Niet heel stijf en vrij basic alu wat ze gebruiken. Voor normaal gebruik voldoen ze aardig.

Het ligt er ook aan hoe hufterproof het moet zijn. Voor de echt zware gevallen moet je bij Spank of de dikke dingen van DT gaan shoppen.
Als ze voldoen voor de normale XC rondjes in Nederland en af en toe een uitstapje naar de Ardenne is het goed.

Ik kwam ergens op een site tegen dat het max. rijders gewicht 120kg was, maar dat valt dus een beetje tegen?
Bijna ieder product voldoet voor rijders tot 120 kg. Maar toch gaat het ene sneller kapot dan het andere. Maar voor dat gebruik met een niet te zware of lompe rijder zijn het prima velgen. Ook niet duur dat setje wielen, je koopt er weinig beters voor!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Loeffie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: di 4 maart 2008, 12:03
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 3 <=> Cube LTD-TEAM
Contacteer:

Tja, “zware en lompe rijder”..... in die categorie kan ik hem wel indelen :lol:

Zat nog even te kijken op bike24 bij de DT-Swiss 1950 velgen en die geven idd 150kg op dan zit je wel veiliger, maar wel €200,= duurder.
Nou Moe
Plaats reactie