500 mm zadelpen met offset?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!

Moderator: jf

Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon

di 4 juni 2019, 00:55

Prima ding, tevreden over
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

wo 5 juni 2019, 23:18

Greyfox schreef:
wo 3 oktober 2018, 15:40
ScottSpark schreef:
wo 3 oktober 2018, 15:05
Wat zijn je afmetingen als ik vragen mag?
Ik ben slechts 1.86 maar met een zadelhoogte van 82,5.
Daarmee val ik precies tussen een L en een XL frame in en momenteel rij ik nog een L.
Het gevolg is dat ik dus een bizarre zadelpen nodig heb om die benen onder de juiste hoek kwijt te kunnen.
Ben wel bezig met onderzoek om naar een XL over te stappen, maar dan wordt dat met een '0' stuurpen oid, ook niet ideaal :(
Dat zijn ook ongeveer mijn maten. En ik wil juist geen offset op mijn zadelpen, ik zit liever iets meer naar voren. Volgens mij heeft dat te maken met het feit dat ik nogal weinig soepel in mijn onderrug ben en dus liever de hoek in mijn heupen wat lager hou.
Trouwens, als je op zoek bent naar een ander frame zou ik zeker goed letten op de zitbuishoek. Vooral frames met een knik in de buis zullen je zadel een stuk naar achter brengen. Kan 3 cm schelen tussen frames! Dat kan ook een reden zijn om een relatief klein frame te nemen want dan zit er meer zadel onder die grote hoek. Wel erg belastend voor je frame en zadelpen.
Ik weet niet hoe goed je bent met wiskunde enzo maar als je wilt mag je me pb'en voor mijn excel sheetje waar je de geometrie getallen van een fiets in zet en dan rekent ie zadel-stuur en zadel-bb horizontale afstand uit. Adder in het gras is dat je maar net moet weten wat de echte zitbuishoek is, want die staat zelden in de tabel van de fabrikant.
Give me little bits of / more than I can take
Plaats reactie