I9 torch of dt350 ?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Voor een nieuwe wielset heb ik de keuze tussen i9 torch en dt350 naven.

De i9 zouden beter moeten zijn, kan iemand hier wat zinnigs over zeggen ?
Het gewicht scheelt bijna niks, de i9 lijken wel mooier.
Het ratel systeem van dt lijkt mij weer beter, maar ik betwijfel of dat in de praktijk wat uit maakt.

Hope is geen optie jammer genoeg.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
endorfin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: ma 11 december 2006, 14:53

Soul kozak
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Stond die ook bij de keuzes? :roll:

Maar beiden zijn meer dan goed. I9 iets meer bling en een wat mooier geluid, maar qua duurzaamheid merk ik geen verschillen. Verkrijgbaarheid onderdelen DT is hier wel wat makkelijker.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

DT350 heeft standaard maar 18 aangrijpingspunten. Dat is om de 20°.
Dat voel je vooral in de lichte verzetten. Je moet dan soms een flinke slag maken voordat de vrijloop aangrijpt.
Het rarchet systeem zelf is wel top, maar waarschijnlijk wil je vrij snel upgraden naar 36 aangrijpingspunten, zoals die meestal in de 240 zit.
De i9 ratelt lekker, veel meer aangrijpingspunten, dus minder vrije slag bij wegrijden/aanzetten.
Maar ik heb er niet zelf mee gereden, alleen naast gereden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Dus eigenlijk wat ik al dacht, weinig verschil.
Hoorde dat de kwaliteit van de i9 wat tegen viel, maar vindt daar eigenlijk niks over terug.
Verkrijgbaarheid van onderdelen zou een punt kunnen zijn, maar als je die nodig hebt is de naaf eigenlijk al ruk.
Lastig, de dt350 is ook weer zo gewoon.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Aangrijppunten is idd wel een goed punt, op routes als Zeist zou ik best willen dat mijn 350s wat sneller oppakken. (En ik weet dat er upgrade ratchets zijn, maar die zijn zo belachelijk duur....)
Maar voor mijn alpenfiets zou de 350 prima voldoen. Na 1000hms dalen wordt een pittige ratel ook best irritant ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Een 350 is niet alleen gewoon, maar ook gewoon goed. Qua aangrijpingspunten heb ik er dus totaal geen last van, maar ja, ik blijf dan ook gewoon áltijd meetrappen, zo ben ik.

Ik zou ze er niet om laten liggen in elk geval!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Kapitein Iglo schreef:Qua aangrijpingspunten heb ik er dus totaal geen last van, maar ja, ik blijf dan ook gewoon áltijd meetrappen, zo ben ik.
Ah, daardoor is je frame gescheurd!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Crap.

Betrapt.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Lars TB schreef:
Kapitein Iglo schreef:Qua aangrijpingspunten heb ik er dus totaal geen last van, maar ja, ik blijf dan ook gewoon áltijd meetrappen, zo ben ik.
Ah, daardoor is je frame gescheurd!
Nee, dat was gescheurd omdat het een hardtail is. Toch? :roll:

Een maatje van me heeft I9 naven. Die zijn stiller dan m'n hope naven, om maar een vergelijk te geven.

De DT zou ik alleen doen met de ratchet upgrade.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:Crap.

Betrapt.
Serieus? :lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Ben je van plan Santa Cruz Reserve wielen te kopen? Kun je de DT350 niet naar 36 en 54 punten upgraden? Is volgens mij wel 100 Euro ofzo.

Edit:

36t gevonden: https://www.bike-components.de/de/DT-Sw ... en-p24147/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

MacReal schreef:
Kapitein Iglo schreef:Crap.

Betrapt.
Serieus? :lol:
Mooi he! Ik had 'm zelf pas door nadat ik had gepost. I'm funny and don't know it :winkie:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Gaat idd om de reserve wielen, hopelijk blijven die wel heel.

Ik betwijfel of dt nog de moeite is, als je dat achteraf wilt upgraden.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5238
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Dt is gewoon goed maar idd merk je dat de I9 veel meer aangrijppunten heeft.

Ik heb met I9 gereden en rijdt nog met Project 321 naven (hebben I9 binnerwerk). Gewoon betrouwbaar, en geluid is te regelen met wat meer of minder vet.

Er zit wel een behoorlijk prijsverschil in. I9 zit meer in de markt van Chris King. Een 350 navenset is goedkoper dan een I9 voornaaf. Overigens nooit problemen met de I9 en Project 321 naven gehad.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Plaats reactie