Baby mee in Thule Chariot fietskar (mag niet van Thule)

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Bij mij is het dan eren....ff kijken of hier uit kunt komen... :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Gelukt :bier:

Maar met slapen bedoel je dus een vorm van zelfbescherming. Tsja, geen idee.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik moet weer aan de slag.....en ondertussen niemand baby's door elkaar schuddelen...( het laatste woord is wel Vlaams :lol: :wink: )
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Ruben L
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 16:49

jimbo schreef:Wij hebben het met 3 kids gedaan. In een kar in een baby schaal met eigen gordels. Kinderen sliepen als een roos. Iedere vergelijking met fiets of autostoeltjes klopt niet. De baby's zitten nml niet. Ze liggen nagenoeg in de schaal.

Maar toen zeiden ze dat het makkelijk kon. Nu zaaien ze twijfel en als er nu onverhoopt toch iets gebeurd zul je het jezelf of elkaar altijd verwijten.

Lastig
Eens met Jimbo, daar komt denk ik de meeste verwarring in dit topic vandaan...

Wij hebben de onze het afgelopen zonnige weekend iig weer goed gebruikt (inmiddels zonder babyschaal / met voldoende onboard entertainment), tot groot plezier van de kleine man :)
Afbeelding
Ruben L
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 16:49

EDIT: een schaal is btw ook geen sling, een schaal gaat (zeker met extra padding rondom) meer in de richting van een Maxi Cosi. Maxi Cosi is in onze 'gezinsauto' (Bimmer 135i met knalhard M-onderstel) btw sowieso niet heel veel comfortabeler, maar dat terzijde ;)
Laatst gewijzigd door Ruben L op di 24 april 2018, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Kijk, da's herkenbaar - evenals de hoofdsteuntjes links en rechts!

Afbeelding

Let ook even op het gestrekte linkerbeen :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik rij met mijn zoontje (10 weken) met de Thule Chariot Cross en Infant sling. We hebben hem voor het eerst met 7 weken gebruikt. Ik weet dat het niet mag van Thule maar ik zie op asfalt niet echt in waarom niet, vooral omdat het vroeger met dezelfde sling wel mocht. Hij schudt nauwelijks in dat ding en slaapt uren lang heerlijk. Gisteren 55km gefietst, in B&B overnacht en vandaag 70 teruggefietst.

In juli willen we een weekje bikepacken op schotterpaden in de Eifel. Het is even te bezien of het dan infant sling wordt of gewoon de normale positie. Ons zoontje kon met een week of 6 zijn nek al redelijk zelfstandig omhooghouden, hij is erg sterk dus wellicht kan de sling binnenkort al weg. Het voordeel van zonder sling lijkt mij dat we met de baby supporter kunnen rijden. Eigenlijk lijkt dat me met evt. kantelen van de wagen nog net iets veiliger dan de sling.
Waar woke is, is vuur
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2495
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Je moet vooral doen wat jij wil , maar als er wat gebeurd of je zoon houdt er iets blijvend aan over , weet ik niet of het iets is om tegen de regels fabrikant in te gaan .
Helemaal in de eerste weken van zijn jonge leven

Dus ik denk dat de gezondheid van je zoon belangrijker is , bij mij ieder geval wel .

Maar goed ik snap ook wel het “ plezier” wat je kan beleven , suc6 :-q :bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Tja, hij slaapt ook in zijn eigen kamer. Drie keer meer kans op wiegendood, mag ook niet meer. Mijn ouders vervoerden mij fietsend in een draagzak, veel gevaarlijker... iemand in dit topic geeft het als suggestie. Bij mijn ergobaby draagzak staat ook op de doos dat je er vooral niet mee moet fietsen. Dat zou ik dan weer nooit doen!

Ik post deze ervaring om even te laten zien dat er ook mensen zijn die het wel doen zodat iedereen zijn eigen keuzes kan maken. Vond zelf op Engelse fora ook vooral mensen die Thule hierin volgen versus een paar mensen die er veel plezier van hebben. Gelukkig niemand die er problemen aan overhield.

Nog iets interessants: de Thule infant sling waarop dus staat dat je er absoluut niet mee mag fietsen wordt door Tout Terrain aanbevolen als accesoire om met een baby van < 6 maanden te fietsen met hun Singletrailer. Je kunt hem er gewoon bijbestellen!
Waar woke is, is vuur
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Al die regels komen van dezelfde vent die verzonnen heeft op een magnetron te zetten dat je je kat er niet in mag drogen :bier:

Gewoon zelf nadenken. Jij kent je kind het beste. En bij twijfel wacht je gewoon nog een half jaartje. Wordt het alleen maar leuker van. Niet makkelijker, da’s wat anders :winkie:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ruben L
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 16:49

Kapitein Iglo schreef: di 23 april 2019, 07:33 Al die regels komen van dezelfde vent die verzonnen heeft op een magnetron te zetten dat je je kat er niet in mag drogen :bier:
Fok, mag dat niet??

On topic: Agelopen zomer de Alpe Adria gefietst met de kleine man (toen net 1 jaar oud) in de Cougar, met relaxed route-/tijdschema en volop leuke stops tussendoor. Dik genieten voor ons alle 3, kan het iedereen aanraden!
Plaats reactie