Schwalbe Racing Ray

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!

Moderator: jf

Plaats reactie
Prulleman
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Cannondale F-SI Alloy 1 2017

ma 8 april 2019, 10:08

oja.. gemeten met een analoge meter op een joe blow track pump... (met een schaal tot 10 bar of zelfs meer), dus los van de afwijkingen bij het aflezen is het niet de meest nauwkeurige meting.. en zeker niet geijkt ofzo...)
ik heb weleens een schwalbe digitale druk meter er tegen aan gehad, en die zat wel .2 lager, dus wellicht is die beter..

(punt is, druk vergelijken is erg lastig, zonder alle variabelen gelijk te houden.. )
Je kan het beste gewoon voor jezelf bij houden wat je minimale druk is bij omstandigheden x en y op die fiets met die velgen + banden
heideveld
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Kona Unit SS RAW / GT ZASKAR 27.5"(1997) / RedBull Twinpower MTB Tandem / JULIN 29Ti
Contacteer:

di 16 april 2019, 23:41

Iemand de RRay's al getest voor en achter?

De (oude)RRon's rij ik voor en achter ivm lager gewicht en lagere rolweerstand dan de RRalphs en dat bevalt best goed.
Zit nu te denken om de Ray zowel voor als achter te monteren.
HARD, HARDER HARDST
Prulleman
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Cannondale F-SI Alloy 1 2017

wo 17 april 2019, 07:13

Ik denk dat je dan heel weinig remkracht hebt, en snel slipt bij klimmen en losse ondergrond. Als je daarmee kan leven kan je het proberen, misschien vakt het mee.
Ad58
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Noord Brabant

wo 17 april 2019, 07:57

Voor wat betreft bredere uitvoeringen:

"Voor het jaar 2019 zullen wij geen Schwalbe Racing Ralph en Ray in de maat 2.35 / 2.4 uitbrengen. Voor wat betreft het volgende jaar kunnen wij nog niets zeggen.
Deze vragen hebben wij reeds meerdere keren ontvangen en zullen dit dan ook zeker meenemen naar volgend jaar.

Vertrouwende uw mail wederom met uiterste zorgvuldigheid beantwoord te hebben, verblijven wij,

Met sportieve groet,

Bas Leibbrand | Service".
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

wo 17 april 2019, 09:38

heideveld schreef:
di 16 april 2019, 23:41
Iemand de RRay's al getest voor en achter?

De (oude)RRon's rij ik voor en achter ivm lager gewicht en lagere rolweerstand dan de RRalphs en dat bevalt best goed.
Zit nu te denken om de Ray zowel voor als achter te monteren.
Niet getest, maar gezien die band stukken meer profiel heeft dan bijvoorbeeld een Schwalbe Thunder Burt of Furious Fred, waar hele volksstammen mee rijden, voorzie ik geen problemen. Nog los van het feit dat zolang het droog is die achterband nu niet heel veel te doen heeft: beetje mee hobbelen en zorgen dat de velg de grond niet raakt.
Datingexpert tussen rijder en fiets

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jouke74
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Giant XTC advanced

wo 17 april 2019, 15:54

Ben wel blij met de Racing Ray voor. Hij zit qua gevoel een beetje tussen de Ron en de Nic in qua grip in de bocht. De rolweerstand is super en ik vind hem erg voorapelbaar. Kan nog niets zeggen over natte ondergrond en slijtage maar zal dat zeker doen in de herfst. Wat ik een probleem vond bij de oude Ralph en Ron was de remkracht van de band, de Ray lijkt dit ook wat beter te doen. Misschien is een Ray achter daarom niet eens zo een gek idee. De nieuwe Ralph achter is trouwens ook een prima band maar moet deze nog wat meer testen voor een echte review.
Plaats reactie