Schwalbe Racing Ray

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

oja.. gemeten met een analoge meter op een joe blow track pump... (met een schaal tot 10 bar of zelfs meer), dus los van de afwijkingen bij het aflezen is het niet de meest nauwkeurige meting.. en zeker niet geijkt ofzo...)
ik heb weleens een schwalbe digitale druk meter er tegen aan gehad, en die zat wel .2 lager, dus wellicht is die beter..

(punt is, druk vergelijken is erg lastig, zonder alle variabelen gelijk te houden.. )
Je kan het beste gewoon voor jezelf bij houden wat je minimale druk is bij omstandigheden x en y op die fiets met die velgen + banden
Gebruikersavatar
heideveld
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: di 16 september 2003, 20:59
Mijn mountainbike: JULIN 2.0 carbon / Fuji Jari / Kona Unit SS RAW / GT ZASKAR 27.5"(1997) / Twinpower MTB Tandem

Iemand de RRay's al getest voor en achter?

De (oude)RRon's rij ik voor en achter ivm lager gewicht en lagere rolweerstand dan de RRalphs en dat bevalt best goed.
Zit nu te denken om de Ray zowel voor als achter te monteren.
HARD, HARDER HARDST
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ik denk dat je dan heel weinig remkracht hebt, en snel slipt bij klimmen en losse ondergrond. Als je daarmee kan leven kan je het proberen, misschien vakt het mee.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Voor wat betreft bredere uitvoeringen:

"Voor het jaar 2019 zullen wij geen Schwalbe Racing Ralph en Ray in de maat 2.35 / 2.4 uitbrengen. Voor wat betreft het volgende jaar kunnen wij nog niets zeggen.
Deze vragen hebben wij reeds meerdere keren ontvangen en zullen dit dan ook zeker meenemen naar volgend jaar.

Vertrouwende uw mail wederom met uiterste zorgvuldigheid beantwoord te hebben, verblijven wij,


Met sportieve groet,

Bas Leibbrand | Service".
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

heideveld schreef: di 16 april 2019, 23:41 Iemand de RRay's al getest voor en achter?

De (oude)RRon's rij ik voor en achter ivm lager gewicht en lagere rolweerstand dan de RRalphs en dat bevalt best goed.
Zit nu te denken om de Ray zowel voor als achter te monteren.
Niet getest, maar gezien die band stukken meer profiel heeft dan bijvoorbeeld een Schwalbe Thunder Burt of Furious Fred, waar hele volksstammen mee rijden, voorzie ik geen problemen. Nog los van het feit dat zolang het droog is die achterband nu niet heel veel te doen heeft: beetje mee hobbelen en zorgen dat de velg de grond niet raakt.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jouke74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 21:23
Mijn mountainbike: Giant XTC advanced

Ben wel blij met de Racing Ray voor. Hij zit qua gevoel een beetje tussen de Ron en de Nic in qua grip in de bocht. De rolweerstand is super en ik vind hem erg voorapelbaar. Kan nog niets zeggen over natte ondergrond en slijtage maar zal dat zeker doen in de herfst. Wat ik een probleem vond bij de oude Ralph en Ron was de remkracht van de band, de Ray lijkt dit ook wat beter te doen. Misschien is een Ray achter daarom niet eens zo een gek idee. De nieuwe Ralph achter is trouwens ook een prima band maar moet deze nog wat meer testen voor een echte review.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Ad58 schreef: wo 17 april 2019, 07:57 Voor wat betreft bredere uitvoeringen:

"Voor het jaar 2019 zullen wij geen Schwalbe Racing Ralph en Ray in de maat 2.35 / 2.4 uitbrengen. Voor wat betreft het volgende jaar kunnen wij nog niets zeggen.
Deze vragen hebben wij reeds meerdere keren ontvangen en zullen dit dan ook zeker meenemen naar volgend jaar.

Vertrouwende uw mail wederom met uiterste zorgvuldigheid beantwoord te hebben, verblijven wij,


Met sportieve groet,

Bas Leibbrand | Service".
Ik zag net dat de 2.35 te koop is
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Te laat! Ik rijd nu al met Wolfpacks...
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met een racing ray aan de achterkant?
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

ik denk dat je vooral inlevert op remkracht.. (en grip bij steile klimmetjes). In een bocht zie ik net dat je er snel problemen mee zou krijgen..
(geen ervaring zelf mee)
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Na een poos wikken en wegen ga ik toch een Racing Ray bestellen en die achterop leggen in combinatie met een NoNi voor. Ik ben benieuwd wat dit voor resultaten geeft.

Vooral de goede recensies mbt mud clearance spreken mij aan. Lijkt mij dat je dan meer grip hebt op het natte. Ik hoop op die manier een allround combi te hebben voor de grootste delen van nederland :D
Omdraaien kan altijd nog!
thijsgillijns
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 15 januari 2015, 21:16
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF pro race 2019

De Ray is toch echt een band die ontwikkeld is om op een bestuurde as te werken. Dat zie je ook wel aan de band.

Ik denk dat je inderdaad wat tractie te kort kunt komen omdat de noppen anders zijn geplaatst.

Je kunt er maar op 1 manier achter komen......

Het zou mijn keuze niet zijn, maar dat is een noni voor ook zeker niet.
Tractor band
Canyon Neuron CF9 2022
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

thijsgillijns schreef: vr 20 maart 2020, 23:15 De Ray is toch echt een band die ontwikkeld is om op een bestuurde as te werken. Dat zie je ook wel aan de band.

Ik denk dat je inderdaad wat tractie te kort kunt komen omdat de noppen anders zijn geplaatst.

Je kunt er maar op 1 manier achter komen......

Het zou mijn keuze niet zijn, maar dat is een noni voor ook zeker niet.
Tractor band
Dat klopt. Ik heb hiervoor met een rock razor achter gereden en daar kwam ik bijna overal mee boven, mits gebruik van een slepend achterremmetje. Ik kan hem altijd nog voorop gooien en een ralph kopen voor achter, dus weggegooid is ie niet. En anders verkoop ik hem weer.

Ik ga morgen er mee rijden in brabant, Calfven, Huijbergen. Ik laat weten hoe het gegaan is en ik zal later ook nog eens een 500km recensie geven ofzo.

edit: De ray lijkt kwa opbouw enorm veel op de bontrager XR2 en dat is niet specifiek een voorband.
Omdraaien kan altijd nog!
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Na 51 km door de bossen van de brabantse wal kan ik wel al wat vertellen over de Ray als achterband. Hij hobbelt er lekker achteraan en hij breekt mooi gecontroleerd uit. Bochtengrip achter erg goed. Met klimmen wil hij wel eens doorslippen maar niet meer dan ik met de rock razor had op soortgelijke stukken. Ik kan de druk overigens nog 0,1 tot 0,2 laten zakken dus misschien dat dat meer uitkomst bied.

Tijdens een lekker gangetje werd ik in een bocht verrast door een nog erg vette plek die toch wel flink diep was. Hij bleef mooi volgen en liet de modder meteen weer los na het verlaten van deze plek. Op andere natte/modderige stukken waar ik rechtuit reed deed hij het ook goed. Niet zoals een nobby nic maar gewoon goed.

Ik ben benieuwd hoe hij het doet tijdens klimmen op tracks als Zoetermeer.
Omdraaien kan altijd nog!
Midstar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 10 oktober 2016, 19:37
Mijn mountainbike: Cube Race One LTD
Contacteer:

Racing Ray er nu 2 maanden aan de voorkant er onder gehad, maar kan er niet aan wennen.
Heel onvoorspelbaar en zoekerig gedrag, en op verschillende banden druk geprobeerd.
Tussen 1.4 en 1.8 in.

Geeft totaal geen vertrouwen
Achter heb ik de Thunder Burt.

Nu maar de Racing Ralph aan de voorkant geplaatst om te proberen
Normaliter reed ik met thunder burt voor en achter, maar vanwege het natte weer was ik over gegaan naar de Racing Ray.
Uiteraard heb ik nu ook met droog weer de Racing Ray kunnen testen, maar los zand lust hij ook niet.
Eigenlijk op alle soorten ondergrond van droog tot nat en modderig, is het 't gewoon niet.
Ik rijd met de thunder Burt voor, veel harder, en met meer vertrouwen.
Plaats reactie