Welke band voor betere grip achter?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1006
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Na 6 afdalingen bij Les Hautes Rivieres / Naux kan ik zeggen dat MM-HD inderdaad goed bevallen zijn. Toch behoorlijk wat blad op de trails en rotsige hellingen waar het prettig was om meer remkracht te hebben. Met HD veel minder neiging tot blokkeren van het achterwiel. Gek genoeg in sommige switch back situaties het voordeel van het slippende wiel ook gemist.

Voordeel MM t.o.v. HD op het voorwiel was minder prominent. Maar het was dan ook begoorlijk droog.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik was vorig weekend ook wel erg blij met mijn HD achter bij Les Haut Rivieres, daar kan je ook achter alle grip gebruiken die je hebt. Neemt niet weg dat ik met mijn trailfiets met Minion/HD op de Heuvelrug echt teveel moeite heb om leuk rond te rijden. Moet ik ineens gaan bijtrappen in de afdalingen :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
udo van dongen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 13 juli 2014, 14:02
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Comp 2, YT Decoy Shred
Contacteer:

Heb pas een setje Fat Alberts 2.35 om m'n Jeff gemonteerd voor dezelfde trails in HR en wat deden die het goed daar! Had daarvoor Rock Razor i.c.m. Onza Ibex en die achterband had absoluut te weinig grip op die ondergrond. Daarna nog even 2x Onza Ibex wat al een stuk beter was, maar het setje Fat Alberts gaf nog het meeste vertrouwen. En het naar boven rijden ging niet langzamer dan normaal (maar dat kon toch al niet...LOL)
Een gek alleen is zo gek nog niet
Plaats reactie