Bandenspanningsmeter

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Prulleman schreef:Ja maar ik bedoel dus voor presta... Die sks werkt heel goed met schrader, maar helaas niet met presta. (Wie heeft er schrader op de MTB, dat is nooit echt een ding geweest toch?)
In de Notubes Hugo velgen zitten ook schrader ventielen..en vroeger had je inderdaad bijna niet anders. Op zich vind ik schrader beter werken. Je hoeft niet zo'n klein dingetje los te draaien (die wel een goed vast wil gaan zitten) en het kleine stangetje wil bij een presta ook nog wel eens verbuigen waardoor hij niet meer goed afsluit.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

hmmm ik heb op mijn oude (20 jaar!) ook gewoon presta..

die meiser heeft nog wel redelijk reviews op amazon en ebay, alleen niet super degelijk, de 60 psi versie heeft wel een mooie range voor MTB gebruik, 30 is net te weinig voor als je een keer op de weg 2.5 bar wilt hebben ofzo .(wel jammer dat ie alleen in PSI is en niet in bar, uiteindelijk maakt het niet veel uit, maar het praat toch makkelijk zonder dat je eerst hoeft om te rekenen).

Op ali vind ik alleen een 160 PSI versie, maar die heeft ongeveer dezelfde schaal verdeling als mijn vloerpomp.. ofwel kan je nog het verschil tussen 1.6 en 1.9 niet zien.

misschien gewoon niet moeilijk doen en een paar euro meer uitgeven voor deze:
https://www.fietsweb.nl/nl/topeak-digit ... XzEALw_wcB" onclick="window.open(this.href);return false;

:bier:
Emteebeefan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 23 augustus 2017, 19:45
Mijn mountainbike: Cube Attention SL 2017

Prulleman schreef:Ja maar ik bedoel dus voor presta... Die sks werkt heel goed met schrader, maar helaas niet met presta. (Wie heeft er schrader op de MTB, dat is nooit echt een ding geweest toch?)

ff off topic: heb mijn fiets net een paar maanden en werd af fabriek geleverd met Schrader (weliswaar "beginnersfiets" maar zeker geen supermarktfiets). En bij vraag aan LBS voor reserve binnenbanden werden mij Schwalbes met Schrader verkocht). Dacht dat Presta vooral op racefiets gebruikt werd? Wat is voor-/nadeel van Presta of Schrader op MTB? :~
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als jouw pompje op Schrader past, dan is het toch goed ?
Lijkt mij vooral belangrijk dat je op al je fietsen/binnenbanden hetzelfde ventiel hebt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Emteebeefan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 23 augustus 2017, 19:45
Mijn mountainbike: Cube Attention SL 2017

Ja, zo simpel is het inderdaad. Niet echt iets om je druk over te maken :roll:
Gebruikersavatar
Maddox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: ma 10 december 2012, 21:42

Ik heb onkangs een SKS airchecker gekocht, maar die doet op de presta ventielen van mijn mtb niks... Gek.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Dan ben je niet de enige... De reviews zijn heel wisselend, de meeste met schrader vinden em top en met presta niks.
.. wat ik heb begrepen is dat de kop niet diep genoeg is om een presta ventiel helemaal in te stoppen en een goede deal te krijgen. Diegene waarbij het met presta wel werkt hebben wellicht iets kortere ventielen ( het topje korter dus, de stam maakt niet uit).
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Maddox schreef:Ik heb onkangs een SKS airchecker gekocht, maar die doet op de presta ventielen van mijn mtb niks... Gek.
Ventiel opendraaien, ff indrukken om wat lucht te eruit te laten, dan meten. Al geprobeerd?
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik heb er eentje van BBB en de SKS airchecker. Ze doen het beide prima op de Presta ventielen. Ze geven zelfs redelijk dezelfde waarden aan. Voor mij als fatbiker is vooral het gedeelte onder de 1 bar belangrijk.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ik vond ook deze:
https://www.internet-bikes.com/92039-be ... etargeting#" onclick="window.open(this.href);return false;
ziet er identiek uit als de schwalbe:
Afbeelding
Afbeelding
en weer een paar euro goedkoper. Als ik nog wat meer spullen nodig heb neem ik deze denk ik mee. De Schwalbe heeft verder ook prima reviews en heb ik van een collega een keer kunnen testen.
Gebruikersavatar
Rembrandt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 augustus 2010, 11:12
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 8.0 , Bulls Copperhead 3 2010

Ik heb degene die Prullenman hierboven laat zien.
Volgens mij niet van Schwalbe maar wel die kleur. haha
Werkt al 2 jaar perfect bij mij
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Schwalbe koopt wel meer in bij andere partijen en plakt er dan eigen labels op. Sealant is van Stan's, de tire booster is van Airshot (kickstarter). En vast nog veel meer
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Natuurlijk maken ze die niet zelf.
Ik kan me ook niet voorstellen dat een bandenfabrikant zelf digitale metertjes gaat maken.
Is toch wel een andere tak van sport.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ali express is soms je beste vriend:

https://nl.aliexpress.com/item/LCD-Digi ... bc02d3c1d0" onclick="window.open(this.href);return false;

is niet 100% vergeleken bij mijn Blowjoe , maar voor in het veld prima
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Snelle Buffer schreef:Ali express is soms je beste vriend:

https://nl.aliexpress.com/item/LCD-Digi ... bc02d3c1d0" onclick="window.open(this.href);return false;

is niet 100% vergeleken bij mijn Blowjoe , maar voor in het veld prima
is die (ook) voor presta ventielen of alleen voor schrader?
Plaats reactie