krakend zadel

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Richards
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 16:25

Ik heb op mijn trek superfly 6 het standaard Bontrager Evoke 2 zadel zitten.

Nu heb ik het probleem dat elke keer als ik iets harder op mijn zadel kom deze hard kraakt. Het zit hem in die ijzeren stangetjes welke in een plastic houdertje komen.
Is dit normaal bij dit zadel (gewoon bagger zadel dan) of is die stuk. Het is in ieder geval ongelofelijk irritant als je aan het fietsen bent.

Heb heel kort even gekeken naar een eventueel ander zadel maar dat valt niet mee zeg wat een keuze. Op mijn willier racer had ik een fijn sells italia zadel zitten, kun je deze ook voor MTB gebruiken of zijn die anders?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het kan wel voorkomen bij een zadel, niet alleen bij Bontragers. Ik heb het idee dat je er maar moeilijk vanaf komt, iets erin sprayen (siliconenspray oid) werkt vaak maar zeer tijdelijk.

Als je op je racefiets lekker zit op een bepaald zadel is er geen reden om dat ook niet op je mtb te gebruiken, tenzij je zithouding heel erg anders is (veel meer rechtop). Dan kan het zijn dat het toch tegenvalt.
Maar je hebt er al een, ik zou het gewoon eens een ritje op je mtb schroeven en uitproberen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Controleer ook even of het niet van de zadelpen in het frame komt. Was bij mij het geval en het is dan toch moeilijk te lokaliseren waar het geluid precies vandaan komt. Iets vet aan de pen is dan de oplossing.
Bij carbon zal dat dan carbonpasta zijn.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Corke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: do 19 februari 2009, 16:59
Mijn mountainbike: SingleBe Onyx

Vaak zit er dan vuil/zand tussen. Een keertje schoonmaken, en ook de bouten schoonmaken. Meestal is het gekraak dan wel weg.
Maurice-1981
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: di 7 oktober 2014, 17:37
Mijn mountainbike: Cube Reaction HPA Pro

Schoonmaken en goed vastzetten.
Ik gebruik deze klem naar tevredenheid.
https://www.mantel.com/fouriers-zadelpe ... N0YXJ0Mw==" onclick="window.open(this.href);return false;
--------------------------------------

https://www.strava.com/athletes/4760570" onclick="window.open(this.href);return false;
v_schultinge

Maurice-1981 schreef:Schoonmaken en goed vastzetten.
Ik gebruik deze klem naar tevredenheid.
https://www.mantel.com/fouriers-zadelpe ... N0YXJ0Mw==" onclick="window.open(this.href);return false;
Die klem wordt volgens mij niet bedoeld Maurice. Het gaat over het punt waar de rails van het zadel, de blokjes van het zadel in gaan en het zadel met de rails. verbonden wordt.

Op dat punt kraakt mijn Ergon zadel ook en daar heb ik mij bij neergelegd :bier:
Richards
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 16:25

v_schultinge schreef:
Maurice-1981 schreef:Schoonmaken en goed vastzetten.
Ik gebruik deze klem naar tevredenheid.
https://www.mantel.com/fouriers-zadelpe ... N0YXJ0Mw==" onclick="window.open(this.href);return false;
Die klem wordt volgens mij niet bedoeld Maurice. Het gaat over het punt waar de rails van het zadel, de blokjes van het zadel in gaan en het zadel met de rails. verbonden wordt.

Op dat punt kraakt mijn Ergon zadel ook en daar heb ik mij bij neergelegd :bier:
precies dat ja, en niet een beetje kraken ook. Ik kan me daar niet bij neerleggen, morgen maar ff naar de fietsenmaker voor garantie.
Richards
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 16:25

Zo, het is opgelost.
Rails was iets verschoven waardoor die net in de bocht vast zat, paar millimeter naar voren en gekraak was weg.
Plaats reactie