Ervaringen Magura Vyron dropper?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!

Moderator: jf

houtie
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Lapierre Xcontrol 727 2015

ma 12 augustus 2019, 23:19

Ik ben inmiddels 2 jaar verder.
Maar inmiddels is de Vyron dropper overleden. Persoonlijk vind ik het achteraf een waardeloos product. Te gevoelig denk ik die electronica.
Nu dus maar weer terug naar een mechanische dropper.(scheelt ook nog een hoop geld).
Er zijn toch wel veel mensen met problemen met de Vyron.
Dus doe hier je voordeel mee......!
graduzzi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2

di 13 augustus 2019, 18:53

Ik heb al sins begin 2016 de Vyron, nog zero problemen mee gehad, behalve afgelopen weekend, hij wou niet meer via de remote droppen. Wel op nood knop op de dropper zelf. Wat blijkt thuis: knoop batterijtje leeg, deze vervangen en dropt weer als een malle.
Ben er nog steeds tevreden mee.
Laatst gewijzigd door graduzzi op do 15 augustus 2019, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Founder of Bikeclub R.I.A
Youtube "El Graduzzi"
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

di 13 augustus 2019, 21:21

De mijne is ook van het voorjaar 2016. Zakt een dikke halve cm in als ik op het zadel ga zitten. Zou dus waarschijnlijk wel eens een olieverversing kunnen gebruiken, maar zolang het niet erger wordt blijf ik er nog mee rijden. Eigenlijk zit het ding best goed in mekaar. De gravity dropper die op de andere bike zit moet ik toch regelmatig uit mekaar halen om van nieuw vet te voorzien omdat hij stroef begint te lopen.
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Giant XTC Composite 29er 0
Contacteer:

do 15 augustus 2019, 18:20

hurck schreef:
di 13 augustus 2019, 21:21
De mijne is ook van het voorjaar 2016. Zakt een dikke halve cm in als ik op het zadel ga zitten. Zou dus waarschijnlijk wel eens een olieverversing kunnen gebruiken, maar zolang het niet erger wordt blijf ik er nog mee rijden. Eigenlijk zit het ding best goed in mekaar. De gravity dropper die op de andere bike zit moet ik toch regelmatig uit mekaar halen om van nieuw vet te voorzien omdat hij stroef begint te lopen.
Al gecontroleerd of er nog voldoende luchtdruk in zit?
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

do 15 augustus 2019, 19:21

yup, luchtdruk is nog zoals voorgeschreven in de manual. Was ook mijn eerste gedachte, jammer dat het dat niet was :)
Plaats reactie