Welke banden voor oostenrijk??

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Ben zelf erg content met maxxis banden en zit zelf aan de maxxis minions te denken. Wellicht is de schwalbe baron ook een goede optie? Heb er zelf geen ervaring mee.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Schwable baron, schijnt de ultime band te zijn, wel moeilijk om aan te komen en reviews zijn schaars :lol:
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Ik rijd nu 1 jaar met NN evo lite skin tubeless, sinds dat ik ze tubeless heb gemaakt, heb ik er geen lekken meer in gereden, ook niet in Frankrijk bij Geneve. Trouwen ook in Zoetenmeer bleven ze goed :winkie:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

dorretje schreef:Ben zelf erg content met maxxis banden en zit zelf aan de maxxis minions te denken. Wellicht is de schwalbe baron ook een goede optie? Heb er zelf geen ervaring mee.
Continental Baron :winkie: .
Vergelijkbaar met een Maxxis Minion of Schwalbe Bloody Mary :tong ...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

aurelius schreef:
dorretje schreef:Ben zelf erg content met maxxis banden en zit zelf aan de maxxis minions te denken. Wellicht is de schwalbe baron ook een goede optie? Heb er zelf geen ervaring mee.
Continental Baron :winkie: .
Vergelijkbaar met een Maxxis Minion of Schwalbe Bloody Mary :tong ...
Ja precies, had zoveel tabbladen open staan. Maar uit de reviews komt de baron nog beter uit dan de minion. Denk dus dat het de baron wordt.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Belg
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 6 december 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2015 Meteor grey-Red

Ik ben, met dank voor jullie opmerkingen, weer wat verder gekomen. Ik denk niet, dat ik net zoals kingjoop naar beneden ga. Dus zie de combi DHF/DHR wel zitten.
nu hoor ik ook om me heen, dat ik op de compound moet letten. Deze moet voor zachter zijn, als achter. Althans zo beluister ik het. Eerlijk gezegd, weet ik niet precies, wat dat inhoud. Zegt dat iets over hoe soepel het rubber is, of juist, hoe sterker de band, en je deze dus minder snel lek zult rijden?

Na wat neuzen op google, kom ik op de volgende keuzes;

Voorband:
https://www.bike-components.de/en/Maxxi ... en-p35864/" onclick="window.open(this.href);return false;

Achterband:
https://www.bike-components.de/en/Maxxi ... en-p46295/" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb ik dan de juiste? ook qua compound?

Want ik zie de II bij de achterband vermeld staan. Dus al leek vermoed ik dan, dat dat een dual compound is. En de voorband heeft geen nummer, dus zal een single compound zijn. vermoed ik?!

Mijn reactie liet btw. even op zich wachten, omdat afgelopen week erg hectisch is geweest, vandaar!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Een zachtere compound heeft iets meer een soort "kauwgom" effect dan een harde. Dus meer grip, maar ook wat meer rolweerstand.

Omdat grip voor (nog) belangrijker is dan achter wordt daar dus een zachtere compound geadviseerd. Achter tikt juist de rolweerstand harder aan dan voor, dus vandaar de hardere compound.

Compound staat overigens voor het rubbermengsel, dus de exacte samenstelling van het gebruikte rubber. Dual compound betekent dat er op het loopvlak een iets hardere compound gebruikt is (slijtvastheid en rolweerstand...) en naar de randen toe wat zachter (grip).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Even volgen dit topic. Heb nu 2x 2.4 mountainkings onder de spectral liggen maar twijfel of ik nog wat grovere banden er onder wil leggen. Merkte dat ik op boomwortels niet zoveel grip heb als ik zou willen!~
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Voor meer grip op boomwortels heb je een zachtere compound nodig, niet per se ander profiel.
En dan vooral bij het voorwiel, het achterwiel volgt meestal wel.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Sorry, even off topic.
@timo, boomwortels rijden heeft niet alleen te maken met een " grippy " voorband, maar het helpt wel iets.
Ook een wat agressievere rijstijl ( haaks aanrijden op wortels, dropper wat laten zakken, een niet te lichte versnelling, proberen door te rijden, ook als achterkant wat glibbert, en niet te veel twijfels ), als je dat probeert zullen de Wurtzeltrail en de Bergstadltrail voor jou geen probleem zijn. Suc6 :-q
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Naar beneden niet maar op t vlakke of stijgend vind ik ze vaak behoorlijk uitdagend. Dit jaar wel wat meer aan de techniek training gedaan dus we gaan het weer meemaken!
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Goh, rij ik hier in Oostenrijk toch gewoon op Race King.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Vliegen die dingen je normaal in de Ardennen niet al om de oren wanneer je in je enthousiasme weer eens vergeet serieus gas terug te nemen bij een rockgarden achtig iets...?

Alles wat geen reinforced enduro, Super Gravity of liever nog dual ply DH is zou ik in de regel voor lift omhoog en naar beneden toch een noodoplossing willen noemen. En om de 280 kPa van Kingjoop te vermijden achter met Procore...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

cheeta schreef:Vliegen die dingen je normaal in de Ardennen niet al om de oren wanneer je in je enthousiasme weer eens vergeet serieus gas terug te nemen bij een rockgarden achtig iets...?

Alles wat geen reinforced enduro, Super Gravity of liever nog dual ply DH is zou ik in de regel voor lift omhoog en naar beneden toch een noodoplossing willen noemen. En om de 280 kPa van Kingjoop te vermijden achter met Procore...
Je hebt gelijk, ze zijn niet echt om te downhillen.
Maar Ardennen en in het rotsachtig gebergte op paden waar de doorsnee mountainbiker alleen maar durft te lopen gaat het prima. Zolang het maar niet te nat is want zijn ze toch gladjes.

Maar ook op de Single Trail onder de lift van Zeller doen ze het prima hoor! :winkie:
Als was het wel wat gladjes want het had geregend.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Plaats reactie