Avid juicy three remmen set zelf houden of weg doen?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!

Moderator: jf

Herperduin
Site Admin
Site Admin

za 15 oktober 2016, 15:03

Michel.nl schreef:
Nogmaals ik heb geen moeite met goede adviezen, wel met antwoorden dat ik daar dan in mee zou moeten gaan zonder verder te onderzoeken naar de kwaliteit van de andere merk/soorten.
Helder! Ik zie verder weinig over het merk behoudens ervaringen met de R1 (kabelbediende hydraulische schijfremmen :o ). Je kan het natuurlijk altijd zelf proberen. Hangt voor een deel ook af van wat je rijstijl en inzetgebied is. Bij lichaamsgewicht 100kg + en vooral downhill zou ìk bewezen betrouwbare remmen kiezen maar bij gewone rondjes door het bos in NL zijn mijn eisen anders :bier:

Succes!
Michel.nl
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Fucus Superbud 1 29'er fully

za 15 oktober 2016, 15:08

Herperduin schreef:
Michel.nl schreef:
Nogmaals ik heb geen moeite met goede adviezen, wel met antwoorden dat ik daar dan in mee zou moeten gaan zonder verder te onderzoeken naar de kwaliteit van de andere merk/soorten.
Helder! Ik zie verder weinig over het merk behoudens ervaringen met de R1 (kabelbediende hydraulische schijfremmen :o ). Je kan het natuurlijk altijd zelf proberen. Hangt voor een deel ook af van wat je rijstijl en inzetgebied is. Bij lichaamsgewicht 100kg + en vooral downhill zou ìk bewezen betrouwbare remmen kiezen maar bij gewone rondjes door het bos in NL zijn mijn eisen anders :bier:

Succes!
Ik ben ook geen extreme biker, ik ben een beginnende mtb' er die puur recreatief door bossen wil knallen. Mocht ik later toch de extreme tochten gaan willen proberen, dan huur ik daar wel geschikte fiets voor. Zo ga ik elk jaar naar Italie waar ook veel in de bergen wordt gereden, en ook prima fietsen te huur zijn.

Echter ben ik nog lang niet zover :-q
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Giant Stance
Contacteer:

za 15 oktober 2016, 15:28

Michel.nl schreef:
Dus ben je gewoon eigenwijs. Je vroeg om advies, het advies wat gegeven wordt (setje Shimano kopen) leg je naast je neer omdat je waarschijnlijk je zinnen al gezet hebt op dat Taiwanese setje. Nu zouden dat prima remmen kunnen zijn, of waardeloze, dat blijft de gok wat geprobeerd wordt je duidelijk te maken. Helemaal als beginnende biker kun je dan beter voor safe gaan.

Het merk is onbekend, ontluchten kan niemand je advies in geven, etc etc.
Just one of the usual suspects... K.N.U.T

My bike

Sale
Michel.nl
All rounder
All rounder

za 15 oktober 2016, 16:10

Nee ik ben niet eigenwijs. Maar ga niet zomaar mee met mensen die advies geven. Want die adviezen zijn niet alles zeggend.

Maar goed ik kijk nog wel wat ik er mee doe. Dit topic kan kwa advies over de avid remmen wel dicht.

Die gaan we niet meer gebruiken, dank aan ieder voor het advies in deze.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

za 15 oktober 2016, 17:43

Michel.nl schreef:Nee ik ben niet eigenwijs. Maar ga niet zomaar mee met mensen die advies geven. Want die adviezen zijn niet alles zeggend.
Klinkt best eigenwijs :winkie:
Michel.nl
All rounder
All rounder

za 15 oktober 2016, 17:55

niels.o schreef:
Michel.nl schreef:Nee ik ben niet eigenwijs. Maar ga niet zomaar mee met mensen die advies geven. Want die adviezen zijn niet alles zeggend.
Klinkt best eigenwijs :winkie:
Je moet er van vinden wat je wil :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

za 15 oktober 2016, 18:07

Ik wil wat weten, maar het antwoord neem ik sowieso niet serieus... :-q

(Ben je Pagani's broer misschien? :winkie: )

Nu maakt dat eigenlijk ook helemaal niets uit, want we zitten hier vooral om zoveel mogelijk onzin te spuien om ons te vermaken als we niet op de fiets zitten :kiss: :bier:
Datingexpert tussen rijder en fiets

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

za 15 oktober 2016, 18:31

http://forums.mtbr.com/brake-time/juin- ... 92682.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Een puntje van aandacht in de link van edgesport :

The system is bled using the shimano method. A universal bleed kit with port converters is required. Sorry we can't supply bleed kits.

Kun je naar port converters gaan zoeken als je ze zelf wil bleeden....en maar hopen dat je de goede besteld, of überhaupt kunt vinden :winkie:
Laatst gewijzigd door theemutz op za 15 oktober 2016, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

za 15 oktober 2016, 18:39

Afbeelding
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | Propain
-Life begins at the end of your comfort zone-
Michel.nl
All rounder
All rounder

za 15 oktober 2016, 18:54

theemutz schreef:http://forums.mtbr.com/brake-time/juin- ... 92682.html

The system is bled using the shimano method. A universal bleed kit with port converters is required. Sorry we can't supply bleed kits.

Kun je naar port converters gaan zoeken als je ze zelf wil bleeden....en maar hopen dat je de goede besteld, of überhaupt kunt vinden :winkie:
Dank je, op dit soort antwoorden zat ik te wachten. Daar heb ik wat aan :-q
Michel.nl
All rounder
All rounder

za 15 oktober 2016, 18:55

Lars TB schreef:

Ik wil wat weten, maar het antwoord neem ik sowieso niet serieus... :-q

(Ben je Pagani's broer misschien? :winkie: )

Nu maakt dat eigenlijk ook helemaal niets uit, want we zitten hier vooral om zoveel mogelijk onzin te spuien om ons te vermaken als we niet op de fiets zitten :kiss: :bier:
Dat is wat jij er van maakt, ik neem altijd alles serieus. Alleen blijf ik open staan voor discussie :roll:

Bovendien is men de draad een beetje kwijt over waarover ik advies vroeg lijkt me. Ik vroeg of iemand deze set kende en de kwaliteit ervan.
Niet over een beter alternatief, dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken.
ThaSingleTrackMastah
Genius
Genius
Mijn mountainbike: Is stoffig
Contacteer:

za 15 oktober 2016, 23:06

:kiss:
Some days it's easy, some days it's a fight.
Mike123
Extreme Biker
Extreme Biker

zo 16 oktober 2016, 01:37

Michel.nl schreef:
theemutz schreef:http://forums.mtbr.com/brake-time/juin- ... 92682.html

Dank je, op dit soort antwoorden zat ik te wachten. Daar heb ik wat aan :-q
Dat is 1 antwoord van een bijna een jaar geleden ofzo en die geloof je wel en als er geadviseerd word naar bv de SLX dan heb je daar niks aan want daar vraag je niet om en "Maar ga niet zomaar mee met mensen die advies geven. Want die adviezen zijn niet alles zeggend". Waarom dit ene advies wel dan?

Deze lijkt er ook wel erg op.
https://nl.aliexpress.com/item/Litepro- ... 5afa69f136
En als ze het hier verkopen moet het wel goed zijn.
laatbloeier
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AM All Moumtain

do 27 oktober 2016, 11:03

Hoi allemaal,
Ik ga vanavond een nieuwe fiets kopen via bikemarkt.de.
Er zitten avid juicy 5 remmen op.
Is dat ook bagger?
Ik hou er in ieder geval rekening mee dat ik nieuwe ga aanschaffen.
En ja nu komt een domme vraag!!!
Moet ik bij een nieuw setje ook olie bestellen? of zit die er al in?
En is het moeilijk om die zelf erop zetten? (i.v.m. afstellen)
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

do 27 oktober 2016, 11:31

De avid juicy 5 zijn net zo slecht als de juicy 3, de zuigers lopen snel vast en de remhendel kan olie gaan lekken.

De olie zit vanaf de fabriek al in de remmen.

Als je ze zelf wil monteren is het wel handig om olie en een onluchtingskit te kopen, omdat je de remleidingen op maat moet maken.
Plaats reactie