Mening / ervaring carbon wielset 29

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

scottpaul schreef:Hoi Daan, ik weet dat er een dealernetwerk is voor 9TH Wave, ik wilde alleen aangeven dat wanneer je een beroep op garantie moet doen, je niet eerst via Azie of Verweggistan moet communiceren.
Apeldoorn of je dealer is dan uiteraard wat dichterbij! :-D :-q
Ik heb zelfs mijn wielen via een FM gekocht, die geen dealer van dat merk is, en hem op 9th Wave gewezen, waarop hij met hen contact heeft opgenomen.
Via de site van Peerkes Bikes&Coffee en de goede recenties ben ik bij 9th Wave uitgekomen! :P
Communiceren met Azie is geen probleem (tijdens de garantieperiode).
Maar Post.nl (terugsturen is duur) en onze belastingdienst (met een beetje pech een heffing je vervangende artikel) zijn wel een probleem.
En in de rest vd wereld heb je maar 1 jaar garantie.
Dus wat dat betreft is de lokale dealer zeker in het voordeel.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

dit topic maar eens kicken met een specifieke - noob - vraag.
ik heb nu stans arch ex velgen op mijn Cannondale F-si (asymmetrisch wiel achter, voor een lefty) en overweeg een upgrade van de wielen...

[ik kan mogelijk een (nieuwe) set overnemen, maar dit zijn ze:]

http://www.cannondale-parts.de/epages/6 ... 094/FSI%22" onclick="window.open(this.href);return false;

ik las in dit topic over breedtes, en hoogtes van de velg...
vallen deze wielen in de categorie 'goed!' wat dat betreft, of zou je als je gaat upgraden voor wat anders kiezen?

ik rijd nu dus met veel plezier met de arch ex, op latex. ik weeg een kilo of 75 en rijd voor 1.4 en achter 1.6 bar (latex / rara 2.1).
wat zou ik gaan merken van de aanschaf van deze set?
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Geen verkeerde set, maar wel heel veel geld voor een 1650 grams setjes. Met hetzelfde gewicht rijd je een setje ryde 25mm en die kosten afhankelijk van de naaf tusse de 500 en 1000 euro.

Carbon met jouw gewicht kan makkelijk voor 1400 gram en hetzelfde geld. Neem eens contact op met een goede wielbouwer.

Is die 1500 veel voor je? zo ja neem een alu setje en spaar de rest van wat anders, maakt geld niet uit zou ik lekker een lichter caebon setje kopen met mooie naven.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ze zijn maar 2mm breder dan de Arch EX die je nu hebt.
Omdat ze alleen het totaal gewicht opgeven en niet het gewicht vd velg, heb je ook geen zekerheid dat het lichter gaat aanvoelen tijdens het fietsen.
Veel vraagtekens dus voor 1450 euro...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Ik zou het geld in je zak houden. Met 1650 is het in verhouding geen lichte set, de velgen zijn wat smal, en qua stijfheid zal het voordeel denk ik tegenvallen met je 75 kg. Als je nu met plezier op de Arch rijdt zou ik dat zo houden, heb je snel 1500 verdiend :-q
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

dank heren :-q

1500 vind ik erg veel geld. ik kon deze wielen overigens voor net onder de 1000€ kopen, maar moest er nog (een eind) voor rijden en dan kwam er nog een onderdeel bij van 30 euro.

mijn twijfel (niet veel breedtewinst, geen laag gewicht) wordt door jullie bevestigd. heb de verkoper inmiddels laten weten dat ik er vanaf zie.

ik ga de wielentopics maar eens doorspitten.
een wat bredere velg icm latex klinkt aantrekkelijk. het lastige is wel dat ik geen standaard set kan kopen, door de lefty en asymmetrische achterkant, maar misschien 'moet' ik mezelf maar eens verwennen met een handgemaakt setje. tips zijn welkom btw...
ik zag Ryde al langskomen. ik had op mijn vorige fiets stans Crest, maar daar zat nog wel eens slagje in (die was niet gebouwd door een aangeprezen wielbouwer btw).
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Super ervaringen met andless wielen in vlaardingen. Frieke kwaliteit maar wel wat voordeliger.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Rij nu ook met 9th Wave wielen sinds dit jaar.. Mijn eerste carbon wielset met 29mm binnenmaat. Reed hiervoor ook oa met Crest/DtSwiss240 wielen, waar ik heel erg tevreden over was. Zo ook met deze 9th Wave wielen! Buiten het feit ze licht zijn en ook aanvoelen, zijn ze ook erg stijf. Reageert direct naar waar je naar toe wilt en ze kunnen tegen een stootje ook :winkie:

Me so happy :-q
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

(frieke en andless gemaild)
ook even 9th wave bekeken... als je af en toe marathons rijdt (en plannen hebt voor bijv. RDHF en wat langere ritten) en nu met 2.1 banden rijdt dan ligt de 22mm velg meer voor de hand? die is voor banden van 2.0-2.25.
29mm ziet er vast heel dik uit, maar lijkt me niet passend bij mijn manier van mtb-en.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Ik moet zeggen, ik vond 22mm ook altijd prima. Maar ik rijd nu met 25mm intern brede velgen (WR-Compositi) en ik vind het waanzinnig. Met name in de stoffige/droge condities op dit moment (rond Markelo/Lochem iig) komt het erg goed tot zijn recht. Op de snelle singletracks voelt m'n band veel stabieler, maar moet wel met een stuk minder druk rijden. Voorheen met 22mm altijd 1.6-1.8 en dat voelt nu te hard aan.

Als je altijd met 2.1 banden rijdt en in dit in de toekomst blijft doen moet 22mm prima zijn inderdaad, maar ja.. Wat extra breedte voelt wel lekker moet ik zeggen. Plus dat mijn 2.3 bandjes nu lekker op ploffen, en met de extra hoogte in mijn velgen ziet het er inderdaad 'dik' uit ;)

Als je naar een goede wielen-spaker gaat kan die je ook wel adviseren hierin. Bikewheels.nl is ook een aanrader (inmiddels zo'n beetje m'n vaste wielen-boer).
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb zelf net een 27.5 wielset met de nieuwe Arch MK3 laten spaken door Mago wheelworks. Echt hele mooie velgen met 26mm interne breedte en toch behoorlijk licht. 26mm is ook wel een mooie tussenmaat voor normale en iets bredere banden. Heb er zelf nu 2.6 RoRo's op liggen en dat is wel de bovenkant van wat lekker valt, maar ik kan ze zeker aanraden. (Mago trouwens ook, verstand van zaken en kan ook nog eens helder uitleg geven over de zin en onzin van bepaalde zaken)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Rij ook een poos met de 9th wave SL Dirt 27.5 wielset. Wat een verademing tov de standaard wielset die erop zat. Echt merkbaar stijver en een hele klap lichter ( wat met klimmen toch wel een groot voordeel is op de FS ) Het was een dure aanschaf maar ik vind het de prijs wel waard.

Op een andere fiets een Flow ex velgenset op Hopenaven, ook een fijne set maar kan niet tippen aan de 9th wave wielset. Ook de banden vallen er zo lekker breed op, en tubeles was nog nooit zo makkelijk.

Heb ooit eens een Crest set gehad ( met mijn 85 kilo net aan ) Nooit meer, wat een slappe wielen waren dat, dan ga ik liever voor safe en zwaarder ( en breder ) Kan aan mijn rijstijl gelegen hebben icm het gewicht dat al aan de max zat.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

update: dank voor alle reacties, ook via pb :-q

ik spotte een 9th wave setje voor een fsi op marktplaats, zgan.
wel groene decals, oei, past dat wel bij mijn zwart-blauwe bike?
de hele fiets bleek ook nog te koop... vandaag op pad geweest, en gewikt en gewogen...
en thuisgekomen met prachtige carbon wielen én een carbon 1 (heb/had de carbon 2) :o :lol:

mijn (super!) zwart-blauwe fsi 2 uit 2015, die ondanks iets zwaardere wielen lichter blijkt/lijkt dan de fsi 1 mét de lichte carbon 9th wave wielen ( :roll: , het kan aan de hoeveelheid latex, of zwaardere banden liggen) staat momenteel te koop... zie marktplaats / het te koop topic.

morgen mijn nieuwe bike en de 9th wave 22sl eens testen. heb er zin in :-q

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Uhh, je gaat op pad voor een paar wielen en komt met een complete fiets terug ?
Goede verkoper :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

:lol: er gingen wel wat dagen bedenktijd overheen hoor... 't klinkt anders wel erg impulsief :wink:
Plaats reactie