Als je dat nou direct zo had gezegd, had ik niet zo gereageerd.Lars TB schreef: Het enige wat ik even wilde recht zetten is dat Ernie van alle wielbouwers in NL gewoon de meeste theoretische en praktische kennis heeft. Met zijn meetapparatuur en zijn continue zoektocht naar het hoe en waarom. Ik zeg niet dat hij daardoor of daarmee de beste wielen bouwt
Zoals je zelf al aangaf een Rolls wordt door de gemiddelde mens als top gezien, en een S-Klasse dus niet. Daarom vond ik het een rare en onterechte vergelijking.
Overigens weet ik idd niet hoe Ernie zijn wielen bouwt, maar ook ik heb hem toen benaderd om een set te laten maken. Echter het antwoord moet ik nog steeds krijgen. En dat was voor mijn eerste set. Maar ik heb nu een aantal (3) mensen gesproken die een set hadden bij Ernie vandaan, wat op zijn minst moeizaam ging. Ook op het moment dat er wat mis was. Zelf ook gezien dat de mate van afwerking soms gewoon niet top was. Vandaar mijn mening.
En ohja op Bikemotion was ie denk in "the zone" want ik wilde hem wat vragen, maar hij reageerde amper. Dus tot zover mijn "ervaring" met Ernie. Misschien moet ik iets minder genuanceerd mijn mening uitten.
Ohja; wat betreft het sleutelen aan auto's; meer dan eens een auto onderhanden genomen.
Zo heb ik bijvoorbeeld mijn eigen auto bij de motorombouw tot op het laatste schroefje uit elkaar gehaald en weer opgebouwd. Daarom dat ik ook wel weet dat de S-Klasse t.o.v. de Rolls ook in technische zin (dus niet alle opties die er in zitten) de mindere van de 2 is en wellicht daarom zo reageerde.
Maar goed zoals ik al zei, Ernie is een vakman en bouwt ook goeie wielsets. Hoe dan ook, een handgespaakte set is een hele goeie "investering" voor je fiets.