Wielbouwer Noord Brabant

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
PJAAdeKort
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 23 januari 2015, 17:30

Ik weet dat er veel te lezen is op dit forum, maar ik mis een beetje een overzicht wat er aan wielbouwers in noord brabant zit. Iemand goede suggesties?

Ik ben op zoek naar een set met Hope pro evo2 + ZTR flow ex velgen.
Richtprijs rond de 500 euro. Is dat reëel?
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

http://www.bikeboosting.nl

Prijzen kun je checken via de site.
luc basie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: wo 11 juli 2012, 22:22
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2016

Waarom per se een flow ex trouwens? Ryde edge 28 is maar 10 gram zwaarder maar wel 2.5mm breder, of een ryde edge 26 maar een halve mm breder maar wel 25gram lichter.

Bijkomend voordeel is dat ze asymmetrisch zijn en dus een gelijkere spaakspanning haalbaar is waardoor de zijdelingse stijfheid beter is. Ik rijd zelf met hope naven dt Comp spaken en ryde edge 28 velgen gebouwd door Brian van bikewheels(helaas niet bij jou in de buurt) en dat bevalt me super goed. Over het algemeen zijn de setjes met ryde velgen nog goedkoper ook. Is het overwegen waard!

Frieke is een beetje een Apple mannetje denk ik. Overpriced omdat hij een goede naam heeft maar er zijn zat wielbouwers die evengoed of misschien nog wel beter zijn voor minder geld.

Ter indicatie, ik betaalde een paar maanden terug 620 euro voor bovenstaande set incl tubeless ventielen(€15), 2x peyote TNT 2.25(€70) en tubeless monteren.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Prijzen van Frieke maken echt niet zoveel uit met andere bekende wielbouwers. Setje Notubes/Hope is bij Frieke net 150 euro meer dan eenzelfde setje bij de prijsvechters (actionsports, fietsspotief, etc.). Bikeboosting setje is daarbij erg waardevast, kun je na jaren nog voor een zeer goede prijs verkopen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je het spul zelf los koopt ben je zo'n 400 euro kwijt, dus ik denk dat 500 moet lukken.
Het asymetrische patroon vd Ryde velgen is wel een voordeel, zeker bij het achterwiel, maar mijn Flows houden zich al een paar jaar uitstekend, ondanks mijn steeds toenemende gewicht (90kg) en mijn lompe rijstijl ook, vooral en bij voorkeur in het buitenland.
Proven technology dus.
Ik ben nog steeds wat huiverig vanwege de gaten die je zomaar in een Ryde prikt met je bandenlichter.
Dat zegt mij 2 dingen.
1) Géén bandenlichters gebruiken (is gelukkig ook zelden nodig)
2) Ryde is erg ver gegaan met het lichter maken van alu velgen.

Inmiddels wel een paar ongelukjes meegemaakt, waarbij m'n Flow en m'n Hugo gewoon weer uitgedeukt konden worden.
Vraag me af of de dunnere Rydes dit zouden overleven.
Maar zulke dingen laten zich natuurlijk heel moeilijk 1:1 vergelijken, dus het blijft bij een gevoel, een persoonlijke voorkeur van mij.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
luc basie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: wo 11 juli 2012, 22:22
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2016

ThaSingleTrackMastah schreef:Als je het spul zelf los koopt ben je zo'n 400 euro kwijt, dus ik denk dat 500 moet lukken.
Het asymetrische patroon vd Ryde velgen is wel een voordeel, zeker bij het achterwiel, maar mijn Flows houden zich al een paar jaar uitstekend, ondanks mijn steeds toenemende gewicht (90kg) en mijn lompe rijstijl ook, vooral en bij voorkeur in het buitenland.
Proven technology dus.
Ik ben nog steeds wat huiverig vanwege de gaten die je zomaar in een Ryde prikt met je bandenlichter.
Dat zegt mij 2 dingen.
1) Géén bandenlichters gebruiken (is gelukkig ook zelden nodig)
2) Ryde is erg ver gegaan met het lichter maken van alu velgen.

Inmiddels wel een paar ongelukjes meegemaakt, waarbij m'n Flow en m'n Hugo gewoon weer uitgedeukt konden worden.
Vraag me af of de dunnere Rydes dit zouden overleven.
Maar zulke dingen laten zich natuurlijk heel moeilijk 1:1 vergelijken, dus het blijft bij een gevoel, een persoonlijke voorkeur van mij.

dit was/is bij de trace serie een feit, maar bij de edge daarentegen niet.edge is een stuk dikker dan de trace waardoor deze ook echt wel een heel stuk sterker is. vooral het opstaande randje waar de band in klemt is aanzienlijk dikker geworden(en ook iets hoger)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Niet als specifieke wielbouwer te vinden, maar een lbs die wel erg goede wielen bouwt: http://www.ventoux.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (in Tilburg).

Bikeboosting is ook gewoon goed. Sommigen hebben wat moeite met de manier van communiceren van Ernie, maar op zijn vaardigheden als wielbouwer is absoluut niks af te dingen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
luc basie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: wo 11 juli 2012, 22:22
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2016

Knakker29 schreef:Prijzen van Frieke maken echt niet zoveel uit met andere bekende wielbouwers. Setje Notubes/Hope is bij Frieke net 150 euro meer dan eenzelfde setje bij de prijsvechters (actionsports, fietsspotief, etc.). Bikeboosting setje is daarbij erg waardevast, kun je na jaren nog voor een zeer goede prijs verkopen.
als ik bij frieke hetzelfde set samenstel als ik nu heb(535 euro voor betaald bij bikewheels) kom ik bij frieke(met een trace 29 inplaats van een edge28 want die heeft hij niet maar prijzen zijn nagenoeg hetzelfde voor die velgen(edit, goedkoopste van beide scheelt 20 euro voor de edge, die is goekdoper)) ben ik bij frieke 683 euro kwijt -40 euro voor het prijsverschil in velg: 643 euro. hoezo niet overpriced!?!?
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Noord-Brabant is erg breed ... en Nijmegen kan best dichtbij zijn.
Ik kan van harte Eleven Wheelworks aanraden. Super service bij zowel het samenstellen, het leveren als de after-care!

https://www.facebook.com/pages/Eleven-W ... 133?_rdr=p" onclick="window.open(this.href);return false;
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
PJAAdeKort
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 23 januari 2015, 17:30

In de buurt van Brabant voldoe ook prima ;-)
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

luc basie schreef:
Knakker29 schreef:Prijzen van Frieke maken echt niet zoveel uit met andere bekende wielbouwers. Setje Notubes/Hope is bij Frieke net 150 euro meer dan eenzelfde setje bij de prijsvechters (actionsports, fietsspotief, etc.). Bikeboosting setje is daarbij erg waardevast, kun je na jaren nog voor een zeer goede prijs verkopen.
als ik bij frieke hetzelfde set samenstel als ik nu heb(535 euro voor betaald bij bikewheels) kom ik bij frieke(met een trace 29 inplaats van een edge28 want die heeft hij niet maar prijzen zijn nagenoeg hetzelfde voor die velgen(edit, goedkoopste van beide scheelt 20 euro voor de edge, die is goekdoper)) ben ik bij frieke 683 euro kwijt -40 euro voor het prijsverschil in velg: 643 euro. hoezo niet overpriced!?!?
Dat vind ik op dat bedrag een kleine meerprijs, en niet overpriced maar een normale prijs/kwaliteit verhouding. TS vraagt naar een Hope/Flow combi, bij AS kost deze 510, bij Frieke 650. Ik zou het wel weten, maar het is natuurlijk ieders persoonlijke keuze, daarbij kan ik niet in andermans beurs kijken.. gelukkig is er in alle smaken wat te krijgen.
Laatst gewijzigd door Knakker29 op ma 4 januari 2016, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
luc basie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: wo 11 juli 2012, 22:22
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2016

Knakker29 schreef:
luc basie schreef:
als ik bij frieke hetzelfde set samenstel als ik nu heb(535 euro voor betaald bij bikewheels) kom ik bij frieke(met een trace 29 inplaats van een edge28 want die heeft hij niet maar prijzen zijn nagenoeg hetzelfde voor die velgen(edit, goedkoopste van beide scheelt 20 euro voor de edge, die is goekdoper)) ben ik bij frieke 683 euro kwijt -40 euro voor het prijsverschil in velg: 643 euro. hoezo niet overpriced!?!?
Dat vind ik op dat bedrag een kleine meerprijs, en niet overpriced maar een normale prijs/kwaliteit verhouding.
bikewheels en frieke doen precies hetzelfde. bikewheels is geen prijsvechter maar een ervaren en erkend wielbouwer die kwalitatief gewoon uitstekende wielen levert inplaats van die "handgespaakte"troep van de prijsvechters. je gaat me toch niet vertellen dat je een meerprijs van 20% voor dezelfde kwaliteit dan normaal vind he? :o
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Niet voor alles maar voor een set van Ernie betaal ik inderdaad graag honderd euro meer. We hebben thuis drie sets van Ernie (naast 2 sets van een andere bouwer en 1 set van AS) en de kwaliteit staat buiten kijf. Dat andere bouwers ook goede wielen bouwen staat (ook) buiten kijf, voor iedereen wat wils dus. Overpriced vind ik betalen voor iets waar geen redelijke waarde tegenover staat, dat vind ik hier niet het geval. Alleen al kijkend naar restwaarde en verkoopbaarheid heb je die 100 euro er meteen al uit.
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Zelf heb ik ook een set van Bikeboosting (gehad) ze zijn inderdaad aan de dure kant, maar de kwaliteit is er ook naar.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

luc basie schreef:bikewheels en frieke doen precies hetzelfde. bikewheels is geen prijsvechter maar een ervaren en erkend wielbouwer die kwalitatief gewoon uitstekende wielen levert inplaats van die "handgespaakte"troep van de prijsvechters. je gaat me toch niet vertellen dat je een meerprijs van 20% voor dezelfde kwaliteit dan normaal vind he? :o
Hoewel Brian gewoon topwielen maakt die als wielen waarschijnlijk niets - maar misschien eventueel zeer weinig - onderdoen voor die van Ernie doen ze toch niet helemaal hetzelfde. Daar moet je toch wat onderscheid aanbrengen.

Ernie heeft veel meer ervaring. Wat nog niet wil zeggen dat hij betere wielen bouwt. Maar Ernie is wel wat dieper op de materie ingegaan dan enige wielbouwer hier in NL. Wat nog niet betekent dat hij betere wielen bouwt. Maar Ernie heeft daardoor wel een gigantische schat aan kennis die hij ook graag deelt met anderen. Ernie benadert wielbouwen echt heel technisch en het is een genot om hem op de Bikemotion bezig te zien en alles te horen uitleggen. Over zijn meetopstellingen en zoektocht naar waar verschillen ontstaan. Daar maakt Ernie een verschil.

Kiezen tussen een Mercedes S-Klasse en een Rolls Royce is ook een luxeprobleem. De Mercedes is misschien zelfs beter, maar die Rolls is toch even wat anders!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie