Single kettingblad 34T XT M8000

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Biker-Sander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3044
Lid geworden op: di 20 februari 2007, 17:54
Mijn mountainbike: Is een met grote wielen!

Hallo,

Wie heeft er aanbevelingen voor een single tandwiel dat geschikt is voor de nieuwste XT M8000 crankset?

Ik heb het originele blad van Shimano al gebruikt echter deze kreeg vrij snel braamvorming wat resulteerde in chainsuck.

Het hoeft geen licht blad te zijn als deze maar duurzaam is.
Wat voor ketting en cassette raden jullie er tevens bij aan?

Thnks,

Groet Sander
v_schultinge

De kettingbladen van Oneup components zijn wel een aanrader als ik de reviews mag geloven. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de Wolftooth kettingbladen.

Wat voor ketting en cassette? Dat ligt er een beetje aan. Als je er een XT M8000 ketting en cassette op hebt zitten dan zou ik dat zo laten en als het vervangen dient te worden, dan zou ik hetzelfde weer nieuw kopen. XT is naar mijn mening een super prijs-kwaliteit verhouding.

Mocht je niet tevreden zijn met je XT ketting dan kan je een KMC ketting gebruiken. Als je een groter bereik zou willen zou je een Sram cassette kunnen gebruiken. Maar zoals ik hierboven schreef, XT heeft een super prijs/kwaliteit verhouding dus de beslissing ligt bij jou. Mogelijkheden zijn er in ieder geval genoeg :).
Biker-Sander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3044
Lid geworden op: di 20 februari 2007, 17:54
Mijn mountainbike: Is een met grote wielen!

Iemand enige idee waar ik de Wolftooth kettingbladen kan bestellen kan ze alleen in US vinden namelijk.
v_schultinge

Je kan ze gewoon via de website van Wolftooth zelf bestellen. Absolute Black is trouwens ook nog een optie.
mtb2223
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 25 december 2013, 00:18

Ik rij met Absolute Black. Totaal geen chainsuck gehad en ketting is er altijd netjes op blijven liggen.
Mijn dochter gaat rijden met XT M8000, jammer dat het voorblad zo snel gaat bramen. Jammer dat ze geen Narrow-Wide hebben en dat ze zelf iets verzonnen hebben wat snel gaat bramen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

http://www.superstarcomponents.com/en/s ... rrow-wide-" onclick="window.open(this.href);return false;
Speciaal voor de nwe 8000XT crank.

Ik rij al zo'n 1000km met een NW chainring van Superstarcomponents. Geen moment last gehad van een aflopende ketting en behalve slijtage aan de verf, kun je het niet zien dat ie er al 1000km achter zijn tanden heeft.
“Old, not obsolete”
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Biker-Sander schreef:Iemand enige idee waar ik de Wolftooth kettingbladen kan bestellen kan ze alleen in US vinden namelijk.
Duitsland en Belgie
vandenouweland.be
bikeavenue.de
r2-bike.com
http://www.wolftoothcomponents.com/page ... d14e775322" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar absolute black is een prima alternatief en zeer slijtvast.
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Ik ook al last van chainsuck na 500km met een origineel 32T M8000 blad. Dat vind ik knap waardeloos. Dus ook op zoek naar wat beters. Dat Superstar blad speciaal voor M8000 is beter en duurzamer?

http://www.superstarcomponents.com/en/s ... inring.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Randy13
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 maart 2013, 18:23
Mijn mountainbike: Trek Procaliber SL 9.8
Contacteer:

Absolute black en je kan op het moment een oval blad kopen testen en als je niet tevreden bent erover kun je ruilen voor een normaal blad
Trek Procaliber SL 9.8
Kalfonske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 230
Lid geworden op: vr 10 juli 2009, 22:29

Wel ovaal
http://www.mantel.com/absoluteblack-xx1 ... gblad?spec" onclick="window.open(this.href);return false;[]=119&r=L2tldHRpbmdibGFkZW4tbXRiJmJyYW5kW109NDQxI3N0YXJ0Mg==
Biker-Sander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3044
Lid geworden op: di 20 februari 2007, 17:54
Mijn mountainbike: Is een met grote wielen!

Absolute Black kan ik ook maar alleen in het ovaal vinden.
Wolftooth pas geleverd eind dec/begin jan is voor mij te laat.

Wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe xt cassette en ketting?
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

Koop de Wolftooth, super kwaliteit en je hebt ze binnen een week hier als je ze bij Wolftooth USA bestelt.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Beemer schreef:Koop de Wolftooth, super kwaliteit en je hebt ze binnen een week hier als je ze bij Wolftooth USA bestelt.
Waarom zou die van Superstarcomponents niet goed zijn?
Het principe van de 104BCD is niet veranderd, en dat blad heb ik nog nooit gezeik mee gehad. En scheelt nog al wet met Wolftooth qua prijs.
“Old, not obsolete”
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

blackspire kan ook nog daar heb ik goed ervaring mee
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Ik heb zo'n ovaal absolute black 34t tandwiel besteld bij Mantel. Benieuwd hoe het bevalt.
Plaats reactie