Welke derailleurwieltjes voor xt-derailleur?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
BvR driver Leo
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 21 maart 2015, 16:11
Mijn mountainbike: Merida Big Seven XT-Edition

Beste forumleden,

Mijn derailleurwieltjes van mijn xt-derailleur gaan slijtage vertonen, door welke kan ik deze het beste vervangen? De orginele of zijn er goede alternatieve?

Groetjes
Hop hop, gas d'r op!! Gang is alles!! Vaak bende te bang!!
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ik heb er zelf Tacx 11tooth wieltjes op gezet, werkt gewoon prima.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

SLX wieltjes doen het ook, als 't goedkoper moet.
Vind zelf de originele XT wieltjes prima.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Dennisvdb schreef:Ik heb er zelf Tacx 11tooth wieltjes op gezet, werkt gewoon prima.
Heb bij toeval deze keer ook de Tacx wieltjes en het valt me op dat ze langer meegaan dan de originele.... :wink: :wink:
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Mijn ervaringen met BBB en tacx wieltjes is:
Zolang het droog is en je voorkomt dat je er met een waterstraal op spuit (ook de tuinslang is verdacht) doen ze het goed. Maar o wee. Diepte record (BBB SRAM XO vervanging) is minder dan een maand met 1 keer de tuinslang er op. Volledig verrot.
De RVS versies zijn iets beter overigens, die houden het op de crosser al redelijk lang uit.

Shimano wieltjes en zeker die met de glijlagers gaan hoogstens piepen, maar slaan in ieder geval niet vast.
Dus gewoon shimano nemen, en de keramische glijlagertjes van XT zijn echt probleemloos
Gebruikersavatar
jacobsentertainment
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 11:16
Mijn mountainbike: Cannondale, Scalpel, FSI, Scalpel HT.
Contacteer:

Al 1500km de Tacx T4065 met keramische lagers in gebruik, en ze kunnen nog wel een 1500km mee.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot........... I don't necessarily agree with everything I say.
mtb2223
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 25 december 2013, 00:18

Marke schreef:Mijn ervaringen met BBB en tacx wieltjes is:
Zolang het droog is en je voorkomt dat je er met een waterstraal op spuit (ook de tuinslang is verdacht) doen ze het goed. Maar o wee. Diepte record (BBB SRAM XO vervanging) is minder dan een maand met 1 keer de tuinslang er op. Volledig verrot.
Zelfde ervaring. Binnen no-time vast/stroef.
Rij nu zelf met chineze varianten en die bevallen me ook goed. Zeker voor die prijs ;)
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Hmm... Ik heb de BBB wieltjes met keramische lagering in mijn XT derrie gezet.

Nadat de XT gevallen al na een paar keer modder wel rondgingen, maar niet meer op de lagertjes.
Die zaten muurvast. (Zegmaar binnen 2 maanden, met slechts 3x blubber ritje)
Ik had er nog liggen van SLX, maar die lopen een stuk stroever dan de XT en BBB wieltjes.

De BBB wieltjes doen het al langer in de modder. Afspuiten doe ik niet. Hooguit met een zachte waterstraal van de tuinslang.

Ze werden mij geadviseerd door iemand met goede ervaring met de Duchenne heroes.
Daar waren deze wieltjes zo ongeveer de enige die nog fatsoenlijk werkten.
BvR driver Leo
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 21 maart 2015, 16:11
Mijn mountainbike: Merida Big Seven XT-Edition

Bedankt voor de reacties,
Heb toch maar weer gekozen voor xt wieltjes. Zijn alweer gemonteerd dus kan weer raggen.
Hop hop, gas d'r op!! Gang is alles!! Vaak bende te bang!!
Plaats reactie