Alternatief voor Garmin Softstrap hartslagband

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Livio Livius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 9 augustus 2009, 20:49

Tijgerhaai schreef:Zijn er trouwens geen andere betrouwbare ANT+ sensoren die niet met een band werken? (horloge bijvoorbeeld)
Ja bijv Mio Link zie https://www.mioglobal.com/nl/vergelijk- ... en-mio.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Is op basis van optische sensor via de pols.
Meld je aan als bloeddonor. Bel gratis 0800 - BLOEDBANK of kijk op http://www.sanquin.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Race: Canyon Ultimate CF SL - Mtb: Idworx MR
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3896
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Hee, dat ziet er goed uit. Ervaring met het ding? Hoe strak zit/moet dat om je pols bv?
◼︎ Go round the outside.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Ik heb ook problemen gehad met mijn softstrap band. Is nu 2x vervangen in 14 maanden tijd door de winkel waar ik hem heb aangekocht. Band zat bij mijn Garmin Edge 510.
Er zat eerst deze band bij, http://www.gps-info.nl/wordpress/wp-con ... hrmss3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Als vervanger kreeg ik nogmaals dezelfde. Toen deze weer defect raakte kreeg ik deze, http://cdn.mantel.com/product.php?image ... =760&h=510" onclick="window.open(this.href);return false; . (afbeeldingen van willekeurige websites, niet de desbetreffende winkel) Deze heb ik vanaf februari 2015 in gebruik en die werkt nog steeds.
Ik deed en doe de band wel steeds na een paar ritten in handwarm water om deze uit te spoelen. Dat werd ook door de winkel geadviseerd. En door Garmin.
Als deze weer defekt raakt vraag ik weer een nieuwe. Ik heb voor 10 euro de garantie verlengd van standaard 2 jaar naar 5 jaar.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Hoe lang is de Edge 800 uit?
Zolang heb ik al dezelfde borstband.
Totaal geen omkijken naar gehad en nog altijd de eerste batterij.
Soms in het begin war minder goede contact met de houd maar eenmaal wat zweet ertussen en het blijft goed.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4333
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Was je de band? Ik heb ook geen problemen, maar was de band nooit gewoon na een paar ritten ff onder de kraan en thats it.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Hier ook geen problemen. De hard-strap heb ik sinds begin 2012 en werkt nog op de 1e batterij en de soft-strap heb ik sinds eind 2014 en werkt ook nog prima.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Cube-Elite schreef:Was je de band? Ik heb ook geen problemen, maar was de band nooit gewoon na een paar ritten ff onder de kraan en thats it.
Soms veeg ik de band met een vochtige handdoek af na het douchen. Maar dat is het enige.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Heb de 800 ook alweer een jaartje of 3. Al die tijd gedraaid op de 1e batterij. Tijdje geleden deze vervangen en nu doet ie het helemaal niet meer..... Maakt gewoon geen verbinding.....Ligt dus waarschijnlijk ook aan de band.... :-{ :-{
Heisenberg
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 23 september 2015, 10:56

Ik gebruik ook de strap die bij m'n Garmin 310XT zat. En ik weet eigenlijk niet welke dat dat is.
Hij is voor een heel groot deel zacht en om de sensor heen zitten twee stukken van een cm of 10 die hard zijn. Over het algemeen werkt ie best goed, en als ik waardes zie die niet kunnen is het meestal tijd om de batterij te vervangen (1 keer per jaar) of mn telefoon stoort. Al met al bevalt ie technisch goed.

Waar ik last van heb ik dat ik het benauwd vind om zo'n ding om m'n borstkas te hebben, zeker in de zomer ademt het gewoon lekkerder zonder. Ik ben dus op zoek naar een goed werkend alternatief voor om de pols.

Over de MIO Link lees ik gemengde verhalen, onder andere dat het zendvermogen zo laag is dat je ze naast elkaar moet dragen. Ik gebruik de 310XT op een bikemount dus dat kan niet.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Is dit geen oplossing? (voor de dames?)

https://www.google.nl/search?q=sport+bh ... ve&ssui=on" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5598
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Heb net een Polar band aangeschaft, als het goed is kan ik de Garmin zender daar op klikken.

Band heeft het enige tijd gedaan tot ie er vandaag weer mee nokte, toen was ik het zat :)
Plaats reactie