winterschoenen voor flats!

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Ruben L
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 16:49

Ik gebruik de AM7, bij droog weer met normale fietssokken, bij nat met SealSkinz, beide topcombi's!

AM7 houdt al heel veel water buiten, en de rest doen de SealSkinz, nooit doornat of zweterig!
lochnes
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: do 24 december 2015, 23:06

MacReal schreef:Voor modder ritten en koud weer gebruik ik mijn freerider ELC's.l
hier ook mijn go-to voor nat weer de freerider elc. Zolang je niet door het water hoeft te lopen waterdicht. Door de flap geen smerige veterbende. Heb het idee dat ze verder net iets kleiner vallen dan de gewone freeriders doordat ze denk ik iets steviger zijn en minder uitlopen. Zool lijkt iets harder maar dat kan ook zijn dat het 20 graden kouder is buiten. Voordeel van flats is verder dat als je door een hele diepe plas rijd je ook gewoon even je benen in de lucht kunt steken :-)

Van mij mogen ze die veterflap verder wel op alle 5-10 schoenen stoppen en de veters een meter korter maken, alhoewel hiking-biking-lacing al wel iets scheelt.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

lochnes schreef:
MacReal schreef:Voor modder ritten en koud weer gebruik ik mijn freerider ELC's.l
hier ook mijn go-to voor nat weer de freerider elc. Zolang je niet door het water hoeft te lopen waterdicht. Door de flap geen smerige veterbende. Heb het idee dat ze verder net iets kleiner vallen dan de gewone freeriders doordat ze denk ik iets steviger zijn en minder uitlopen. Zool lijkt iets harder maar dat kan ook zijn dat het 20 graden kouder is buiten. Voordeel van flats is verder dat als je door een hele diepe plas rijd je ook gewoon even je benen in de lucht kunt steken :-)

Van mij mogen ze die veterflap verder wel op alle 5-10 schoenen stoppen en de veters een meter korter maken, alhoewel hiking-biking-lacing al wel iets scheelt.
En wat mogen wij ons bij dat hiking biking lacing voorstellen... dat je eerst loopt, en dan al fietsend je veters vastmaakt? Het klinkt haast als 'n heilige drie-eenheid, maar ik heb er toch niet echt 'n duidelijk beeld bij... :wink:
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik rij al meer dan 1 jaar met wandelschoenen van de ANWB. Superprofiel en lekker warm en zelfs waterdicht. Daarvoor had ik five 10 Elements VXi maar daar was ik in 5 a 6 maanden door de zool gesleten.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

CC-Rider schreef:Ik rij al meer dan 1 jaar met wandelschoenen van de ANWB. Superprofiel en lekker warm en zelfs waterdicht. Daarvoor had ik five 10 Elements VXi maar daar was ik in 5 a 6 maanden door de zool gesleten.
Dat maakt nieuwsgierig. Dus ook serieus bétere dan wel minstens zo goeie grip als die 5/10's? ....wat kost dat?
En is dat een laag of een hoog model?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik rij ook met wandelschoenen in de winter. El cheapo's van Decathlon. Droge en warme voeten. Grip op de flats zijn voldoende, uiteraard niet zoals met mijn zomerschoenen maar mijn rijstijl pas ik daar dan op aan in die omstandigheden.
Marz45
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
Contacteer:

lochnes schreef:
MacReal schreef:Voor modder ritten en koud weer gebruik ik mijn freerider ELC's.l
hier ook mijn go-to voor nat weer de freerider elc.
Hier ook een tevreden 5-10 ELC gebruiker icm met sealskinz sokken. Is voor mij een goede combinatie
CarverS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 448
Lid geworden op: vr 15 juli 2011, 21:08
Mijn mountainbike: Canyon XC6 XT + Trek Farley Saso

OWN, dan heb je 1 schoen zowel geschikt voor zomer en winter met twee soorten binnenschoenen. Super geschikt voor jouw toepassingen en nu afgeprijsd. Rij ze zelf nu ruim een jaar.

https://www.onlywhatsnecessary.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Wiel-Maat schreef:
CC-Rider schreef:Ik rij al meer dan 1 jaar met wandelschoenen van de ANWB. Superprofiel en lekker warm en zelfs waterdicht. Daarvoor had ik five 10 Elements VXi maar daar was ik in 5 a 6 maanden door de zool gesleten.
Dat maakt nieuwsgierig. Dus ook serieus bétere dan wel minstens zo goeie grip als die 5/10's? ....wat kost dat?
En is dat een laag of een hoog model?
Ik heb nu deze gekocht: http://m.webwinkel.anwb.nl/webwinkel/la ... -saul.html" onclick="window.open(this.href);return false; De grip doet zeker niet onder voor de Five 10s, misschien is ie wel gewoon beter.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
ARi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 15:24
Mijn mountainbike: Liteville 301MK14

kost een paar centen maar dan heb je geen koude voeten, rij er al in de winter al jaren mee. Met mijn eerste paar 8 jaar gedaan, prima grip op flats.

https://lakecycling.com/products/mxz-30 ... 9306372613" onclick="window.open(this.href);return false;
Google is your friend :-)
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Ik rij het hele jaar door op 5-10s low impact. In de winter doe ik overschoenen aan en dat houdt mijn voeten prima droog en warm.
Van doorslijten van de overschoenen heb ik geen last. Ik gebruik namelijk al 5 jaar dezelfde 5-10s en overschoenen.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

Ik vraag me af of zoiets goed werkt?

http://www.mbr.co.uk/news/product_news/ ... oes-355435" onclick="window.open(this.href);return false;

Overschoenen speciaal voor flat pedals.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Baron Tankhe schreef:Ik vraag me af of zoiets goed werkt?

http://www.mbr.co.uk/news/product_news/ ... oes-355435" onclick="window.open(this.href);return false;

Overschoenen speciaal voor flat pedals.
Probably...

Maar dat stond eerder ook al in dit daarover aangemaakte topic te lezen. :bier:
Dorpsgek
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 4 juni 2017, 10:39

Approachschoenen van Scarpa icm Sealskinz waterdichte sokken. Houd mijn voeten warm en droog. Approachschoenen omdat deze over het algemeen een (veel) stijvere zool hebben dan gewone wandelschoenen en zijn ze lichter van gewicht.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dorpsgek schreef:Approachschoenen van Scarpa icm Sealskinz waterdichte sokken. Houd mijn voeten warm en droog. Approachschoenen omdat deze over het algemeen een (veel) stijvere zool hebben dan gewone wandelschoenen en zijn ze lichter van gewicht.
Heb ik ook een tijd gebruikt, maar toch niet zoveel grip als een setje 5-10's. Ik vond het met name vervelend dat het profiel van mijn zool als een geleidesleuf voor de puinnen van m'n pedaal fungeerd. Uiteindelijk belandde mijn voet altijd in een vervelende positie op het pedaal.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie