Welke remset voor 150 euro

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

mede Bikers ..

Ik heb op mijn XC gerichte 29 er een remset van Magura van het type MT2 .. prima set die me qua remkracht prima bevalt maar ik heb moeite met het afstellen van de hendel in de 1 vinger setup ..de rem hendel lijkt zich daar lastig voor te lenen.. bovendien wil ik misschien wel wat anders.. wat is voor het mtb gebruik in Nederland op een hardtail 29 er een prima remset voor een 150 euro ? en welke vooral NIET aanschaffen ? wat zijn jullie bevindingen ?
Ik zou graag mijn schijven blijven behouden ..
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Voor dat geld zou ik persoonlijk uit nieuwsgierigheid voor de DB5s gaan

http://www.bikerumor.com/2015/01/12/sra ... ard-of-it/" onclick="window.open(this.href);return false;

En als je niet nieuwsgierig bent een setje SLX :lol:.
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

XT zijn veel mensen erg blij mee.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

downhilldirtbike schreef:XT zijn veel mensen erg blij mee.
of zelfs SLX voor 100€ :wink:
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

En 50 euro ONDER budget blijven?
Haha, lekker realistisch. :tong
steph010
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 12:32
Mijn mountainbike: Canyon nerve 7.0

downhilldirtbike schreef:En 50 euro ONDER budget blijven?
Haha, lekker realistisch. :tong
Ik heb nog wel een nieuw setje slx liggen die je voor 150 mag overkopen.

Maar een setje slx ice tech zit je rond de 130. en als je dan ook de ice tech schijven neemt dan heb je wel goede remmen (heb zelf de xt variant)
Alleen zit je dan iets over je budget
https://www.bike-components.de/en/Shima ... ag-p39701/
Brian80
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 13 augustus 2012, 22:01
Mijn mountainbike: Trek Superfly 100 Elite

Ik heb nog een XT set liggen
5 ritje oud.
stuur maar een pb bij intresse.......
Gebruikersavatar
hitrax
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 462
Lid geworden op: za 29 mei 2010, 13:12
Mijn mountainbike: Giant XTC composite 2
Contacteer:

Onafhankelijk advies hier want ik verkoop niet.... ;) ik zou gaan voor de XT's of SLX. Degelijk betrouwbaar en veel remvermogen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Setje SLX, ben je voor €100,- klaar, kun je daarvan eventueel extra blokken voor kopen en misschien toch een setje Ice Tech 180mm schijven.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Heren bedankt voor de adviezen .. ik had zelf inderdaad de slx of de xt set in gedachte en het doet me deugd dat ik in de goede richting dacht .. Ik wil erg graag mijn huidige Magura schijven behouden omdat deze mij goed bevallen. dat kan toch zonder problemen werken met de eventuele nieuwe XT of SLX remmen ?

De slx set 675 kost bij bike-discount.de 101 euro .. dat is een prima prijs. de SLX met ice is 120 euro. . de XT versie 785 met ice kost daar 137 euro .. dan lijkt de XT set voor de hand liggen toch ? en dan wil ik toch wel de prijs weten van Brain zn setje . :D


Edit : begrijp ik goed dat ik voor de ICE rem set ook ICE schijven moet hebben ? ik vind ze namelijk alleen met Centerlock en ik heb 6 gaats montage.. bovendien was ik niet van plan om weer 60 euro aan schijven uit te geven ..... :(
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

De SLX remsetjes zijn precies hetzelfde. Verschil zit hem in de meegeleverde blokken. Bij de icetech zijn die met vinnen. Je hoeft niet de Ice tech rotors te gebruiken, heb ik ook niet. Evenmin als de blokken met vinnen.
Laatst gewijzigd door Dice Oldskool op di 27 januari 2015, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zelfs Deore (615) remt al super... meer heb je niet nodig. SLX biedt eigenlijk alleen een reach adjust knopje en banjo-aansluiting op de klauw als extra tov Deore. XT heeft nog free-stroke afstelling maar ik lees soms dat je daar beter vanaf kunt blijven.

Je kunt elke schijf van de goede diameter gebruiken, zolang het remvlak minimaal net zo breed is als dat van Shimano schijven (de blokjes moeten niet langs de schijf afsteken). Icetech is niet nodig, biedt in NL sowieso geen enkel voordeel want je remmen worden hier niet zo heet. Ik rijd mijn XTR's met Hayes schijven, en een paar SLX-en met Formula schijven. Op de andere bikes combineer ik wel Shimano remmen met Shimano schijven :)

In een recente Bike remblokkentest kwamen de niet-icetech organic blokken van Shimano als een van de beste uit de bus.

Tenzij het prijsverschil met SLX verwaarloosbaar is of je hebt die banjo-aansluiting nodig zou ik Deore's nemen. Of je moet blingbling ook belangrijk vinden, maar dan moet je eigenlijk naar XTR als je bij Shimano wilt blijven ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De ICE-tech remmen hebben blokjes met koelvinnen.
Die kan je ook naderhand kopen, heb je in NL zeker niet nodig, maar in de Alpen helpt het wel.
De ICE-tech schijven zijn wat mij betreft niet de juiste weg.
De sandwich constructie vd schijven kan problemen introduceren.
En de warmte kan je prima afvoeren met grotere schijven.
Dat remt ook nog eens beter. Niet alleen in pure remkracht, maar ook in doseerbaarheid zijn grotere schijven beter.
Voor jou geen issue omdat je je huidige schijven wil gebruiken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Brrr wat een heerlijk forum is dit toch !

thanx mannen .. HELEMAAL duidelijk ..
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Heb toevallig net zelf zo'n SLX setje voor onder de 100,- gekocht en gemonteerd met een set Magura Louise schijven: werkt perfect, voor maakte de schijf wat herrie maar dat had meer te maken met de hoeveelheid modder gok ik.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie