Ideale tweede fiets??

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
pronkrug
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: di 25 oktober 2011, 21:14
Mijn mountainbike: Merida ninety-six rc XT
Contacteer:

Lars TB schreef:
pronkrug schreef:Dezelfde fiets komt er ook met allfine naafversnelling en een riemaandrijving; maar ik denk dat een derailleur veel soepeler fietst.
Maar je wilt trainen :~ Dan is wat extra weerstand toch juist meegenomen?


Ik zou een cyclocrosser pakken. Velen hebben ook oogjes voor spatborden en dragers. En je kunt er ook een racefiets van maken. En dan gewoon goede batterij verlichting.
als ik alléén zou fietsen,dan zou dat beetje extra weerstand inderdaad niks uitmaken, maar ik fiets vaak in een groepje, en probeer in D1/D2 te blijven wat op de MTB niet meevalt, vandaar ook de vraag wat jullie denken van de snelheid van deze fiets met de kojaks ten opzichte van een mtb met roro's.
Rubberburner
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: za 28 juli 2012, 20:36
Mijn mountainbike: Cube

Ik zou maratons nemen 1.75 . Ik heb ze ook op me weg cadex mtb en die rijden veel beter dan de 1.4 kojaks . Zit geen vering op he,dus een beetje band is wel lekker.Rijd zowiezo 10 x beter op de weg dan me fully ....
http://www.strava.com/athletes/6069768" onclick="window.open(this.href);return false;
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Ik zou meer naar een cyclocross/randonneur achtige fiets kijken.
Een Genesis Croix de Fer bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

pronkrug schreef:woon-werk is trouwens maar 4 km hoor, heen en terug :oops:
's ochtends 2km heen en 's middags dus weer 2km terug.
Als je jezelf wilt trakteren op een nieuwe fiets, moet je dat natuurlijk doen, maar voor zo'n 'lullug' stukkie voldoet een ouderwetsche stadsfietsch natuurlijk prima. :-q
(en je kunt er ook mee naar de bakker

Afbeelding
De stadfiets is een degelijke fiets die is geoptimaliseerd voor korte afstanden zoals woon- en werkverkeer.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Rubberburner
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: za 28 juli 2012, 20:36
Mijn mountainbike: Cube

Alleen ziet dit er niet uit natuurlijk ....
http://www.strava.com/athletes/6069768" onclick="window.open(this.href);return false;
pronkrug
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: di 25 oktober 2011, 21:14
Mijn mountainbike: Merida ninety-six rc XT
Contacteer:

Rubberburner schreef:Alleen ziet dit er niet uit natuurlijk ....
dat is nou net mijn "probleem" denk ik; vind de fiets ontzettend gaaf met die verlichting ingebouwd enzo, dus probeer denk ik voor mezelf een reden te zoeken om hem te kopen. Echt verstandig is het waarschijnlijk niet....
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Joh, als jij een nieuwe fiets wil kopen, moet je dat doen:)! Onze zegen heb je...

Ik zat me wel één ding te bedenken over die verlichting: is die verstelbaar? Je wilt de bundel misschien net wat hoger of lager zetten... kan dat bij deze fiets?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
pronkrug
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: di 25 oktober 2011, 21:14
Mijn mountainbike: Merida ninety-six rc XT
Contacteer:

ik heb géén idee, eerst maar eens op de bikemotion gaan kijken, denk dat ie daar wel staat.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

pronkrug schreef:
Rubberburner schreef:Alleen ziet dit er niet uit natuurlijk ....
dat is nou net mijn "probleem" denk ik; vind de fiets ontzettend gaaf met die verlichting ingebouwd enzo, dus probeer denk ik voor mezelf een reden te zoeken om hem te kopen. Echt verstandig is het waarschijnlijk niet....
Als je toch al weet dat je voor je zelf een reden zoekt om een niet zo heel erg verstandige keuze te maken, hoef je het niet eerst toestemming aan ons te vragen. :-q
Ik zeg: keer dat spaarvarken om en ga naar de LFB. :bier:
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Tjin
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: za 28 maart 2009, 22:43
Mijn mountainbike: Sensa Livigno SFB comp 650b

bert l. schreef:
pronkrug schreef:woon-werk is trouwens maar 4 km hoor, heen en terug :oops:
's ochtends 2km heen en 's middags dus weer 2km terug.
Als je jezelf wilt trakteren op een nieuwe fiets, moet je dat natuurlijk doen, maar voor zo'n 'lullug' stukkie voldoet een ouderwetsche stadsfietsch natuurlijk prima. :-q
(en je kunt er ook mee naar de bakker

Afbeelding
De stadfiets is een degelijke fiets die is geoptimaliseerd voor korte afstanden zoals woon- en werkverkeer.
+1, In praktische zin is een fiets specifiek gemaakt voor een bepaalde doeleinde toch erg goed is die bepaalde doeleinde. Goede spatbroden, dichte kettingkast en een bagage drager is best wel handig voor degelijks gebruik.

Ik heb gewoon naast mijn MTB een gewone stevige stadsfiets. En een racefiets. En een tijdritfiets... :roll:
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Ik heb me door dit topic laten inspireren:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... a&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;

Een stalen CX-er met schijfremmen. Heb er 28mm banden op gezet, 20km one way commute.
Het voordeel van dit soort frames is dat je spatborden kan plaatsen, verlichting, flatbat, dropbar, bagagedrager, wat je maar wil. Ook bijvoorbeeld een Surly Straggler is mooi.

Ik heb deze zomer het frame gevonden op MP, verder alle onderdelen verzameld en ik ben er erg blij mee. Het is even wennen op de weg, maar ik ga er mooi hard mee en het rijdt super. Ook het zelf bouwen is gewoon leuk om te doen.
pronkrug
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: di 25 oktober 2011, 21:14
Mijn mountainbike: Merida ninety-six rc XT
Contacteer:

:-q
Bedankt Forau! Ik ga mij hier eens in verdiepen!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Mijn commuter ziet er zo uit:
Afbeelding

Op dit moment zitten er flats op, maar met een paar SPD pedalen kan ik best aardig meekomen met een groepje racers.
Een hybride fiets wordt wel heel erg snel zwaar. Mijn Gazelle zit nu zo rond de 17 kilo (excl tas)...
Gewoon lampjes met batterij'tjes lijken mij trouwens het beste te werken. De fiets die je aanhaalt zie ik geen achterlicht op zitten?
Dus daarvan zul je sowieso met regelmaat batterijen moeten wisselen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
pronkrug
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: di 25 oktober 2011, 21:14
Mijn mountainbike: Merida ninety-six rc XT
Contacteer:

de fiets die ik in eerste instantie op het oog had (openingspost) heeft juist hele goede verlichting voor en achter met een son naafdynamo; gewicht <11kg
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dan heb ik het achterlicht helemaal gemist.
Als mijn fiets lichter was geweest, dan was hij voor mij ideaal.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie