26"wielen in 27,5" frame

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Wimmie
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 18 december 2013, 23:41
Mijn mountainbike: Giant Talon 0 27,5

Hallo,

Ik heb een 27,5 Talon 0 MTB en heb nog een setje 26" met sammy slicks voor op de weg liggen.
Het voorwiel past en achterwiel denk ik ook die heb ik niet gemonteerd.
Als ik op de weg ga fietsen met de 26"wielen erin, heeft dit geen nadelige gevolgen voor het frame? En bestaan er banden met een hogere wang die de 26" diameter kunnen vergroten naar 27" o.i.d.

Wie heeft hier ervaring in.

Dank voor de reactie,

Groet,
Wimmie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Je frame heeft nergens last van.

Alleen een heel groot probleem gaat worden dat je dichter bij de grond zit. Alleen de noppenbanden al vervangen voor Sammy Slicks zit al bijna op het randje en die 1,5 cm die 26" tov 27,5" nog lager is, kan precies funest worden. Rechtuit zal het wel lukken, maar iets eerder beginnen met trappen nog net in de bocht kan een flinke valpartij opleveren...


Maar je kunt het natuurlijk even proberen, met heel veel beleid...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
wolfgang1994
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 25 september 2014, 23:01

het zou kunnen je moet alleen op passen in de bochten
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Ik heb ooit Kojak 1.3's in een 26" frame gehad en heb daarbij een paar keer mijn pedaal aan de grond gehad, wat voor mij reden genoeg was om ze te vervangen. Ik zou je aanraden om voor op de weg een set 29'er wielen te gebruiken met 'dunne' bandjes (ergens tussen de 28 en 42 breed) dat moet makkelijk passen.
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Plaats reactie