Magura TS8 eLECT 100 rijervaringen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Hallo,

Heeft iemand deze al in zijn of haar bike hangen?
Magura TS8 eLECT 100
ben op zoek naar rijervaringen met deze vork
https://www.youtube.com/watch?v=cOtaRCkrf44" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus kom op vertel.
:-D
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

ik vraag mij zojuist eens wat af, wat als je een lekkere vaart naar beneden hebt (+ - 35 km/h) en onderaan de heuvel gaat het net zo steil weer omhoog met boomwortels en dergelijke? lockt die dan ook vast? lijkt mij niet zo prettig....

hij zal wel doorslaan als er teveel grote hobbels van onder komen, maar goed veren zal hij niet doen denk ik zo.....

gewoon eens nieuwsgierig :wink: voor de rest lijkt mij het wel een super ding :-q
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

Ik denk niet dat je hier veel mensen gaat vinden met rijervaringen, de meesten hier rijden met Fox of Rockshox.

Ik heb er al wel goede dingen over gelezen dus zou het wel eens willen proberen, ook aangezien ik al een Magura ts8 vork heb waar ik wel tevreden over ben.
Het blijkt toch redelijk goed te werken als ik de reviews moet geloven.

De prijs vind ik nog wel aan de hoge kant als je enkel de aparte inbouwunit wilt kopen.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ik rij er wel eens mij, in ons groepje zijn er 6 die er 1 hebben en allemaal zijn ze overtuigd van de vork, de werking is gewoon goed , je kunt zelf instellen wanner hij moet locken je stelt hem in zoals je fiets staat dus vlak of wiel iets omhoog dat bepaal je zelf,
op zich is de vork zelf erg fijn en soepel
Gebruikersavatar
Aeolus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 22:48
Mijn mountainbike: Beone CRD29 || Salsa Spearfish
Contacteer:

Ik rij er al bijna een jaar mee, mijn beste vork tot nu toe :-q
Hwpaints volgens mij ben jij de enige die niet met een magura rijd in het groepje :D
Santa Stella da Cannella, protect me from car drivers, snake bites and broken bones.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

Klopt Jan , heb ook nog een dempertje achter zitten dan moet ik ook een demper elect hebben die zijn nog niet in de verkoop,
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

Iemand al ergens een interessante prijs gezien voor de eLECT kit?
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ff bellen naar beebikes kapelle
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

...ff topic omhoogduwen...


Ondertussen is de eLECT al wat langer op de markt en de prijs is ook een stuk interessanter. Zijn er ondertussen nog mensen die hun ervaringen (eventueel op lange termijn) wil delen met het systeem?
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Even een kickje...

Aangezien ik een fiets aan het opbouwen ben, probeer ik toch ook een beetje van Fox en Rock Shox af te wijken. De enige Fox die echt zou willen is een Fox 32 Float Terralogic 29, maar die is mij gewoon te duur.

Onlangs werd ik door een fietsmaat getipt over de Magura TS8 eLect. Reviews die ik op internet tegenkom zijn best wel positief, maar die reviewers neem ik altijd met een korreltje zout...

Prijzen zijn van de TS8 eLect zijn best interessant bij sommige shops, maar vraag me af of het extra geld wel waard is. Zonder DLO² en/of eLect is de TS8 nog aantrekkelijker geprijst en die vind ik eigenlijk ook wel interessant. Al trekt die met DLO² me ook wel erg.

Maar inderdaad lijkt het wel op dat merken als Magura, DT Swiss, Manitou etc. minder populair zijn dan Fox en Rock Shox. Toch wel vreemd, aangezien de meeste service stations die merken ook gewoon kunnen servicen. (al zijn de huidige vorken tegenwoordig geen rocket science meer natuurlijk, omdat een vork meestal uit diverse units bestaat).

Ben toch eigenlijk wel benieuwd of er nog überhaupt nog Magura vork gebruikers op het forum aanwezig zijn... Op de laatste post van Gary Visser heeft sowieso niemand gereageerd.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

hier in de buurt rijden meer magura's als andere merken en heb er nog nooit een slecht woord over gehoord maar hier zit dan ook een lbs die ze verkoopt, heb er pas weer een tijdje mee gereden en het blijven fijne vorken als ik een andere vork nodig had kocht ik er 1
, alleen dat elect is niks voor mij dat moet je opladen en zo gewoon handmatig locken en dat is dan ook een lock kneiterhard
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

hwpaints schreef:hier in de buurt rijden meer magura's als andere merken en heb er nog nooit een slecht woord over gehoord maar hier zit dan ook een lbs die ze verkoopt, heb er pas weer een tijdje mee gereden en het blijven fijne vorken als ik een andere vork nodig had kocht ik er 1
, alleen dat elect is niks voor mij dat moet je opladen en zo gewoon handmatig locken en dat is dan ook een lock kneiterhard
Ok, thanks!.. :-q Als ik die filmpjes zo zie denk ik eigenlijk ook dat die eLoc niets voor mij is. Vind het soms wel fijn dat een vork ook werkt tijdens het klimmen, zeker in gebergte met technische klimmetjes... Gewoon een simpele lock-out is voor mij eigenlijk voldoende. Rijd nu tenslotte ook al een aantal jaren met de een Fox RLC waar de lock-out op de vorkpoot zit... Die lock ik eigenlijk alleen als ik stukken over asphalt fiets, niet eens bij beklimmingen offroad terwijl ik er toch snel bij kan. Denk dus dat ik eigenlijk wel wat voel voor de normale TS8, dan is het ook nog het lichtst zo te zien... :-q. Als dat niet bevalt kan je hem blijkbaar alsnog upgraden.

Ik vind het toch best een mooie vork ook. En hij schijnt ook lekker stijf te zijn.
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

Tot voor kort kon je bij deze webshop http://www.bikepalast.com/" onclick="window.open(this.href);return false; een zwarte Magura ts8 Elect 29" kopen voor 499 euro, was wel een koopje en heb lang getwijfeld maar nu dus niet meer op voorraad blijkbaar.
Nog steeds zeer tevreden van mijn 'gewone' ts8 overigens, eens je je ideale insteldruk gevonden hebt is de werking zalig, een leuk no-nonsense vorkje met een slim ontwerp.

Wel jammer dat magura zo geheimzinnig doet over het onderhoud van hun vorken (je moet ze maar opsturen naar de dealer zeggen ze...) terwijl je bijvoorbeeld van elke Fox vork makkelijk manuals vindt, niet zo handig voor de doe-het-zelver dus. Op Youtube o.a. is wel wat te vinden na wat zoekwerk.
RobinG
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 20:42
Mijn mountainbike: Epic HT UL, Epic 2023

Fijne vork en makkelijk zelf te onderhouden. Geen geknoei met olie. In het begin alleen in de automaat modus gereden maar sinds kort toch de de afstandsbediening gemonteerd om de te kunnen overrulen. Druk op de knop is dan locken of unlocken in een fractie van een seconde. En belangrijk: geen kabel en dus geen problemen met pushlock, ontluchten etc.

Als kit voordelig te bestellen bij bike24.de
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Super, in ieder goed om te weten dat de meeste Magura gebruikers in ieder geval tevreden zijn over hun TS8. Kwam in ieder geval ook al een site tegen die ook stickers heeft in bijna elke gewenste kleur voor de TS8... Eigenlijk nog goedkoper dan Slik Graphics, maar die hebben sowieso geen stickers voor Magura vorken...

Mocht ik uiteindelijk voor een TS8 gaan, welke versie dan ook kan ik hem in ieder geval gelijk customizen... :-q
Plaats reactie