Shimano XT M770 cassette, ketting en trapas vraagje (type?)

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
ermo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 4 mei 2003, 09:18
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Carbon '11

Voor mijn mtb wil ik nieuwe onderdelen bestellen. (tot nu toe altijd naar de fietsenmaker gegaan)
ik ben ff in de war ivm de omschrijving van de volgende onderdelen:

(via bike-components.de)

Trapas: Shimano XT Kurbelgarnitur FC-M770 3x9 Hollowtech II
https://www.bike-components.de/products ... xtmcl=m770" onclick="window.open(this.href);return false;

Cassette & ketting: Shimano XT Kassette CS-M771-10 + Kette CN-HG95 10-fach Verschleissset
https://www.bike-components.de/products/info/p36651" onclick="window.open(this.href);return false;{1}33096_XT-Kassette-CS-M771-10---Kette-CN-HG95-10-fach-Verschleissset.html

Mijn vraag is of iemand weet of deze set bij elkaar hoort (M770 staat op mijn trapas). En waar dan die 3 x 9 voor staat bij de trapas.
Bij voorbaat dank !!!!
shit happens when you are NOT biking
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

3 x 9 staat voor 3 tandwielen voor en 9 achter. Zo staat 2 x 10 voor 2 bladen voor en 10 achter etc.

Kun je misschien eerst een kijken hoeveel tandwielen je op dit moment achter hebt?
Daarnaast lijkt het me ook niet handig om je hele crankstel (trapas) te vervangen. Alleen nieuwe bladen is meestal meer dan voldoende.
ermo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 4 mei 2003, 09:18
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Carbon '11

ik heb er achter 10 (en die kan ik ook bedienen met de shifters)
vandaar mijn verwarring dat ik mij afvroeg of deze combi wel kan...???

Ook voor het vervangen van de losse bladen moet ik weten wat de juiste is.
Nu eerst zien of ik wel de juiste combi erop heb zitten (door fietsenmaker geïnstalleerd).

Ik heb deze én vorige week mijn ketting overgetrapt (heb ik in 11 jaar mtb nog nooit gehad) vandaar dat ik er ff verder induik...
shit happens when you are NOT biking
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Shimano heeft het erg verwarrend gemaakt door de (oorspronkelijk 3x9 speed) 770 typenaam te hergebruiken voor 3x10 speed (o.a. voor crankstel en shifters). Goed op de omschrijving letten dus. Voor BB maakt het niet uit (zelfde as).
Plaats reactie