Ervaringen met Merlin Cycles handgespaakte wielen?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Heb drie keer wielen laten spaken bij Ernie, altijd perfect zaken gedaan, snel, duidelijk, vriendelijk, altijd bereikbaar, tijd voor een praatje, kortom; perfect. Eén keer door eigen toedoen een velg gesloopt, ondanks drukke agenda binnen een week een nieuw wiel gekregen. Herken me dus helemaal niet in een aantal van de reacties. En al was het wel zo (wat ik dus niet heb ervaren), ik betaal voor perfecte wielen, en die krijg ik, de rest.. ik zou er niet wakker van liggen.

Prijstechnisch maakt het weinig uit of je een set bij Ernie, Forcewheelz of Wheeltech laat bouwen, heb de laatste keer bij alle drie een offerte gevraagd voor exact dezelfde set, maakte nauwelijks iets uit. Kwalitatief zal het allemaal prima zijn, het is dat ik in het zuiden woon en de prijs weinig veschilt, anders was ik met evenveel vertrouwen naar een van de andere bouwers gegaan.
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007

Gezien ik meer bike-gerelateerde kosten heb heb ik besloten om de kosten de drukken geen Ernie oid in te schakelen en ipv Hope Hoops het handgespaakte wiel van Merlin uit te proberen. Toch ergens nieuwsgierig geworden en in de UK spreekt men er niet slecht over. Bij gebrek aan ervaringen daar zal ik wellicht over enige tijd een vonnisje uitbrengen gezien Winterberg op de agenda staat deze zomer & najaar en de bike meegaat naar Chili deze winter.
Ik wacht alleen even een bevestiging af dat men de nieuwe 40t achternaaf gebruikt en dan gaat de order erin.
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

D wielen zijn wel goed hoor, kan je niks mee gebeuren.
Ik heb ooit eens een setje wielen besteld DT Swiss 4,2 en Hope bij Actionsport.
6 jaar op gereden nooit na laten spannen, en nooit een spaakbreuk gehad.
Na 6 jaar is dan uiteindelijk mijn velg gescheurd, bekend probleem bij de 4,2 velg.
Succes met je nieuwe wiel :-q
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4076
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik heb hier (UK) een Hope-Dually fat voorwiel vandaan http://www.justridingalong.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Vlot contact, vlotte levering en net wiel.
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007

Die staan hoog aangeschreven in de UK
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4076
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Wist ik niet.
had wel erg handige site met veel keuze custom fatbike wielen (en die vind je niet zo makkelijk)

Niet echt goedkoop trouwens, maar wel alles online te berekenen en veel echt brede velgen ( Velocity Dually, Blunt, Surly Rabbithole e.d.)
Duurder als Merlin?
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007

Zitten tussen Merlin en Frieke in kwa prijs voor de wielen die ik wil
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Peter243 schreef:Beste Lars tb,
Alvorens je frustraties op mij bod te vieren is het zaak eerst goed te lezen wie wat schrijft en waar je dan op reageerd. Je haalt van alles door elkaar, sowieso beginnen met kap nou en dan nog een heel betoog als een soort laatse woord deponeren getuigt van weinig zelfcorrigerend vermogen. Ik weet niet of Frieke arrogant is, ik weet alleen dat hij goede wielsets bouwt voor een pittige prijs, ook weet ik dat er andere goede wielbouwers zijn die een wat andere prijs hanteren. Begrijpend lezen is een kunst, dat beheers ik tot in de puntjes. Goed lezen is ook kunst, misschien iets waar jij je de komende tijd in kunt verdiepen. Je gaat teveel uit van vooronderstellingen, dat is een eigenschap die soms wat lastig is.
Peter, daar heb je gelijk in, ik haalde wat posters door elkaar. Gedeeltelijk omdat je erg slecht quote... . Mijn excuses.

Maar ik onderbouw waarom Frieke de man is als het om kennis gaat. Gewoon een feit. Daarmee zeg ik niet dat hij de beste wielbouwer is. Maar als Frieke iets zegt, kun je maar beter luisteren. En je kunt prima met Frieke discussiëren, hij weet ook dat hij niet alwetend is en staat open voor nieuwe ideeën. Weet ik uit ervaring.

Het is helemaal niet zo dat ik een heilige van hem wil maken. Mijn enige probleem was dat Cisco hem veroordeelt in plaats van dat hij zijn mening ventileert. Daar wees ik hem op (begrijpend lezen...). Dat ging hier toevallig over Frieke, maar dat had ik ook gedaan als hij had geroepen dat de verkoper van 'noem maar een winkel' arrogant IS. Nee, dat blijft een mening, dus moet je zeggen dat jij dat vindt. Klaar.


En om het hier om te draaien: kom nu eindelijk eens met iemand anders die meer kennis over wielen heeft, tot die tijd zeg ik dat het Frieke is. En dat heb ik meermaals onderbouwt en ik denk dat de overige 10 wielbouwers in NL dat allemaal beamen. Dus ga mij er niet mee lastig vallen.


Dan zijn er natuurlijk genoeg wielbouwers die perfecte wielen bouwen. Staat er ergens dat ik dat ontken? Nogmaals, ik verdraai in dit topic 'Frieke' meteen naar 'een Frieke', omdat er genoeg keuze is uit goede wielbouwers.

mtfuji schreef:Beste Lars,

ga nou eerst zelf eens dingen ervaren inplaats van dingen verkondigen die je via via via het world wide web of social media gehoord of gelezen hebt...
Die wil ik terugkaatsen. Op het moment dat je mijn ervaring hebt, mag je hier nog een opmerking over maken. Ik weet niet waar je loze, beledigende opmerking op gebaseerd is, maar hier wil ik Peter243 quoten: "Je gaat teveel uit van vooronderstellingen, dat is een eigenschap die soms wat lastig is."

Ja, ik ben lomp, maar nogmaals, val me daar niet op aan, maar kom gewoon met feiten die het tegendeel bewijzen van wat ik beweer. Dan ben ik de eerste die toegeeft dat ik er naast zit of dat er ook andere mogelijkheden zijn.



Verder ben ik in dit topic de enige die de topic starter van een antwoord heeft voorzien... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007

Is er overigens ergens een lijst van wielbouwers in NL die net even dat beetje meer hebben dan de standaard webshop of de LBS om de hoek?
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Die wil ik terugkaatsen. Op het moment dat je mijn ervaring hebt, mag je hier nog een opmerking over maken. Ik weet niet waar je loze, beledigende opmerking op gebaseerd is, maar hier wil ik Peter243 quoten: "Je gaat teveel uit van vooronderstellingen, dat is een eigenschap die soms wat lastig is."
Iemand die op tig topics commentaar geeft al zijnde iemand met kennis van zaken, maar zegt dat je met een langere stuurpen wendbaarder bent dan met een kortere stuurpen met een kul uitleg erbij...tsja, dan kan ik alleen maar zeggen pak je boeken van je schriftelijke cursus mountainbiken er nog eens bij en bestudeer alles nog eens opnieuw. Want daar heb je blijkbaar je kennis vandaan. Als je het vanuit eigen fietservaring had, had je geweten dat een korte stuurpen sneller stuurt dan een langere.... :wink:

@topicstarter, sorry voor het off topic...
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

@Lars TB blablablablablablablabla
Word een beetje moe van je, Pffff wat ben jij een zeikerd zeg...........dat is mijn mening
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

SugaHoneyIceTea schreef:Is er overigens ergens een lijst van wielbouwers in NL die net even dat beetje meer hebben dan de standaard webshop of de LBS om de hoek?
Zaken die zeker grote keuze hebben liggen (in Z-A volgorde, anders denkt iedereen dat ik iets met Frieke heb...):

Wheeltec (Noord Scharwoude)
Handgespaakt (Heerlen)
Force Wheelz (IJlst)
Bike Wheels (Diepenheim)
Bike Boosting (Eindhoven)

Zaken waarvan ik niet weet of ze veel hebben liggen, maar wel heel erg goede wielen bouwen:
Mago (Rotterdam)
Just Pedal Bikeshop (Amersfoort)
Cycleworks (Utrecht)
Bart4Bikes (Bergen op Zoom)

Mensen die goede wielen bouwen:
mtbfool (hier op het forum)

Mijn excuses aan degenen die er niet op staan, ik ken ze niet allemaal. En zeker mijn excuses aan degenen die ik wel ken en briljant aan het vergeten ben...

(graag aanvullen als er inderdaad missen!)
Laatst gewijzigd door Lars TB op ma 26 mei 2014, 20:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

mtfuji schreef:
Die wil ik terugkaatsen. Op het moment dat je mijn ervaring hebt, mag je hier nog een opmerking over maken. Ik weet niet waar je loze, beledigende opmerking op gebaseerd is, maar hier wil ik Peter243 quoten: "Je gaat teveel uit van vooronderstellingen, dat is een eigenschap die soms wat lastig is."
Iemand die op tig topics commentaar geeft al zijnde iemand met kennis van zaken, maar zegt dat je met een langere stuurpen wendbaarder bent dan met een kortere stuurpen met een kul uitleg erbij...tsja, dan kan ik alleen maar zeggen pak je boeken van je schriftelijke cursus mountainbiken er nog eens bij en bestudeer alles nog eens opnieuw. Want daar heb je blijkbaar je kennis vandaan. Als je het vanuit eigen fietservaring had, had je geweten dat een korte stuurpen sneller stuurt dan een langere.... :wink:

@topicstarter, sorry voor het off topic...
K*t hé, haal ik eens wat door elkaar...

Voeg jij nog ergens wat toe aan dit forum? Dit topic ben je inderdaad alleen aan het vervuilen... .

(stoot onder de gordel overigens, ik heb uitgelegd waar mijn verwarring vandaan kwam. Erg zielig...)
cisco schreef:@Lars TB blablablablablablablabla
Word een beetje moe van je, Pffff wat ben jij een zeikerd zeg...........dat is mijn mening
Voorlopig ben jij degene die niet kan lezen, niets toe te voegen heeft. Laten we op zijn van Gaals eindigen: ben ik zo slim of jij zo dom.

(Je mening waardeer ik overigens, ook al onderbouw je hem niet... .)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Ik wilde nog wat gaan opschonen, maar heb geen idee waar ik moet beginnen. Hierbij een duidelijke waarschuwing aan alle kemphanen het fatsoenlijk en on topic te houden. Op de man spelen is beslist niet de bedoeling en de eerstvolgende die ik het zie doen, mag een dagje afkoelen.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4076
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Kom op mannen .............wat voegt dit soort "discussies" nu toe??
Plaats reactie