Ervaringen allmountainhelmen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Gisteravond even een zoektochtje gedaan... och wat een saaie helmen kom je dan tegen.
Ook even gekeken naar de Giro die Kevinbel aandraagt, maar nope dat gaat hem niet worden ook al zou die perfect passend zijn.
Bij O'Neal wel de Defender gezien in acceptabele kleurstelling. Ik geloof dat dit de opvolger is van de Orbiter helm.
Afbeelding
Deze heeft geloof ik geen MIPS. Is er iemand die een O'Neal helm heeft en iets kan zeggen over comfort en dergelijke?

Ook gekeken voor de A1 van Troy Lee. Daar vond ik deze wel acceptabel:
Afbeelding
Deze heeft wel MIPS en is aardig aan de prijzige kant, maar goed hoofdje moet wel goed beschermd worden. Daar al wel ervaringen van gelezen hier op het forum, o.a. van Kermit en Zonoskar.

Daarnaast natuurlijk ook even gekeken naar de potjes van TSG omdat die me wel bevalt.
Heb ik nog iets over het hoofd gezien? (hehe :winkie: )
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als je graag weer een potje wilt, wat let je? Er zijn lakken die de helmschaal niet aantasten, dus je zou desgewenst nog iets met een eigen design kunnen doen ook.

Troy Lee staat wel bekend om de vaak vrij uitbundige designs, en ook om de wat hogere prijzen ;-)
Maar aan de andere kant, als je een veilige helm op je knar hebt, die er goed uitziet en waar je jaren mee vooruit kunt maken een paar euro's extra ook niet meer zoveel uit.
En heb je het geld niet, ook voor een paar tientjes heb je al een veilige helm. Momenteel bij Planet-X behoorlijk wat helmen voor scherpe prijzen...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Ik ben zelf niet zo van de spetterende kleuren enzo.
Heb vanmiddag de Giro Chronicle MIPS in zwart besteld bij Mantel.
Ik ben benieuwd :-q
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2213
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Meegs schreef: Heb ik nog iets over het hoofd gezien? (hehe :winkie: )
Ik heb voor de Troy Lee A1 gekeken naar de Shred helmen omdat ik die op de Eurobike heb kunnen proberen. Zat vrijwel hetzelfde als de Troy Lee vond ik. Alleen kon ik de Troy Lee in de uitverkoop vinden (wel een saaie kleur), daarom toch voor de A1 gegaan. Maar die Shred helm was er ook in funky kleuren.

Afbeelding

Er zijn ook minder felle kleuren :) Ze hebben iets wat op MIPS lijkt, maar volgens hun veel beter is. MIPS draait alleen in 1 richting, dat van hun in alle richtingen.
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Ik schreeuwde een paar comments terug nog dat ik zweer bij mijn 661 Recon, en dat is ook nog wel zo....maar ik kreeg een mailtje dat ze compleet zijn doorgeslagen bij On-One tijdens hun laatste fase van uitverkoop. En dat klopte, een Carnac Enduro helm gekocht van €65,- voor €19,35. In matzwart. Aanvankelijk leek het mij een foutje want hij staat in eerste instantie voor een duurdere prijs in je 'winkelwagen' maar als je op 'checkout' klikt staat ie er toch echt voor €19,35... Hier kan ik me 'geen buil aan vallen' lijkt mij :lol: Kijk op de website bij deals en dan bij 'Daily Deals', daar staan nogal wat artikelen die nog eens korting op korting krijgen! Nog twee dagen dan is het feest voorbij... Twee weken geleden daar ook al een aankoop gedaan, doos vol banden en binnenbanden voor bijna nop.

http://www.on-one.co.uk/deals/q/deal-HECAEND" onclick="window.open(this.href);return false;
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Iemand ervaring met de Fox metah helm?

https://www.foxracing.com/store/product ... t20001.007" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr

Michael
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Zoek zelf even wat reviews. Schijnt dat de klep irritant ver naar voren uitsteekt. Zo ver dat het je zicht belemmert.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

KevinBel schreef:Ik ben zelf niet zo van de spetterende kleuren enzo.
Heb vanmiddag de Giro Chronicle MIPS in zwart besteld bij Mantel.
Ik ben benieuwd :-q
Even een korte review van de Giro Chronicle MIPS.
Ik heb deze in het zwart besteld, in de maat Large 59-63cm.
Omdat ik een hoofdomtrek van ongeveer 59cm heb, viel de Medium waarschijnlijk net de klein, en ik rij ook vaak met een buff op mijn hoofd dus wat extra ruimte is wel fijn, daarin dus voor de Large gekozen.

Toen ik de helm geleverd kreeg, en de eerste keer opzette, zat ie gelijk als gegoten. Even de boel wat strakker aandraaien, maar er zat nergens iets irritant in mijn hoofd te porren, viel gelijk goed rond mijn hoofd, het gevoel alsof je niks op je hoofd hebt.
Dat heb ik met de Fox Flux wel anders, daar voel ik em op sommige punten.

Intussen al een aantal keer met de helm gereden.
En ik kan niet anders zeggen dat hij voor mij echt super zit, ventileert goed (in ieder geval genoeg) en ziet er ook goed uit.
Het vizier is in vergelijking met die van de Fox Flux ook een stukje groter, maar zit niet irritant in het zicht ofzo, is ook makkelijk te verstellen naar boven mocht dat nodig zijn (wat niet kan op de Flux).
Ook op de hobbelige afdalingen blijft de helm goed zitten en beweegt hij niet te veel.

Verder zit er natuurlijk MIPS in, dit hoop ik natuurlijk niet te testen of dat daadwerkelijk goed werkt, maar zo op mijn hoofd kan ik de helm inderdaad iets bewegen zonder dat de pads bewegen, dus dat zit wel goed.
Al en al voor de 90 euro die ik er voor betaald heb, kan ik deze helm zeker aanraden!
Uiteraard blijft het een persoonlijke kwestie of de helm bij jou past en of je hem mooi vindt. :-q
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2213
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

MIPS heeft natuurlijk wel het nadeel dat je de Gopro er niet meer aan hoeft te hangen, dat schud en trilt natuurlijk veel te hard :)
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Kwam dit topic laatst tegen, en wil eigenlijk ook wel een AM helm,
De ervaringen hier door genomen, en mijn top 3 had ik duidelijk,
TL design A1,
Bull super
Giro chronicle.
Heb een hoofdomtrek van 59cm, dit is lastig. Zit net op de grens van M of L.
Maar ook in de meest verkochte maat lijkt het, op het Net in die maat telkens niet beschikbaar.

Gisteravond even naar een winkel, daar de scot, specialized, lazer en de poc even gepast.
De eerste drie zaten redelijk, de 1 wat hoog op mn hoofd, de ander wat ruim. Totdat ik de poc tectal opdeed welke ver boven de andere uitstak met pasvorm.
Nadeel, kleur en prijs: 2 bankjes en die helm ligt er al een tijd.
Op internet natuurlijk ook in de maat m/l lastig verkrijgbaar.
Wel bij bobshop, maar als ik die reviews lees, durf ik dat niet aan. Dan maar even de betere webshops in de gatenhouden, of de winkel natuurlijk op verse helmpies.
One life, ride it!
Gebruikersavatar
Maddox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: ma 10 december 2012, 21:42

Wellicht nog iets om rekening mee te houden mbt de maat, is het gebruik van een muts oid onder je helm in de winter.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5583
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mark-ering schreef:Kwam dit topic laatst tegen, en wil eigenlijk ook wel een AM helm,
De ervaringen hier door genomen, en mijn top 3 had ik duidelijk,
TL design A1,
Bull super
Giro chronicle.
Heb een hoofdomtrek van 59cm, dit is lastig. Zit net op de grens van M of L.
Maar ook in de meest verkochte maat lijkt het, op het Net in die maat telkens niet beschikbaar.

Gisteravond even naar een winkel, daar de scot, specialized, lazer en de poc even gepast.
De eerste drie zaten redelijk, de 1 wat hoog op mn hoofd, de ander wat ruim. Totdat ik de poc tectal opdeed welke ver boven de andere uitstak met pasvorm.
Nadeel, kleur en prijs: 2 bankjes en die helm ligt er al een tijd.
Op internet natuurlijk ook in de maat m/l lastig verkrijgbaar.
Wel bij bobshop, maar als ik die reviews lees, durf ik dat niet aan. Dan maar even de betere webshops in de gatenhouden, of de winkel natuurlijk op verse helmpies.

Bij CRC hebben ze nog een turquoise A1 in je maat. Kleur moet je natuurlijk wel bevallen.

http://www.chainreactioncycles.com/mobi ... prod132726" onclick="window.open(this.href);return false;
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Mark-ering schreef:Kwam dit topic laatst tegen, en wil eigenlijk ook wel een AM helm,
De ervaringen hier door genomen, en mijn top 3 had ik duidelijk,
TL design A1,
Bull super
Giro chronicle.
Heb een hoofdomtrek van 59cm, dit is lastig. Zit net op de grens van M of L.
Maar ook in de meest verkochte maat lijkt het, op het Net in die maat telkens niet beschikbaar.

Gisteravond even naar een winkel, daar de scot, specialized, lazer en de poc even gepast.
De eerste drie zaten redelijk, de 1 wat hoog op mn hoofd, de ander wat ruim. Totdat ik de poc tectal opdeed welke ver boven de andere uitstak met pasvorm.
Nadeel, kleur en prijs: 2 bankjes en die helm ligt er al een tijd.
Op internet natuurlijk ook in de maat m/l lastig verkrijgbaar.
Wel bij bobshop, maar als ik die reviews lees, durf ik dat niet aan. Dan maar even de betere webshops in de gatenhouden, of de winkel natuurlijk op verse helmpies.
Deze webshop heeft 'm nog in verschillende kleuren en maten. Heb er een paar keer besteld en ben erg over ze te spreken.
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Demoniac schreef:
Mark-ering schreef:Kwam dit topic laatst tegen, en wil eigenlijk ook wel een AM helm,

Deze webshop heeft 'm nog in verschillende kleuren en maten. Heb er een paar keer besteld en ben erg over ze te spreken.
:-q
One life, ride it!
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Dat is rapido, is nu al bezorgd. Vanaaf uit het werk maar even bekijken :-)
One life, ride it!
Plaats reactie