Ervaringen allmountainhelmen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Schriemer schreef: di 22 september 2020, 21:09 *zip*

Ik heb een fox speedframe pro besteld. Iemand ervaring met deze helm qua pasvorm?

L gaat tot 63 cm volgens FOX dus zou net moeten kunnen met mijn 62,5 cm.. :lol:
Ik heb net een klein weekje een Fox Speedframe gekocht maat M, dat is 55 tot 59 cm. Mijn hoofdmaat zelf is 58 en de helm zit perfect. Niet te strak of te ruim. Daarbij draag ik nog een dun ademend binnenmuts eronder en dat gaat perfect samen. Zit als gegoten :-q
Schriemer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 6 juli 2014, 20:16
Mijn mountainbike: Cube attention

Shaggadellick schreef: za 26 september 2020, 20:09
Ik heb net een klein weekje een Fox Speedframe gekocht maat M, dat is 55 tot 59 cm. Mijn hoofdmaat zelf is 58 en de helm zit perfect. Niet te strak of te ruim. Daarbij draag ik nog een dun ademend binnenmuts eronder en dat gaat perfect samen. Zit als gegoten :-q
Ben benieuwd. Kreeg eerst melding dat de enigste winkel in NL die de speedframe pro op voorraad had in mijn maat, deze stiekem toch niet meer op voorraad had.. :~
Dus nu de “gewone” speedframe besteld bij FOX zelf. Hopen dat hun de online voorraad beter bijhouden en hij dinsdag gewoon bezorgd wordt :D
Heb idd ook een dun mutsje besteld ivm het ontbreken van insectengaas in de helm. Ook beter voor de afvoer van zweet :-D
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Schriemer schreef: zo 27 september 2020, 20:36
Shaggadellick schreef: za 26 september 2020, 20:09
Ik heb net een klein weekje een Fox Speedframe gekocht maat M, dat is 55 tot 59 cm. Mijn hoofdmaat zelf is 58 en de helm zit perfect. Niet te strak of te ruim. Daarbij draag ik nog een dun ademend binnenmuts eronder en dat gaat perfect samen. Zit als gegoten :-q
Ben benieuwd. Kreeg eerst melding dat de enigste winkel in NL die de speedframe pro op voorraad had in mijn maat, deze stiekem toch niet meer op voorraad had.. :~
Dus nu de “gewone” speedframe besteld bij FOX zelf. Hopen dat hun de online voorraad beter bijhouden en hij dinsdag gewoon bezorgd wordt :D
Heb idd ook een dun mutsje besteld ivm het ontbreken van insectengaas in de helm. Ook beter voor de afvoer van zweet :-D
Ik had de mijne bij Futurumshop besteld. Daar hadden ze ook niet veel op voorraad. Bij Bergfreunde.nl worden deze helmen ook verkocht.
Persoonlijk vind ik een binnenmuts erg praktisch voor zweet afvoer, erg fijn!
Succes met je nieuwe helm! Ik ben er blij mee :-q
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Na een klein ongelukje met mijn IXS trail RS opzoek naar een nieuwe helm. Dat bleek alleen nog niet zo makkelijk.
Pasvorm is echt wel een dingetje, dus na een paar helmen passen maar de gok genomen dat IXS zijn pasvorm niet veranderd had met een nieuw modelletje.

Het is dus een trigger AM geworden :bier:
Afbeelding

Hij zit als gegoten, dus van de week maar eens uitproberen een ritje mee maken.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, helmen uitproberen moet je zoveel mogelijk zien te voorkomen! :D

Ik ben overigens zeer tevreden met de Urge Gringo (met afneembaar kinstuk), inmiddels al redelijk wat mee gereden en die past me echt heel goed. Hij zit iets vaster op mijn hoofd dan veel andere helmen (met de kinriem nog los), maar wel zonder drukpunten.
En subjectief, maar ik vind het ook wel een stoer modelletje.

Ik heb ook nog een POC Tectal en die zit zeer comfy, maar daarvan moet ik het riempje en de knop achterop oncomfortabel strak aantrekken als ik over met vaart over remknippen dender anders schudt-ie op mijn hoofd. Ik had niet het idee dat ik een te grote maat had (en daar ben ik ook nu nog niet zeker van), maar dat is het nadeel van internet kopen: de aangrenzende maat ligt er niet naast om ook even op te kunnen zetten om te voelen wat het beste zit.
Los van die specifieke situatie vind ik de POC wel een prettige helm, bovengemiddeld goed afgewerkt (mag ook wel voor die prijs) en goed geventileerd.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Sinds vorige week ook weer een nieuwe helm, en het zal weer eens niet de o zo populaire Poc Tectal zijn ;) Zit prima, maar een ander nadeel van internet bestellen: ik vind in tegenstelling tot Kermit de afwerking abonimabel. Maandagochtendmodellen mag je toch eigenlijk niet verwachten voor deze knaken. Kieren tussen de plastic delen van de shell, klittenbandstickertjes die helemaal verkeerd zitten (eentje zelfs op het boekje ipv op de helm), maar nog wel het irritantste: er rammelt iets, in de helm zelf, tussen de shell en het 'piepschuim' in, alsof de Chinees die hem in elkaar heeft gezet daar een schroefje of kogeltje in heeft laten vallen. Dat daar uberhaupt holle ruimte zit trouwens, best raar of niet?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

DaanJ schreef: ma 19 oktober 2020, 16:47 Sinds vorige week ook weer een nieuwe helm, en het zal weer eens niet de o zo populaire Poc Tectal zijn ;) Zit prima, maar een ander nadeel van internet bestellen: ik vind in tegenstelling tot Kermit de afwerking abonimabel. Maandagochtendmodellen mag je toch eigenlijk niet verwachten voor deze knaken. Kieren tussen de plastic delen van de shell, klittenbandstickertjes die helemaal verkeerd zitten (eentje zelfs op het boekje ipv op de helm), maar nog wel het irritantste: er rammelt iets, in de helm zelf, tussen de shell en het 'piepschuim' in, alsof de Chinees die hem in elkaar heeft gezet daar een schroefje of kogeltje in heeft laten vallen. Dat daar uberhaupt holle ruimte zit trouwens, best raar of niet?
waar gekocht? "Internet Bikes" verkoopt wel eens modelletjes met een gebrek valt mij op. Verder hangen hier 5 Tectals aan de kapstok die allemaal keurig afgewerkt zijn (rechtstreeks bij POC vandaan)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

yo-eddy schreef: ma 19 oktober 2020, 18:39 waar gekocht? "Internet Bikes" verkoopt wel eens modelletjes met een gebrek valt mij op. Verder hangen hier 5 Tectals aan de kapstok die allemaal keurig afgewerkt zijn (rechtstreeks bij POC vandaan)
Bij een (helaas gare) Spaanse shop, Bikeinn. Zit geen demo model sticker of iets op, doos zag er ook zeer pro uit. Beetje jammer dat die gasten non-existente klantenservice lijken te hebben.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Via Trustpilot lijken ze wel te reageren op slechte reviews:
https://nl.trustpilot.com/review/bikeinn.com
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

DaanJ schreef: ma 19 oktober 2020, 18:57


Bij een (helaas gare) Spaanse shop, Bikeinn.
Als ik Bikeinn lees moet ik altijd aan I Cannondale Myself denken. Die had daar een Gore jas gekocht waarvan de linkermouw rechts en de rechtermouw links eraan genaaid waren. :-D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Die had daar een Gore jas gekocht waarvan de linkermouw rechts en de rechtermouw links eraan genaaid waren. :-D
Goed genaaid dus :roll:

Note to myself, nooit bij bikeinn bestellen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Dice Oldskool schreef: ma 19 oktober 2020, 22:00 Als ik Bikeinn lees moet ik altijd aan I Cannondale Myself denken. Die had daar een Gore jas gekocht waarvan de linkermouw rechts en de rechtermouw links eraan genaaid waren. :-D
Hahahaha wow ze hebben wel heel speciale leveranciers daar. Van die trustpilot reviews en de reacties erop word je ook niet vrolijk trouwens :-{ Nou ja, lesje geleerd zullen we maar zeggen, wie weet kan PayPal nog wat voor me doen.
ThaSingleTrackMastah schreef: ma 19 oktober 2020, 22:16 Goed genaaid dus :roll:
:lol:
Dkawa28
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 11 oktober 2020, 13:27
Mijn mountainbike: Trek Marlin 7

Shaggadellick schreef: za 26 september 2020, 20:09
Schriemer schreef: di 22 september 2020, 21:09 *zip*

Ik heb een fox speedframe pro besteld. Iemand ervaring met deze helm qua pasvorm?

L gaat tot 63 cm volgens FOX dus zou net moeten kunnen met mijn 62,5 cm.. :lol:
Ik heb net een klein weekje een Fox Speedframe gekocht maat M, dat is 55 tot 59 cm. Mijn hoofdmaat zelf is 58 en de helm zit perfect. Niet te strak of te ruim. Daarbij draag ik nog een dun ademend binnenmuts eronder en dat gaat perfect samen. Zit als gegoten :-q
Heeft deze helm ook MIPS?
Dkawa28
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 11 oktober 2020, 13:27
Mijn mountainbike: Trek Marlin 7

Omdat ik sinds september begonnen ben met het mountainbiken had ik m’n helm bij de Decathlon gekocht. Maar ben er nu al zeker van dat ik door wil biken en ben dus op zoek naar een goede helm.

Ik heb begrepen dat er helmen met of zonder MIPS zijn, MIPS wordt wel aangeraden..

Wat is nu wijsheid? Rijden jullie allemaal met een helm met MIPS?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mips is een mooie feature maar ik zou een helm die het niet heeft, uiteraard wel goedgekeurd, er niet om laten liggen. Pasvorm staat echt wel op #1
Ik heb 2 helmen, 1 met (TLD A2) en 1 zonder (Urge Gringo). Heb absoluut niet het gevoel dat ik minder beschermd ben als ik de helm zonder mips draag.
Plaats reactie