Remmen upgrade

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jij gaat in op het verhaal van cablerub bij de steelflex leidingen van Shimano.
Hope heeft plastic coating, prima.
Maar omdat er geen verschil is, heb je de steelflex dus helemaal niet nodig (Shimano of Hope).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Zondag heb ik de braided hose ingekort (7cm ongeveer). De olive was redelijk lastig om weer op zijn plek te krijgen, maar is gelukt. Om toch alles 100% te maken eerdaags ontluchten, eens kijken hoe dat verloopt.
Achterkant wordt ook een E4, setje lijkt me toch handiger.
Vighor
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 558
Lid geworden op: za 18 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Muru Witjira fatbike, Nicolai Argon Fat, Turner King Khan

ThaSingleTrackMastah schreef:Jij gaat in op het verhaal van cablerub bij de steelflex leidingen van Shimano.
Hope heeft plastic coating, prima.
Maar omdat er geen verschil is, heb je de steelflex dus helemaal niet nodig (Shimano of Hope).
maaaaaaaar ..

Stelflex ziet beter uit, vooral op een titanium frame en het oog wil ook wat :winkie:
Carve2013
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 4 september 2013, 12:58

Ik rijd nu een klein jaar op de Kona en deze is uitgerust met Avid Elixer 3 remmen.. qua remkracht zijn ze voor mij redelijk moet ik eerlijk zeggen, maar ik word gek van dat gepiep en gekraak :oops:

Vorige week bij de fietsenmaker geweest en deze heeft de remschijven gereinigd, de blokjes opgeschuurd en er een of ander spray opgespoten tegen piepende remmen.. tot dusver ging het goed tot ik deze week een stuk van de Posbank had gedaan, halverwege piepende remmen, gevoel dat alles schaaft en aanloopt, met andere woorden: het gevoel dat je op een knakenfiets zit :evil:

Omdat ik op mijn vorige fiets (Cube) nooit problemen had met de remmen (Magura, type weet ik helaas niet) ben ik aan het overdenken om andere remmen te laten monteren.

Zou hiermee dit probleem opgelost zijn ? Of moet ik het ergens anders in zoeken, onderhoud krijgt hij gewoon, dus het is geen achterstallig onderhoud of iets dergelijks..de fiets gaat regelmatig terug voor een beurt.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Als je er 100-150 aan durft te spenderen: setje SLX BR-M675. Nergens last van.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mijn ervaring is dat je leven mooier wordt met andere remmen dan Avid op je fiets.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Vighor schreef:
ThaSingleTrackMastah schreef:Jij gaat in op het verhaal van cablerub bij de steelflex leidingen van Shimano.
Hope heeft plastic coating, prima.
Maar omdat er geen verschil is, heb je de steelflex dus helemaal niet nodig (Shimano of Hope).
maaaaaaaar ..

Stelflex ziet beter uit, vooral op een titanium frame en het oog wil ook wat :winkie:
Let wel op dat steelflex dikker is; dus als je remleiding ergens intern moet kan het krap worden.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Ik heb de afgelopen decennia diverse remmen gehad, Magura, Hope, Shimano en helaas ook Avid Juicy en Elixir. Mijn tip, vervangen die rommel door bijv SLX, veel betere prijs/kwaliteit ga je waarschijnlijk niet vinden. Altijd goed getest. Hope is ook prima, maar een hogere prijs.
En wat is hier het praktisch nut van?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef:Mijn ervaring is dat je leven mooier wordt met andere remmen dan Avid op je fiets.
Zet er nog wel even bij dat je geen ervaring hebt met de nieuwe Guide-generatie!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Ik heb ook eigenlijk alles aan remmen wel gehad, van SLX, Hope, Avid Elixer, Sram XO, XX, Avid BB7 en eigenlijk met geen een rem problemen gehad. Misschien kan ik gewoon goed afstellen :wink:
Nu heb ik 2 sets XT remmen en 1 BB7. Voor t gemak wil ik alles naar XT of SLX. Qua prijs / kwaliteit gewoon de beste in zijn soort. Avid remmen vragen gewoon wat meer aandacht. Hope is ook prima maar gewoon duur en ik vind de XT's dan zelfs nog fijner aangrijpen, kwestie van smaak / voorkeur.
De nieuwe Guides schijnen idd goed te zijn, geen ervaring mee.
Uiteindelijk piepen alle remmen wel eens, vooral bij nat weer
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Rilson schreef:...... Avid remmen vragen gewoon wat meer aandacht.......
Zo kun je het ook stellen, geweldig :lol: .

Wat Avid betreft: vertrouwen komt te voet en gaat te paard, het zal nog wel een paar jaar duren voordat ik Avid overweeg.
En wat is hier het praktisch nut van?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:Mijn ervaring is dat je leven mooier wordt met andere remmen dan Avid op je fiets.
Lars TB schreef:Zet er nog wel even bij dat je geen ervaring hebt met de nieuwe Guide-generatie!
Klopt (zie hieronder)
En wat ik wel had moeten vermelden, BB7's van Avid zijn heel goede remmen en hoeven nooit ontlucht te worden.
Rilson schreef:...... Avid remmen vragen gewoon wat meer aandacht.......
Paul Rush schreef:Zo kun je het ook stellen, geweldig :lol: .

Wat Avid betreft: vertrouwen komt te voet en gaat te paard, het zal nog wel een paar jaar duren voordat ik Avid overweeg.
Precies zo zie ik het.
Al zou Avid inmiddels de beste remmen ter wereld maken, ik zou t niet weten en ze niet kopen.
Het spreekwoord van de ezel en de steen.

Maar als iemand van Sram gratis een setje beschikbaar stelt en ze monteert/ontlucht (kan ik blijkbaar niet) dan wil ik er over nadenken ze eens te proberen.
Zou zomaar kunnen dat Lars gelijk heeft en dat Guides helemaal geweldig zijn en betrouwbaar, ook niet onbelangrijk.
Dan hoeven ze alleen nog 4 jaar probleemloos (dus ook geen ontluchten!) blijven om mn XT 785's te overtreffen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Voor het gemak heb ik dus ook nu de XT's. Maar als ze een maal ontlucht en afgesteld waren remde ze wel erg prettig en goed ( de Avid's ) Wil hier geen discussie opwerpen over de Avids remmen want er lopen al wat topics over :lol:
Enige wat ik van shimano remmen janmer vind is dat er geen machtmakers zijn icm Sram shifters. Maar voorlopig dus ook voor mij alleen maar Shimano remmen :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Paul Rush schreef:
Rilson schreef:...... Avid remmen vragen gewoon wat meer aandacht.......
Zo kun je het ook stellen, geweldig :lol: .
Ach, ik was in een goede bui :lol:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Plaats reactie