Zadel kapot welk zadel nu?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
rcoenders
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: di 4 januari 2005, 14:20
Mijn mountainbike: SANTOS 4.29 Rohloff/Gates

Een zadel is erg persoonlijk. wat voor de een goed werkt , werkt voor de ander totaal niet. Het beste is gewoon testen, testen en testen. Het aanmeten van een zadel zoals die van Specialized fo SQ-lab kan je een heel eind in de juiste richting brengen maar uiteindelijk zul je toch proefondervindelijk een goed zadel vinden.

Buiten een goed zadel zul je ook moeten wennen aan langer op zo'n zadel zitten en dat kan in het begin wat ongemakkelijk zijn. Dus zitvlees kweken zul je ook moeten doen en dan niet op de bank thuis maar op je fiets buiten :-)
Rob Coenders
Deelnemer: Duchenne Heroes 2008, Duchenne 2009, Duchenne 2011, Duchenne Heroes 2012, Duchenne Heroes 2013, Duchenne Heroes 2014 Duchenne Heroes 2015 Duchenne Heroes 2017

Mijn bikes: Santos 4.29 - Rohloff - Gates Belt
flyer_richard
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 8 oktober 2010, 08:59
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper SL Expert 2010

Ik ben vrijdag bij Van Herwerden langs geweest om een zadel uit te zoeken en te laten meten. Had mijn fiets ook meegenomen. Ze adviseerde me een Specialized Henge Comp van 143mm breed. Als het niet bevalt kan ik hem komen ruilen voor een ander. Zolang hij er nog goed uitziet natuurlijk.

Vandaag 35Km over de weg gereden en hij zit goed. Wel even wennen omdat hij een stuk harder is maar geen last gehad van pijn of slapende onderdelen.

Bedankt voor de adviezen.
Steppenwolf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: do 2 december 2010, 17:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works World Cup 650B 2012, Specialized Comp Carbon 29er 2014
Contacteer:

Heb de specialized phenom zadels bevallen prima :-q
Epic S-Works FSR Carbon 2012 World Cup (26 --> 27,5 inch)
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-3BTTLRKG.jpg

Stumpjumper Comp HT Carbon 2014 (29er)
http://www.mijnalbum.nl/Foto360-OYP6UY8R.jpg

Use BRAINS get SPECIALIZED
Plaats reactie