Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Ik heb een eerste serie vyron, doet het nog steeds zonder onderhoud. Het enige dat je moet gewoon worden zoals al gemeld is niet instant reactie van de bediening.
Een reverb komt er bij mij niet meer in, eigenlijk niks meer van rock shox. X-fusions klantenservice moet ook abominabel geworden zijn sinds een tijdje dus die zouden ook afvallen.
Uit het lijstje blijft dan over de fox of thomson. Dat lijken me beide goede opties te zijn als de bediening van de vyron een te groot struikelblok is.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tijgerhaai schreef: do 18 april 2019, 04:21 Die ik heb (nu weer onderweg naar de service om te kijken wat er mis gegaan is) heeft witte opdruk. Welke serie is dat dan?
De eerdere serie.


Daar heb ik mee gehobbeld op de prima service van Rockshox en regelmatig een nieuwe gekregen. Maar dat doen ze nu ook niet meer. Ik vraag me af of ze de oude nu ook van de nieuwe IFP voorzien bij service en zo toekomstige problemen verminderen...?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

hurck schreef: do 18 april 2019, 11:35 Ik heb een eerste serie vyron, doet het nog steeds zonder onderhoud. Het enige dat je moet gewoon worden zoals al gemeld is niet instant reactie van de bediening.
Een reverb komt er bij mij niet meer in, eigenlijk niks meer van rock shox. X-fusions klantenservice moet ook abominabel geworden zijn sinds een tijdje dus die zouden ook afvallen.
Uit het lijstje blijft dan over de fox of thomson. Dat lijken me beide goede opties te zijn als de bediening van de vyron een te groot struikelblok is.
Je zou de nieuwe versie van Magura eens ergens moeten kunnen testen. Zag wel op hun site dat ze nu €30,- terug geven.

Service voor X-Fusion in de BeNeLux doet Bikesuspension toch? Dan zie ik het probleem niet. Of is X-Fusion stiekem ook niet je van het?

Hoe dan ook ben er nog niet uit. Wacht ook nog op de uitslag over de RockShox. Fox gaat wel heel mooi passen bij de andere in en uit schuivende onderdelen op mijn fietsje. :D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Lars TB schreef: do 18 april 2019, 11:53Ik vraag me af of ze de oude nu ook van de nieuwe IFP voorzien bij service en zo toekomstige problemen verminderen...?
Mijn Reverb uit ~2012 implodeerde steevast ieder anderhalf jaar maar bij de laatste servicebeurt werd de nieuwe IFP gemonteerd en anderhalf jaar later deed ie het nog steeds ;-)

Echter snel daarna vervangen door de Bikeyoke voor de NSMB-review en die bevalt zo goed dat ik 'm niet meer terug geef ;-)
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Tijgerhaai schreef: do 18 april 2019, 15:54
hurck schreef: do 18 april 2019, 11:35 Ik heb een eerste serie vyron, doet het nog steeds zonder onderhoud. Het enige dat je moet gewoon worden zoals al gemeld is niet instant reactie van de bediening.
Een reverb komt er bij mij niet meer in, eigenlijk niks meer van rock shox. X-fusions klantenservice moet ook abominabel geworden zijn sinds een tijdje dus die zouden ook afvallen.
Uit het lijstje blijft dan over de fox of thomson. Dat lijken me beide goede opties te zijn als de bediening van de vyron een te groot struikelblok is.
Je zou de nieuwe versie van Magura eens ergens moeten kunnen testen. Zag wel op hun site dat ze nu €30,- terug geven.

Service voor X-Fusion in de BeNeLux doet Bikesuspension toch? Dan zie ik het probleem niet. Of is X-Fusion stiekem ook niet je van het?

Hoe dan ook ben er nog niet uit. Wacht ook nog op de uitslag over de RockShox. Fox gaat wel heel mooi passen bij de andere in en uit schuivende onderdelen op mijn fietsje. :D
Ik ben de bediening ondertussen gewoon, dus ik ga de nieuwe niet uitproberen :)
Geen persoonlijke ervaring met x-fusion, de service verhalen komen van mtbr. Ik vind te weinig info van x-fusion om ze mijn geld te geven. Buiten enkele reviews amper gebruikerservaringen van te vinden.
Mocht mijn vyron ooit de geest geven zou ik zelf eerder naar een bike-yoke kijken. Bedrijven die wel info geven over hoe hun product zelf te onderhouden hebben altijd wat voor bij mij.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

hurck schreef: vr 19 april 2019, 10:38 Geen persoonlijke ervaring met x-fusion, de service verhalen komen van mtbr. Ik vind te weinig info van x-fusion om ze mijn geld te geven. Buiten enkele reviews amper gebruikerservaringen van te vinden.
Ah, dat was dus lekker kort door de bocht. Hier in NL is de service namelijk prima!


Hooguit dat er vrijwel niemand met die pen rond rijdt, dus dat je er daarom verder weinig van hoort. En ik (of anderen) dus ook niet weten of ze verder betrouwbaar zijn. Maar dat zou je dus wel van buitenlandse forums kunnen halen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Wel erg duur die merken. Je hebt een halve fiets voor die prijs.Zijn goedkopere merken ( zoals deze bijvoorbeeld, van Futurum https://www.futurumshop.nl/pro-koryak-v ... tern.phtml echt zoveel slechter? En zoja, wat is het probleem ermee?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lees pag 1 t/m 202 even door en je weet het antwoord...

:winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Ik heb (na een zoekopdracht) doorgelezen wat er over deze dropper staat in die pagina's , maar dat was niet erg informatief.
Zadelpenklem heeft een eenboutsconstructie die niet echt stevig lijkt, de dropper komt niet snel omhoog en zo nog wat dingetjes, als ik het me goed herinner
Dit is het enige redelijk informatieve dat ik gelezen heb. Maar 'lijkt' niet echt stevig zegt niet veel. en 'nog wat dingetjes' ook niet. Ik kan niet beoordelen hoe erg het is als de dropper niet snel omhoog komt. Ik heb ergens anders gelezen (niet speciaal over deze) dat dat niet zo erg is, maar dat kan uiteraard afhangen van je rijstijl. Er staat ook een vergelijking in op punten (een tabel) en daar komt hij toch niet slecht uit. Is er iemand die er zelf ervaring mee heeft?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Mijn CB Highline 170mm komt ook niet snel omhoog. Daar raak je echter heel gauw aan gewend. Ik ervaar het niet als een probleem.

Maar als je op zoek bent naar een budget dropper, pak dan een Brand-X Ascend. De reviews die ik ken zijn louter positief en mijn eigen ervaring is niet anders.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

janvangastel schreef: di 30 april 2019, 14:51Er staat ook een vergelijking in op punten (een tabel) en daar komt hij toch niet slecht uit. Is er iemand die er zelf ervaring mee heeft?
Nee, maar wel met zadelposten met 1-bouts bevestiging en die zijn zelden sterk genoeg voor MTB gebruik. Dan staat je zadelpunt ineens schuin omhoog, plus dat je na elke rit je zadel weer naar voren mag schuiven omdat hij helemaal naar achter is geslipt.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

OK, bedankt. Ik ga eens naar die Brand-X Ascend kijken. Ik hoop dat hij niet te ingewikkeld te monteren is.
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

zo, 201 pagina's verder en hier ben ik weer :P
Mijn reverb uit 2014 heeft er de brui aan gegeven. Vorig jaar nog laten servicen en daarna denk ik 500 km mee gereden. In een nieuw project gezet waarmee ik vanmorgen de maiden trip wilde gaan rijden. Niet dus.... er komt olie onderuit de dropper.
Ik was zo klaar met de Reverb dat ik naar een ander merk aan het kijken ben..
Brand x of de One up..
Maar nu lees ik hier weer eens wat en slaat de twijfel toe. De Reverb is kennelijk verbeterd. Die met de goud/brons kleurige letters...
Het voordeel van de reverb is dat mijn kabeldoorvoer rond de achtervering echt super tight is. Het systeem met de rode connector vind ik superfijn werken en die kabel gaat mooi door het frame.
Als ik niet voor de reverb zou gaan nijg ik naar de One Up. Die kan mooi aan de Saint hangen middels Ispec II...
De Brand x kost echt een drol en heeft ook goede revs...

Welnu, voordat ik op een bestelknop hamer
Is de Reverb serieus verbeterd?
Vanaf welk modeljaar?
EDIT ik zie dat er ook een nieuwe remote is... Iemand ervaring mee? Ik heb nog de oude versie en die zit meer naar binnen (bovenop) Werkt voor mij prima. Zo te zien zit de 1x remote veel meer naar buiten... Ik denk super onhandig

Thanks!
If you wanna ride....
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Niet super-onhandig. Op exact dezelfde plek hebben mensen jarenlang hun voorderailleur geschakeld en met rechts doe je hetzelfde achter. Lijkt me de beste plek toch?
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

Makkelijk schreef: ma 6 mei 2019, 03:44 Niet super-onhandig. Op exact dezelfde plek hebben mensen jarenlang hun voorderailleur geschakeld en met rechts doe je hetzelfde achter. Lijkt me de beste plek toch?
Daar zit wat in :-q
If you wanna ride....
Plaats reactie