Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Mensen die ik persoonlijk ken en meer ervaring met die dingen hebben dan ik zijn van mening dat je een BikeYoke, Thomson, of Fox moet hebben. De Reverb ligt ergens in een hoekje. :tong

https://www.instagram.com/p/BwNKgKknS3g ... 8gj594gjp4
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Hier ook niet zulke goede ervaringen met de Reverb, naar het schijnt zijn de nieuwe beter. In de fiets van m`n vrouw zit een 150mm en die heeft nog geen problemen gegeven (afkloppen...). Mijn fiets heeft een Crankbrothers Highline 125mm en die is nu 2jaar probleemloos.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De nieuwe Reverbs zijn best goed.
34cm zal wel passen als je huidige pen 31cm is.

1)Meet hoever je huidige pen in je frame past.
2)Meet dan hoe hoog je zadelrails boven je frame (bovenkant zitbuis) zit, dus hoeveel er boven je frame uitsteekt in de normale positie.

Deze 2 maten opgeteld moeten in ieder geval groter zijn dan de lengte vd pen die je gaat kopen.
Maar de pen moet ook niet veel korter zijn dan je huidige pen, omdat er anders misschien weer te weinig in je frame steekt.

LET OP!
Bij een RS Reverb 125mm moet maat 2 minstens 18cm zijn, anders staat je zadel straks te hoog.(net ff in de schuur gemeten)

Volg je het nog?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

:roll: Uhm ja enige pagina’s terug heb ik al aangegeven wat die maten zijn ..

Maar bedankt voor het meedenken :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

ThaSingleTrackMastah schreef: di 28 mei 2019, 16:45
LET OP!
Bij een RS Reverb 125mm moet maat 2 minstens 18cm zijn, anders staat je zadel straks te hoog.(net ff in de schuur gemeten)

Volg je het nog?
Snap ik het goed dat de ‘strop’ dus 5,5 cm is? Want 12,5 cm drop en dan de strop maakt samen minimaal 18? Dat is wel veel ...
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De strop, dus de klem waar de zadelrails in vast worden gezet, én de collar, de ring waar de seals in zitten.
Dus strop+shaft+collar=18cm
Haal je dat niet, dan moet je een 100mm kiezen, dan "win" je 25mm.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Of een andere dropper die dat minder heeft. Net nogmaals gemeten. Op de Trek lukt dat maar op de Olympia helaas niet. Daar is het frame wat hoger dus minder zadelpen wat eruit steekt. Dus dan toch maar voor 100mm kijken want anders is ie niet uitwisselbaar. En dat was eigenlijk wel de bedoeling ..

Edit: zie link en beschrijving. Dat is dus precies wat One-up doet. Zo veel mogelijk veerweg in een zo klein mogelijke pen.

https://www.bike-components.de/de/OneUp ... ze-p70953/
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

hanjovdberg schreef: di 28 mei 2019, 15:50 Dus een Reverb Stealth van 34 cm is denk een hele goede oplossing? Met 125 mm drop?

Kan er eentje rond de €200 krijgen.
Als het er eentje met de gouden tekst onder de kop is, dan is het een nieuw model en die zijn prima betrouwbaar :-q (en dan is de prijs scherp!!)(wat dus doet vermoeden dat dit een ouder model is en die hadden een mindere reputatie)(en terecht!)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Model 2019 inkoop via LBS .. kan ik scherp krijgen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Rembrandt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 augustus 2010, 11:12
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 8.0 , Bulls Copperhead 3 2010

kermit schreef: di 7 mei 2019, 08:47 Misschien moet je zo'n betaalbare dropper meer als een "wegwerp"product zien. Niet dat ze slecht zouden zijn, maar de vraag is wel of het tegen de tijd dat ze problemen gaan geven rendabel is om er nog veel geld aan uit te geven.
Dat gezegd hebbende zou ik best zo'n Brand-X aan durven schaffen.
Ik moest over jouw visie 2minuten nadenken en toen dacht ik, die heeft een goed punt.
Direct dan ook de Brand-X aangeschaft aangezien die in de aanbieding was voor 117euro voor 150mm drop en deze toch al op mijn lijstje stond. Kwam nog wel een andere lever bij ivm ouderwetse "3x10" setup :winkie: .

Van het weekend de eerste rit ermee gemaakt en dit had ik veel eerder moeten doen. Wat een mooie pen. Reageert super direct op de lever.
Snel, meer dan genoeg drop en dat voor relatief weinig geld. Merk niets van speling en voelt allemaal goed aan.

:-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat is toch een hele mooie prijs :-q
En wat ik al zei, volgens mij is de "eigen" Merida dropper uit mijn e-mtb ook gewoon een Brand-X en die voelde zeker niet verkeerd. Soepel en met minimale speling die in de praktijk niet voelbaar was. Had er nog steeds in gezeten als ik niet wat meer drop had gewild... (hangt nu als reserve op zolder :)).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

kermit schreef: di 11 juni 2019, 14:59 Dat is toch een hele mooie prijs :-q
En wat ik al zei, volgens mij is de "eigen" Merida dropper uit mijn e-mtb ook gewoon een Brand-X en die voelde zeker niet verkeerd. Soepel en met minimale speling die in de praktijk niet voelbaar was. Had er nog steeds in gezeten als ik niet wat meer drop had gewild... (hangt nu als reserve op zolder :)).
De Brand-X-en van nu hebben zelfs een goede kabelbevestiging: met het tonnetje aan de dropperkant. Scheelt enorm in afstelgemak. Heb er tot volle tevredenheid mee gereden. Ik kwam een zeer interessant geprijsde CB Highline 170mm tegen, anders had ik weer een Ascend gedaan.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

ik heb de tranzx (zelfde als brand x) ook er nu op zitten (de 27.2 external versie met 105mm drop):
Afbeelding
Eigenlijk geen ervaring met andere droppers, maar voor dit geld werkt het allemaal prima, ik zou liever een shifter style remote hebben, maar die zijn erg duur in ispec ii, dus nog even aankijken of ik een klemband 1x remote ga gebruiken, deze hou of wacht op een betaalbare ispec (tranzx heeft er 1 in het assortiment, maar is nergens te koop, ze geven zelf aan dat ze ook onder de naam XLC te koop zijn).

de 105 mm drop is natuurlijk niet veel, maar het verschil is toch behoorlijk, komende 2 weekenden eens goed aan de tand voelen in de Ardennen, en dan even aankijken voor de routes hier in de buurt...
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Kleine update na wat meer ervaring met de OneUp dropper.
Hij werkt soepel genoeg, heeft weinig zijdelingse speling, maar had al redelijk snel dat hij de laatste 1 à 2 cm niet goed meer omhoog komt. Dus heb ik de collar losgedraaid om eronder schoon te kunnen maken en nieuw vet aan te brengen.

Het bleek nog brandschoon te zijn (ik rijd ook zelden in erg slechte omstandigheden). Ik heb wel wat nieuw vet aangebracht, RSP spul voor verende vorken.
Afbeelding

Dit heeft niet geholpen, tijdens de afgelopen Alpenweek kwam het weer regelmatig voor dat hij niet helemaal terugkwam. Ik hou de dropper aan de buitenkant zorgvuldig schoon, na elke rit gaat er een doekje over en borstel ik de seal schoon met een oude tandenborstel. Eens in de paar ritten een drupje olie op de pen, paar keer op en neer en droogvegen (exact hetzelfde doe ik met mijn veerelementen).

Herkenbaar? Doe ik iets niet goed? Zo strak is die collar niet aangedraaid volgens mij.
Of misschien toch maar contact opnemen met Bike-Components om te kijken wat zij zeggen? We zitten nu nog ruimschoots binnen de garantietermijn... ;-)

Ter vergelijking, mijn inmiddels 2,5 jaar oude BikeYoke werkt zonder enig onderhoud nog als nieuw...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Druk beetje verhogen?
Plaats reactie