Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Mijn Reverb is zo lek als een mandje. :evil: Dus ik denk dat het een nieuwe wordt. Toen ik 'm kocht zo'n drie jaar geleden "moest" je een Reverb nemen want de beste. Ondertussen zijn wij er achter dat het eigenlijk ook maar een prul is. (heeft gewoon netjes onderhoud gehad) Dus ik ben alvast even aan het rond neuzen wat nu de stand van zaken is. Ik heb een Scott Spark 940 2015 en deze is nog net van voordat droppers een norm werden dus geen kabel binnendoor. Daarmee valt Bikeyoke af omdat ik liever geen gat wil boren in mijn frame. Dus mijn lijstje ziet er tot nu toe als volgt uit:
  • Fox Transfer
  • Thomson Elite
  • X-Fusion Hilo SL
  • Magura Vyron eLECT
Als je één van de boven genoemde droppers hebt ben ik erg benieuwd naar je ervaringen met werking, duurzaamheid, en onderhoud. :-q
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Zou ik voor de Fox gaan. Die heeft een vaste kabelaansluiting, itt tot de Thomson. De Magura vond ik met de vertraging niet lekker werken, qua degelijkheid twijfel ik aan de Xfusion (heb zelf de 27.2 die behoorlijk wat speling heeft, en hij zakt af en toe wat)

Maar goed, ik zou geen enkele moeite hebben om een klein gaatje te boren in een alu frame, dus ik zou op zijn minst voor de stealth Fox gaan. ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

En hoe zit het met de KS Lev? :winkie:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

suravida schreef: di 16 april 2019, 20:27 Maar goed, ik zou geen enkele moeite hebben om een klein gaatje te boren in een alu frame, dus ik zou op zijn minst voor de stealth Fox gaan. ;-)
Dat gat zit er ook zo in. Maar moet het dan al onder in de zadelbuis doen want ik vermoed zomaar dat je de bocht niet kan maken met de kabel langs de trapas. En daarmee komt er dan waarschijnlijk weer een hoop vuil/water in je frame. (lagers eerder naar hun moer)
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik heb een Vyron te leen gehad en dat ding was traag en deed het vaker niet als wel.
Vooralsnog hou ik het bij Reverbs (wij hebben er 3 en nog geen slechte ervaringen mee).
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Hier (nog steeds) een zeer tevreden gebruiker van de Fox Transfer. :-q Werkt probleemloos het hele jaar door.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Jurf schreef: di 16 april 2019, 22:41 Ik heb een Vyron te leen gehad en dat ding was traag en deed het vaker niet als wel.
Vooralsnog hou ik het bij Reverbs (wij hebben er 3 en nog geen slechte ervaringen mee).
+1
Sneeuwmonster
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Jurf schreef: di 16 april 2019, 22:41 Ik heb een Vyron te leen gehad en dat ding was traag en deed het vaker niet als wel.
Vooralsnog hou ik het bij Reverbs (wij hebben er 3 en nog geen slechte ervaringen mee).
De 2018 versie heeft een upgrade gehad, waardoor deze sneller reageert, ook zijn de sealings verbeterd. Heb deze zelf aangeschaft na uitgebreide research op internet. Ookvzit er standaard een kapje bij om het kleine knopje / grote vingers probleem op te lossen.
Ja, er is een korte vertraging, maar ik ervaar dit (nog) niet als een probleem. En ik heb geen gedoe met kabels nu (en hoefde niet in mijn plastic frame te boren).
Bij een natte rit met vorst had de reverb uit de groep het probleem dat de boel vastvroor, dat had ik niet.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Hoe “lang” is die vertraging? De Reverb is ook niet de snelste/soepel werkendste. Moet je echt even wachten voordat je zadel omlaag wil en omhoog gaat? Ga je wel weer eens zitten voordat de dropper weer vast staat?
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

De review op Pinkbike legt mooi uit waarom ik de Vyron irritant in het gebruik vond:

The Vyron doesn't behave exactly like a 'normal' dropper post. On most droppers you push a remote lever of some sort, lower the seat to where you want it with your body weight, and then release the lever to lock it in place. That's not the case with Vyron.

Instead, you push and release the remote button, and then there's a .5 second window to lower the seat. What if you push the button, weight the seat, and then unweight it in less than .5 seconds? That's right, it starts to raise back up, which is my biggest gripe with the Vyron. It's simply not as easy or as intuitive to use as a 'standard' dropper post, especially if you're riding somewhere with terrain that requires raising and lowering your seat more than a couple times.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tijgerhaai schreef: wo 17 april 2019, 10:44De Reverb is ook niet de snelste/soepel werkendste.
Dan is er toch iets mis met jouw Reverb. Ik heb ongeveer iedere post wel even geprobeerd, de ene kort, de andere stukken langer. En de Reverb is wat werking betreft toch wel in alle opzichten de betere. Goed, inmiddels is het verschil heel klein, een Transfer of een Revive voelen vrijwel gelijk aan. Maar de Reverb gaat van traag tot snel (inderdaad niet hyper snel, maar zeker niet trager dan 80% van de pennen en de overige 20% zou ik omschrijven als 'te snel'), veel feedback, waardoor je makkelijk op kleine afstandjes kunt stoppen en laat je de knop los, dan stopt een Reverb ook meteen. Alleen bij niet helemaal goed ontlucht moet je even doorduwen om de pen te openen.
En juist die soepelheid was voor mij de reden toch weer een Reverb te nemen. Sommigen hebben minder weerstand, maar dat is iets anders dan soepelheid. En die met minder weerstand zet je niet even een centimetertje lager, meestal schiet je dan meteen door tot halverwege.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb een paar Reverbs gehad en heb er nog steeds 1.
Het ding werkt, maar haalt het niet bij de 2 Thomsons op de andere fietsen.
De Thomson remote gaat boterzacht, volledig indrukken is snel op en neer, gedeeltelijk indrukken is rustig omhoog of omlaag.
De Reverb met z'n hydraulische remote gaat in vergelijking maar houterig en komt omhoog met een kloink.
(Feature? Want dan weet je wel zeker dat ie weer helemaal omhoog is)
Kost wel €125 a 150 minder dan een Thomson en tegenwoordig ook met meer travel verkrijgbaar dan Thomson.

Ander puntje, de oudste Thomson is afgelopen winter voor het eerst weggeweest voor voor service, na 5 1/2 jaar probleemloze dienst.
(de andere is pas 3jaar oud dus daar is nog niets over te zeggen)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Die Thomson werkte ook erg goed!


Alleen 2 Thomsons beide binnen een half jaar om zeep geholpen, sneller dan ook maar enige Reverb dus in mijn geval. Merk is dus uit mijn systeem verdwenen (net als Magura en Mavic).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Merkwaardig, normaal heb ik altijd die pech :winkie:

Mn eerste Thomson is vlak na aanschaf 2x achter elkaar vervangen, blijkbaar was de eerste serie (6jaar geleden) niet zo best. Maar het 3e exemplaar heeft dus 5 1/2 jaar trouw dienst gedaan. Toen werd ie wat traag en kreeg speling, dus tijd voor een servicebeurt.
De andere doet het ook nog steeds(zonder service), dus ik ga er van uit dat Thomson de zaak op orde heeft (na een moeizame start).

Blijkbaar komt al het goede in drieën, want ook m'n eerste twee Reverbs waren ruk, nr 3 (gouden letters) doet het dus nog.

Blijkbaar is er weinig zinnigs over te zeggen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Die ik heb (nu weer onderweg naar de service om te kijken wat er mis gegaan is) heeft witte opdruk. Welke serie is dat dan?
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie