Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

MacReal schreef:"Jitterbug" :lol:

Als je overigens wat kortere beentjes hebt, kan het zijn dat je simpelweg niet meer drop kwijt kunt in je frame. Daarom worden er nog relatief korte droppers gemaakt ;)

Dat dus. :-q
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1361
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

https://nsmb.com/articles/race-face-aef ... m-dropper/" onclick="window.open(this.href);return false;

RaceFace Aeffect dropper review. Vrijwel zeker uit de BrandX/TranzX catalogus (net als de Canyon/Cube droppers).
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Zojuist de derde Crank Brothers Highline afgeschreven. Mag hem nu terugsturen en krijg mijn geld terug, jeej, wat een baggerproduct. Alleen, wat moet ik in godesnaam nemen? Dacht eerst de e13, maar lees er vooral slechte dingen over (hoe kan het, met zo'n simpel ontwerp). Toen dacht ik dan maar de TranzX 170 mm, maar nu lees ik dit weer over luchtverlies van Rron (en ook wel vaker bij de reviews van de Brand X van CRC). Zo blijft er weinig betaalbaars over. Iemand nog een oude Gravity Dropper liggen in 31.6? :D
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Wat waren de problemen met de Highline?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

BikeYoke, the last men standing.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Kabookie schreef:Wat waren de problemen met de Highline?
Eerste bleek slechts 30,9 mm te meten, terwijl er 31.6 met de laser in gegraveerd stond. Tweede bleef niet beneden, schoof na loslaten van de lever altijd een paar cm omhoog. Dat leek toen opgelost met een sterkere veer die het ventieltje dichtdrukt, maar bleek uiteindelijk ook niet goed te werken (je moest echt een seconde blijven zitten nadat je de lever al had losgelaten, anders ging ie alsnog omhoog). De laatste schuift vanzelf langzaamaan omhoog tijdens een wat ruigere afdaling, Viel nogal op gister voor het eerst in het bikepark, aangezien je hem daar niet steeds op en neer doet, maar gewoon laag houdt.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Das dikke pech, dan snap ik dat je naar wat anders wilt kijken.

Voor mij is de highline *even afkloppen* de meest probleemloze post tot nu toe.
(tussen een reverb, LEV integra, raceface en E-ten)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Kalfonske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 230
Lid geworden op: vr 10 juli 2009, 22:29

Kabelspanning misschien iets te strak
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Kalfonske schreef:Kabelspanning misschien iets te strak
Uhm, nee. Was 't maar zo.

Edit: dacht voor de gein hem nog even weg te leggen helemaal ingedrukt en ventiel maximaal dichtgedraaid. Nu een paar uur later, en zelfs zo is ie wat omhoog gekomen.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Dat heb ik zo ook uitgeprobeerd om te kijken of dat de reden van mijn drukverlies was. Helaas...
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Mac wat was je probleem met de raceface? Ik vind de turbine / easton haven erg goed. Maar anders blijft Fox over he :D
Waar woke is, is vuur
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

De Fox Transfer en BikeYoke hebben idd wel een goede reputatie. Maar het zijn niet de betaalbaarste opties en ook daar zal er heus wel eens een tussen zitten die problemen geeft.
Dus kopen bij een shop met goede service is in geval van een dropper misschien wel iets belangrijker dan bij een nieuwe derailleur ;-)

Na een seizoen iig nog dik tevreden over de BikeYoke. Het is niet alleen dat ik geen problemen heb gehad, maar ook het gevoel bij de bediening dat ik erg goed vind. Direct, soepel, anders dan het -in een directe vergelijking- wat "slome" gevoel van m'n LEV.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Makkelijk schreef:Mac wat was je probleem met de raceface? Ik vind de turbine / easton haven erg goed. Maar anders blijft Fox over he :D
Lucht druk verlies. Tijdens een rit zakte de druk helemaal weg, tot op het punt dat de dropper niet meer op het hoogste punt kwam.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Makkelijk schreef: Maar anders blijft Fox over he :D
Hier ook nog geen enkel probleem met de Transfer van Fox. Straks vergelijkingsmateriaal met een BrandX... Benieuwd hoe ik dat ga ervaren.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

kermit schreef:De Fox Transfer en BikeYoke hebben idd wel een goede reputatie. Maar het zijn niet de betaalbaarste opties en ook daar zal er heus wel eens een tussen zitten die problemen geeft.
Dus kopen bij een shop met goede service is in geval van een dropper misschien wel iets belangrijker dan bij een nieuwe derailleur ;-)

Na een seizoen iig nog dik tevreden over de BikeYoke. Het is niet alleen dat ik geen problemen heb gehad, maar ook het gevoel bij de bediening dat ik erg goed vind. Direct, soepel, anders dan het -in een directe vergelijking- wat "slome" gevoel van m'n LEV.
Alleen die prijs :o Maar ben 'm nu toch aan het overwegen, geen zin meer in (potentieel) gezeik.
Plaats reactie