Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16708
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat lijkt inderdaad te moeten passen, en als ze het zelf zeggen... :wink:
Wel zo prettig, met de mogelijkheid voor de kabel binnendoor wordt de keuze in droppers aanmerkelijk groter.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Heeft elke hydraulische Dropper trouwens geen kleine hoeveelheid sag als je erop gaat zitten? Ik merkte na de rebuild van m'n lev dat hij iets inzakt als ik erop gaat zitten, nog geen mm, maar je voelt hem zakken als je je hand om de kraag houdt. Vraag me af of meerdere droppers dat hebben.
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als er geen lucht in de olie zit heb je ook geen sag.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mark2201
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: za 8 juni 2019, 11:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL 29 2014

Ik ben nieuw in de wereld van dropper posts en ga binnenkort van alles op m'n fiets vervangen en upgraden. Daardoor heb ik niet veel geld meer over voor een dropper. Wat kan ik verwachten van eentje voor €100? Zijn die betrouwbaar genoeg of is het verstandig om door te sparen voor een duurder model?
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Edit: Verplaatst
Laatst gewijzigd door twowheeler op do 18 juni 2020, 12:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Who needs roads when there's dirt
qrealm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 13 mei 2020, 10:26
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base '20 & NS Metropolis 1 '16

Mark2201 schreef: di 2 juni 2020, 21:19 Ik ben nieuw in de wereld van dropper posts en ga binnenkort van alles op m'n fiets vervangen en upgraden. Daardoor heb ik niet veel geld meer over voor een dropper. Wat kan ik verwachten van eentje voor €100? Zijn die betrouwbaar genoeg of is het verstandig om door te sparen voor een duurder model?
Ik heb een tijd gereden met een Brand-X Ascend II dropper (ietsje meer dan 100 euro destijds) en die heeft het altijd super gedaan. Heb er een jaar mee gereden, nooit service nodig gehad oid (daarna die fiets verkocht dus dat is alle ervaring die ik ermee heb)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16708
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ook even hier mijn ervaring met de OneUp klantenservice melden...

Mijn dropper verloor dus heeeeel langzaam wat lucht, er was nog prima mee te rijden, maar elke 1~2 maanden moest er wel wat lucht bij. Dat hoort imo niet en na een wat trage serviceverlening door de verkopende shop was ik daar een beetje klaar mee en heb ik rechtstreeks met OneUp gemaild.

Binnen een dag had ik reactie (die werd zelfs om 22.30u verzonden!) en ze sturen gewoon een compleet nieuwe dropper op, no questions asked :-q
Dit zegt even niks over de pen an sich, maar wel dat het met de klantenservice dus dik in orde is.

Nu krijg ik haast een beetje spijt dat ik in een "ik ben het zat-bui" op de bestelknop voor een BikeYoke geklikt heb... Op zich is dat een perfecte dropper, maar met een nieuwe OneUp was ik iets goedkoper klaar geweest :D
Maar ja, ik zat middenin dat stroperige garantie-proces met Bike-Components en had weinig hoop dat dat snel opgelost zou gaan worden....
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

kermit schreef: vr 19 juni 2020, 09:58 Ook even hier mijn ervaring met de OneUp klantenservice melden...

Mijn dropper verloor dus heeeeel langzaam wat lucht, er was nog prima mee te rijden, maar elke 1~2 maanden moest er wel wat lucht bij. Dat hoort imo niet en na een wat trage serviceverlening door de verkopende shop was ik daar een beetje klaar mee en heb ik rechtstreeks met OneUp gemaild.

Binnen een dag had ik reactie (die werd zelfs om 22.30u verzonden!) en ze sturen gewoon een compleet nieuwe dropper op, no questions asked :-q
Dit zegt even niks over de pen an sich, maar wel dat het met de klantenservice dus dik in orde is.

Nu krijg ik haast een beetje spijt dat ik in een "ik ben het zat-bui" op de bestelknop voor een BikeYoke geklikt heb... Op zich is dat een perfecte dropper, maar met een nieuwe OneUp was ik iets goedkoper klaar geweest :D
Maar ja, ik zat middenin dat stroperige garantie-proces met Bike-Components en had weinig hoop dat dat snel opgelost zou gaan worden....
Dus nu heb je een oneup Dropper over of gaaf die bikeyoke terug? Wel hele nette service! Is ook heel wat waard voor het geval er wat fout gaat :-q . Oneup staat achter hun product blijkbaar

Edit: Is de nieuwe reverb stealth geen goede dropper? Ik zie dat rockshox hier inmiddels ook een speciale bleed valve in heeft, en onderdelen kopen en servicen kan bijna overal. Grootste nadeel blijft die hydraulische bediening
Who needs roads when there's dirt
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16708
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zit er heel dik in dat ik toch de BikeYoke gewoon hou.
Ik heb al drie jaar een Revive in gebruik en dat is tot nu toe een perfect ding.

Voor de OneUp heb ik al een geïnteresseerde, maar mocht die er toch vanaf zien komt hij tzt in mijn verkooptopic.

Ik vermoed dat Rockshox een bleed voorziening voor de hydraulische bediening heeft, niet voor de functie van de dropper zelf? Dat is heel anders als bij BY waar je de pen zelf "reset" door eventuele lucht uit de olie te halen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

kermit schreef: vr 19 juni 2020, 18:01 Zit er heel dik in dat ik toch de BikeYoke gewoon hou.
Ik heb al drie jaar een Revive in gebruik en dat is tot nu toe een perfect ding.

Voor de OneUp heb ik al een geïnteresseerde, maar mocht die er toch vanaf zien komt hij tzt in mijn verkooptopic.

Ik vermoed dat Rockshox een bleed voorziening voor de hydraulische bediening heeft, niet voor de functie van de dropper zelf? Dat is heel anders als bij BY waar je de pen zelf "reset" door eventuele lucht uit de olie te halen.
Ik hou het in de gaten, wellicht is het voor mij nog een betere oplossing. BikeYoke ziet er ook erg veel belovend uit, zeker de devine met z'n autobleed, dit maakt hem beter dan de revive?

Nope, de bleed van rockshox gaat echt om de lucht in de dropper. Het zadel moet er hiervoor wel vanaf waarna je met een speciale tool de boel kan ontluchten. Lijkt op de bikeyoke dus maar omslachtiger.
Who needs roads when there's dirt
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Wat is jullie mening omtrent een Crankbrothers highline 3 vs een brand-x ascend.

Beide zijn ongeveer even duur, waarbij de crankbrothers iets goedkoper is. De brand-x is echter af te stullen dmv luchtdruk waar de crankbrothers een gesloten gascilinder heeft. Deze is daardoor mogelijk wat trager. Qua betrouwbaarheid kan ik er weinig over vinden, zijn beide als het goed is goed. Crankbrothers ziet er wel wat gelikter uit, maar komt zonder remote. Gebruikte techniek verschilt mogelijk (brand x heeft een ifp?)
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

delete
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je moet meten van je frame tot aan de rails van je zadel.
De dropper moet vanaf de ondekant van de collar tot de strop (zadelrail) die maat hebben of kleiner.
Meer drop is beter, want je hoeft niet altijd max te droppen, maar het is fijn als het wel kan.
Maar met de 19 cm.die jij noemt is 10 cm denk ik de max.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

delete
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als het past zou ik de 125mm kiezen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie