Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik gebruik momenteel een 150 mm LEV Kindshock; overgenomen van onze eigenste Suravida. Doet het al een paar 100 km gewoon goed.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Jan F. schreef: ma 13 januari 2020, 19:16 Ik zie hier vrij veel slechte ervaringen met de Reverb en goede ervaringen met Brand X.
Nu wil ik op mn projectje een dropper monteren, is de Brand X een betere keuze?
Groet, Jan
Dan heb ik geluk gehad met m'n Reverb. Toevallig gisteren afgeschreven na 9 jaar trouwe dienst (één van de eerste, uit de USA meegenomen) zonder een enkele servicebeurt. Hij begon een beetje in te zakken en moest bijna voor elk ritje even ontluchten (wat overigens zo gedaan is).

Nu een andere Reverb erin gezet, die ik al een tijdje als reserve had liggen.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mijn OneUp is inmiddels bij Bike-Components aangekomen voor een garantie-aanvraag.
Klacht: de pen komt vaak niet helemaal terug naar boven (maar heel af en toe ook wel) en ik heb de indruk dat hij heeeel langzaam wat druk verliest.

Volgens de medewerker die mij mailde is het normaal dat de dropper eens per ongeveer twee maanden op druk moet worden gebracht omdat hij inderdaad langzaam wat druk verliest. Hij had er zelf ook een in gebruik, 2 à 3 keer per week.
Ik heb daar mijn twijfels over, want andere onderdelen aan mijn fiets(en) die op luchtdruk werken hebben dat niet. Daarbij denk ik aan vorken en dempers maar ook aan mijn BikeYoke dropper. Die heb ik één keer op druk gezet toen hij uit de doos kwam en daarna nooit meer. Die pen is inmiddels drie seizoenen in gebruik...

B-C heeft de pen getest, open gemaakt en opnieuw gesmeerd en vond geen problemen met de werking.

Ik vroeg me ook nog af of het wellicht te maken heeft met een te strak aangedraaide zadelpenklem, maar de originele Merida dropper (= Brand-X) en de Gravity Dropper die er nu tijdelijk in zit hebben daar geen last van.

Dus de vraag is, klopt de bewering van de Bike-Components medewerker en moet een OneUp om de twee maanden wat lucht hebben?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Mmhhh... geen ervaring met die dropper.
Mijn eerdere Reverb, Transfer en nu KS Lev hebben nooit extra lucht nodig gehad.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

kermit schreef: vr 17 januari 2020, 12:45 Dus de vraag is, klopt de bewering van de Bike-Components medewerker en moet een OneUp om de twee maanden wat lucht hebben?
Zelfs als dat zou moeten, lijkt het mij niet helemaal wenselijk... . Ik heb er tot nu toe nog geen One Up rijders over gehoord... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Van wat ik begreep (en ervaren heb) wordt de pen al afgeleverd met te weinig lucht. Vanmorgen mijn oneup gemonteerd, daar zat 180PSI in terwijl 250-300 wordt geadviseerd.
Ik hoop niet dat hij langzaam lucht gaat verliezen. Elke 2 maanden lucht bij pompen klinkt niet zo bijzonder, maar daar kom je altijd achter als je net de deur uit bent en je eerste afdaling gehad hebt natuurlijk...

Mijn andere pen is een crankbrothers higline. Die kun je niet bij pompen (gesloten cartridge). Die is van zichzelf wel langzaam, maar haalt het altijd tot boven
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik heb er ook mijn twijfels over hoor, klinkt me meer in de oren dat B-C niet zoveel zin heeft hem onder garantie te vervangen cq te repareren.

En als het wel klopt mag OneUp z'n huiswerk eens beter gaan doen, want dan zijn zij zowat de enige die het niet lukt een luchtdichte cartridge te produceren :D

Ik zou het best irritant vinden om elke twee maanden lucht bij te pompen, elke keer moet het zadel eraf. En ik ken mezelf, ik erger me zo aan niet optimaal werkend materiaal dat er binnen afzienbare tijd een betere dropper komt. Dan maar even door de zure appel bijten en nog een BikeYoke erbij.
Maar die komt dan niet van Bike-Components :wink:

Even afwachten maar, op de vraag of ze de pen weer terug konden sturen heb ik nog geen ja gezegd...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Mail het verhaal eens naar oneup, die hebben topservice
Waar woke is, is vuur
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik zal eerst even B-C de kans geven het goed op te lossen, maar mocht dat tegen gaan vallen zal ik ze eens rechtstreeks mailen :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, mailen naar OneUp, of een berichtje op hun Facebook pagina plaatsen.
Ook op het mtbr forum zijn ze aanwezig, dus daar je vraag droppen kan ook.
Ik heb wel gelezen dat er issues waren met de v1, die met de v2 en v2.1 opgelost zouden zijn.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

kermit schreef: vr 17 januari 2020, 14:56 Ik heb er ook mijn twijfels over hoor, klinkt me meer in de oren dat B-C niet zoveel zin heeft hem onder garantie te vervangen cq te repareren.

En als het wel klopt mag OneUp z'n huiswerk eens beter gaan doen, want dan zijn zij zowat de enige die het niet lukt een luchtdichte cartridge te produceren :D

Ik zou het best irritant vinden om elke twee maanden lucht bij te pompen, elke keer moet het zadel eraf. En ik ken mezelf, ik erger me zo aan niet optimaal werkend materiaal dat er binnen afzienbare tijd een betere dropper komt. Dan maar even door de zure appel bijten en nog een BikeYoke erbij.
Maar die komt dan niet van Bike-Components :wink:

Even afwachten maar, op de vraag of ze de pen weer terug konden sturen heb ik nog geen ja gezegd...
Bij mij was BC heel snel er achter dat ze de pen oneUP gingen vervangen, heb ik niet over hoeven zeuren / discussieren / onderhandelen :-) Dus wat dat betreft zou ik niet direct reden zien te twijfelen aan BC..
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 17 januari 2020, 15:38 Ja, mailen naar OneUp, of een berichtje op hun Facebook pagina plaatsen.
Ook op het mtbr forum zijn ze aanwezig, dus daar je vraag droppen kan ook.
Ik heb wel gelezen dat er issues waren met de v1, die met de v2 en v2.1 opgelost zouden zijn.
Serieus? :roll: :lol:

De actuator is vooral beter. Bij de V2 wordt alleen de binnenkabel bewogen, bij de V1 werd de buitenkabel bewogen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

kermit schreef: vr 17 januari 2020, 14:56 Ik heb er ook mijn twijfels over hoor, klinkt me meer in de oren dat B-C niet zoveel zin heeft hem onder garantie te vervangen cq te repareren.

En als het wel klopt mag OneUp z'n huiswerk eens beter gaan doen, want dan zijn zij zowat de enige die het niet lukt een luchtdichte cartridge te produceren :D

Ik zou het best irritant vinden om elke twee maanden lucht bij te pompen, elke keer moet het zadel eraf. En ik ken mezelf, ik erger me zo aan niet optimaal werkend materiaal dat er binnen afzienbare tijd een betere dropper komt. Dan maar even door de zure appel bijten en nog een BikeYoke erbij.
Maar die komt dan niet van Bike-Components :wink:

Even afwachten maar, op de vraag of ze de pen weer terug konden sturen heb ik nog geen ja gezegd...
Heel herkenbaar :oops:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

MacReal schreef: vr 17 januari 2020, 16:24
ThaSingleTrackMastah schreef: vr 17 januari 2020, 15:38 Ja, mailen naar OneUp, of een berichtje op hun Facebook pagina plaatsen.
Ook op het mtbr forum zijn ze aanwezig, dus daar je vraag droppen kan ook.
Ik heb wel gelezen dat er issues waren met de v1, die met de v2 en v2.1 opgelost zouden zijn.
Serieus? :roll: :lol:

De actuator is vooral beter. Bij de V2 wordt alleen de binnenkabel bewogen, bij de V1 werd de buitenkabel bewogen.
De v2 betreft interne verbeteringen.
Pas bij de v2.1 is de actuator aangepast zodat de binnenkabel beweegt ipv de buitenkabel.
De v2.1 actuator past wel op de v2 (niet op de v1) was bij v2 wel als optie extra aan te schaffen.p
Bewegende buitenkabel is heel vervelend bij frames waar de buitenkabel strak wordt geleid en zelfs onwerkbaar bij frames waar dw buitenkabel door een pijpje gaat.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 17 januari 2020, 16:48
MacReal schreef: vr 17 januari 2020, 16:24

Serieus? :roll: :lol:

De actuator is vooral beter. Bij de V2 wordt alleen de binnenkabel bewogen, bij de V1 werd de buitenkabel bewogen.
De v2 betreft interne verbeteringen.
Pas bij de v2.1 is de actuator aangepast zodat de binnenkabel beweegt ipv de buitenkabel.
De v2.1 actuator past wel op de v2 (niet op de v1) was bij v2 wel als optie extra aan te schaffen.p
Bewegende buitenkabel is heel vervelend bij frames waar de buitenkabel strak wordt geleid en zelfs onwerkbaar bij frames waar dw buitenkabel door een pijpje gaat.
Dan staat dat niet heel duidelijk op de site. Dacht dat ik een V2 gescoord had, daar zit een vernieuwde actuator op.
Van het weekend maar eens uitproberen :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie