Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

ik ben nog steeds heel erg blij met mijn SDG Tellis 150mm. Is nu 4 maanden in gebruik en heeft 600km trails achter de rug.

Hij werkt nog steeds soepel en even snel. De remote werkt nog steeds heel licht, maar heeft ondertussen wel een klein beetje "freestroke". Dit is niet storend en zal met een nieuwe kabel wel op te lossen zijn.

Ik heb in de zelfde tijd ook redelijk wat km op een Syncros 2.0 gemaakt en als ik die twee vergelijk voelt de SDG als het veel betere product. De Syncros heeft redelijk wat speling, de remote is veel slechter en hij komt langzamer terug.

Ik ben benieuwd hoe de Tellis de winter door gaat komen :)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Ik heb 3 (of 4?) jaar geleden een Yep uptimizer gekocht. Superfijne en betrouwbare dropper (al vaker gemeld in deze thread; de betrouwbaarste dropper die er is?). Het leek me na al die tijd weel een keer verstandig om de dropper een service beurt te geven. Je moet het zelf kunnen doen, maar ik heb hem gewoon opgestuurd naar Yep. Daar is deze binnen 1 dag an aankomst geserviced en met Express post weer teruggestuurd. Geheel kosteloos. Top dropper en top service!
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

bouwpakket schreef:Ik heb 3 (of 4?) jaar geleden een Yep uptimizer gekocht. Superfijne en betrouwbare dropper (al vaker gemeld in deze thread; de betrouwbaarste dropper die er is?). Het leek me na al die tijd weel een keer verstandig om de dropper een service beurt te geven. Je moet het zelf kunnen doen, maar ik heb hem gewoon opgestuurd naar Yep. Daar is deze binnen 1 dag an aankomst geserviced en met Express post weer teruggestuurd. Geheel kosteloos. Top dropper en top service!
Damn, dat is wel heel erg netjes na 3 of 4 jaar. Ik heb nog nooit van het merk gehoord, haha.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Er is waarschijnlijk ook niks aan gedaan omdat het niet nodig was. En het was niet nodig omdat dat ding standaard niet in je fiets zit... Wel netjes dat ze je niet lieten betalen voor werk dat niet is gedaan... mwehehehehe :lol: :kiss: :bier:

Sorry, beetje grumpy omdat bike24 mij de foute diameter stuurde... :cry:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

1e Alpenvakantie achter de rug met de Merida dropper. Wat naar alle waarschijnlijkheid een Brand-X is, cq van dezelfde fabrikant afkomstig is.
Voorlopige conclusie: weinig mis mee. Werkt soepel en gaf geen problemen. Enige nadeeltje vind ik de beperkte drop van 120mm, ik ben gewend aan 150/160mm en heb oa bij switchbacks graag het zadel helemaal uit de weg. Bij iets minder technisch werk voldoet 120mm wel prima.

Bij het op de drager zetten van de fiets voor de terugreis merkte ik dat de ring om de zadelpen ("collar"?) niet helemaal vast meer zat. Niks van gemerkt met rijden, met de hand weer vastgedraaid en ik zal het nu ik weet dat dat kan gebeuren een beetje in de gaten houden.

Puur vanwege de beperkte drop ga ik misschien nog eens kijken wat ik kwijt kan aan wat meer lengte (framemaat S met knik in de zitbuis), maar over de functie heb ik tot nu toe geen klachten.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

2 Thomsons. De eerste had 6jaar geleden een moeilijke start, maar na 2x omruilen in 2maanden tijd, heeft die inmiddels ruim 5jaar(!) zonder service dienst gedaan.
Gaat nu voor 1e servicebeurt.
Nr 2 is pas 2 1/2 jaar in gebruik, dus daar is nog weinig over te zeggen ;)

Maar wat Kermit schrijft, 125mm is soms net iets te weinig, een volgende wordt 150mm of meer.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

ThaSingleTrackMastah schreef: Maar wat Kermit schrijft, 125mm is soms net iets te weinig, een volgende wordt 150mm of meer.
Is dit misschien een leeftijdsdingetje? :wink:

Ik rij zelf al jaren met grote tevredenheid 125mm Reverb’s en heb nooit echt het gevoel daarmee tekort te komen, sterker nog, vaak drop ik niet eens helemaal. Misschien zit hij bij bijv. grotere jumps wel in de weg maar die doe ik nooit.

De non stealth heb ik vanaf 2011 en heeft tot nu toe 2 servicebeurten gehad en doet het nog altijd vlekkeloos.. de 2015 stealth heb ik anderhalf jaar en ook geen klachten.
Enige mankement is dat beide droppers 3mm inzakken bij belasting.
De eigenlijke reden dat ik nog ouderwets met 125mm rijd is vanwege de prijs, de laatste kocht ik voor een euro per mm :-D
Bij aanschaf van een nieuwe kies ik waarschijnlijk wel voor meer drop, misschien weet ik dan wat ik nu mis
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik vond 150mm altijd wel ok, maar sinds ik 160 heb merk ik toch een positief verschil, meer dan ik had gedacht bij die ene extra centimeter. Maar dat zou idd best een leeftijdsdingetje kunnen zijn, ik kijk zelfs niet alleen maar negatief naar ebikes.. :o
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ik ben recent zelfs naar 170mm drop gegaan. De 125mm op m'n hardtail is wel serieus weinig in vergelijking met de 170mm :roll:
Maar zo oud ben ik nog niet. Toch?
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Hier ook 125mm in de Fuel. Vooral tijdens een dagje downhill zou ik meer willen, maar dan zet ik gewoon de hele pen wat lager. De korte stukjes die ik dan zit is iets lager ook geen probleem :) Tijdens de rondes op NLe routes is 125 voor mij eerst genoeg. Nouja, meer=beter, maar heb ik het geld niet voor over :')
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Ik ga nog wat meemaken als ik er straks een van pakweg 40mm meer in schroef : Suprised : totale vrijheid!
Lichaamsbouw doet ook mee, ben zelf een scharminkel van 70kg dat zal ongetwijfeld ook meespelen, en misschien zak ik niet heel ver door de knieën ofzo.
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
gomez
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 6 november 2015, 22:14
Mijn mountainbike: Pilot Custom LTHT

bouwpakket schreef:Ik heb 3 (of 4?) jaar geleden een Yep uptimizer gekocht. Superfijne en betrouwbare dropper (al vaker gemeld in deze thread; de betrouwbaarste dropper die er is?). Het leek me na al die tijd weel een keer verstandig om de dropper een service beurt te geven. Je moet het zelf kunnen doen, maar ik heb hem gewoon opgestuurd naar Yep. Daar is deze binnen 1 dag an aankomst geserviced en met Express post weer teruggestuurd. Geheel kosteloos. Top dropper en top service!
Ook vanaf 2016 een Yep in gebruik en ik deel de ervaringen van bouwpakket
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Kapitein Iglo schreef:Er is waarschijnlijk ook niks aan gedaan omdat het niet nodig was. En het was niet nodig omdat dat ding standaard niet in je fiets zit... Wel netjes dat ze je niet lieten betalen voor werk dat niet is gedaan... mwehehehehe :lol: :kiss: :bier:

Sorry, beetje grumpy omdat bike24 mij de foute diameter stuurde... :cry:
:lol:
In het begin zat hij er niet standaard in (nog beetje weight weenie trekjes), maar de laatste 1,5-2 jaar permanent
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

bouwpakket schreef:...
In het begin zat hij er niet standaard in (nog beetje weight weenie trekjes), maar de laatste 1,5-2 jaar permanent

Zoals die dingen gaan....

Mijn Evil is ook alleen maar zwaarder geworden met stalen tandwielen en een 200mm dropper. Dat kunnen carbon-wielen niet compenseren :tong
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

doezel schreef:
bouwpakket schreef:...
In het begin zat hij er niet standaard in (nog beetje weight weenie trekjes), maar de laatste 1,5-2 jaar permanent

Zoals die dingen gaan....

Mijn Evil is ook alleen maar zwaarder geworden met stalen tandwielen en een 200mm dropper. Dat kunnen carbon-wielen niet compenseren :tong
Maar dat zeggen we niet thuis natuurlijk :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie