Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!

Moderator: jf

Plaats reactie
Kapitein Iglo
Veelzwammert
Veelzwammert
Berichten: 10516
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

do 24 september 2015, 13:21

Ik zei ook niet dat ik níets las, ik zei dat ik weinig las :lol: .

:-q
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018


Nukeproof Scout 290 Comp 2017 - retired
Trek Superfly 7 2016 - retired
Trek Superfly 7 2015 - retired
Stevens Fluent ES 2011 - retired
Stevens S7 '09 - SLX/XT - retired
Gebruikersavatar
KevinBel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1469
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 & Cotic Soul 2015

do 24 september 2015, 15:30

Vraagje, ik heb een KS Lev 150mm en heb hem al 2x uit elkaar gehad voor service en een keer om wat te vervangen. Dat ging allemaal super simpel.
Maar ik vroeg me nu af, kan ik de werkende post op druk ook gewoon zo even luben??
Ik lees op internet seal collar losdraaien en dan grease eronder stoppen. Kan dit met de pen op druk?
Hoor het graag.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7417
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

do 24 september 2015, 15:47

Is geen probleem inderdaad. Die seat collar kan je makkelijk losdraaien, lekker wat goed dun vet eronder proppen en hij doet het weer heerlijk soepel. (ik gebruik Slick kick vet, maar er zijn in dit topic ook al wel andere soorten genoemd)
Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
KevinBel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1469
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 & Cotic Soul 2015

do 24 september 2015, 17:57

Ik gebruik eigenlijk altijd PM600 voor al de dingen die ik service, zo ook de Lev, geen probleem neem ik aan?
martijn137
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 609
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 23:31
Mijn mountainbike: Noname enduro

wo 30 september 2015, 08:53

hopelijk weet iemand hier antwoord;

ik heb namelijk begin dit jaar een KS I900 2e hands gekocht, ding werkte prima, alleen de laatste tijd moet ik hem soms het laatste stukje omhoog "helpen" :-?
zelf heb ik hem al een paar keer goed ingevet onder de "collar"
hij gaat nu wel soepeler, maar nog steeds moet ik hem soms helpen.

dacht zelf dat deze pen eens "groot" onderhoud nodig heeft, alleen kan ik niet vinden waar ik makkelijk terecht kan in nederland.

dus hoop dat iemand een adresje heeft die Kindshock doet servicen :)
I've been through the desert on a horse with no name
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

wo 30 september 2015, 13:10

martijn137 schreef:hopelijk weet iemand hier antwoord;

ik heb namelijk begin dit jaar een KS I900 2e hands gekocht, ding werkte prima, alleen de laatste tijd moet ik hem soms het laatste stukje omhoog "helpen" :-?
zelf heb ik hem al een paar keer goed ingevet onder de "collar"
hij gaat nu wel soepeler, maar nog steeds moet ik hem soms helpen.

dacht zelf dat deze pen eens "groot" onderhoud nodig heeft, alleen kan ik niet vinden waar ik makkelijk terecht kan in nederland.

dus hoop dat iemand een adresje heeft die Kindshock doet servicen :)
Zit daar ook een luchtkamer in met autoventiel aan de onderzijde?
Als dat namelijk zo is zou je er eens wat lucht bij kunnen pompen. Was bij mijn commandpost namelijk het geval bij dit euvel
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7417
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

wo 30 september 2015, 13:17

Je zou ook kunnen kijken hoe strak je zadelpenklem zit. Als ik die van mij net te strak zet komt mijn LEV ook het laatste stuk niet goed omhoog. En wat voor vet heb je erin gedaan? Gewoon lagervet is in mijn ervaring te dik en plakkering, je kan beter een dunner soort vet gebruiken.
Custom steel: http://project12.cc
martijn137
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 609
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 23:31
Mijn mountainbike: Noname enduro

wo 30 september 2015, 13:22

EL Maroq schreef: Zit daar ook een luchtkamer in met autoventiel aan de onderzijde?
Als dat namelijk zo is zou je er eens wat lucht bij kunnen pompen. Was bij mijn commandpost namelijk het geval bij dit euvel

helaas niet, mijn onderkant ziet er zo uit:
Afbeelding
(geleend van het internet)
suravida schreef:Je zou ook kunnen kijken hoe strak je zadelpenklem zit. Als ik die van mij net te strak zet komt mijn LEV ook het laatste stuk niet goed omhoog. En wat voor vet heb je erin gedaan? Gewoon lagervet is in mijn ervaring te dik en plakkering, je kan beter een dunner soort vet gebruiken.
ja als die te straks zit doet hij het slecht inderdaad.
en ja heb inderdaad lagervet gebruikt. wel een speciale, die ze bij me vorige werkgever hadden :winkie: . maar daar weet ik geen spec's van.
I've been through the desert on a horse with no name
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1143
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

wo 30 september 2015, 14:04

Bij Kindshock zit er volgens mij onder het zadel een ventiel. Bij mijn LEV in ieder geval. Onderhoud adres geen idee, kan je het niet zelf doen?
martijn137
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 609
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 23:31
Mijn mountainbike: Noname enduro

wo 30 september 2015, 14:15

datang schreef:Bij Kindshock zit er volgens mij onder het zadel een ventiel. Bij mijn LEV in ieder geval. Onderhoud adres geen idee, kan je het niet zelf doen?
nou zou ik een heel eind moeten komen, met het zelf doen, alleen om deze versie op te pompen zit nogal een lastig trucje achter.

zie: http://forums.mtbr.com/components/ks-i9 ... ost9506270" onclick="window.open(this.href);return false;

nou vind ik dat een beetje omslachtig en ben een beetje lui aangelegd dus als ik het zou kunnen uitbesteden voor een redelijk bedrag vind ik dat de betere optie. :lol:
plus ben ik nogal snel bang dat ik iets kapot maak..... :-?

maar als ik het zo hoor wordt het zelf doen waarschijnlijk wel "the way to go" :winkie:
Laatst gewijzigd door martijn137 op wo 21 oktober 2015, 07:25, 1 keer totaal gewijzigd.
I've been through the desert on a horse with no name
izaak
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 895
Lid geworden op: zo 9 oktober 2005, 14:04
Mijn mountainbike: is altijd vies

za 3 oktober 2015, 18:21

Hoe wordt de kabel aan het frame gemonteerd als alle kabels intern lopen?
Is daar een nette oplossing voor?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: heeft kleine wielen
Contacteer:

zo 4 oktober 2015, 00:49

OP mijn nerve had ik van jagwire kabelgeleiders op mijn frame geplakt.
Afbeelding
Op zoek naar een clinic omgeving Zuid Holland?
meermountainbike.nl
MEER Mountainbike. Clinics, tochten, begeleiding en MEER!
MEER Mountainbike op YouTube

Blogje
SYS: Commencal V4 + Commencal LTHT
izaak
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 895
Lid geworden op: zo 9 oktober 2005, 14:04
Mijn mountainbike: is altijd vies

zo 4 oktober 2015, 09:37

Dat is nog idd ook een mogelijkheid, niet aan gedacht. Dan ga ik er ook maar eens naar kijken, maar eerst een nieuwe bike.
Gebruikersavatar
jona
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 10 december 2012, 11:31
Mijn mountainbike: Stanton Slackline 631

zo 4 oktober 2015, 17:07

Op mijn KS Dropzone ben ik wat scheutig geweest met de ballistol, waardoor de wax langzaam opgelost is. Geen aanrader, dit loopt langzaam naar beneden en blokkeert daar dan een gaatje waardoor bij het omhoog gaan een vacuum ontstaat... Zelfs met blauwe pilletjes krijg je ' dan niet meer omhoog :).

Dus gewoon als tip: gebruik de voorgeschreven smeermiddelen, te vloeibaar spul geeft problemen!

Overigens een bijzonder probleemloos ding, die dropzone! Tweedehands gekocht, volgens mij had ie toen al een zwaar leven achter de rug, en door mij ook zwaar gebruikt, en nog steeds spelingsvrij en (afgezien van bovengenoemd bloopertje mijnerzijds) probleemloos.
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

di 20 oktober 2015, 19:51

Tijdens mijn laatste rit 'lockte' mijn Gravity Dropper Classic niet meer in de laagste stand...Eenmaal thuis bleek de lockring te los te staan...aandraaien (net niet helemaal vast) en hij deed het weer...

is dit te voorkomen dat die ring los gaat zitten ? iemand tips ?
Plaats reactie