Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Twijfel nog tussen een Lev en een Reverb. Ik denk dat ik de remote het liefste links heb. Heeft er iemand ervaring met de rechtse remote van de Reverb links onder, ik zag dat eens voorbij komen. Lijkt me een fijne positie. Al kun je dan de Matchmaker niet gebruiken en daar ik toch een Sram shifter heb.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
doppert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: wo 25 juni 2003, 00:15
Mijn mountainbike: Camber 29 comp '12

De remote onder je stuur is natuurlijk een fraaie oplossing maar ik weet niet of je shifters aan beide zijde hebt maar als, dan zit je remote niet meer in handbereik.

In mijn redenering van "met rechts shift je het meest" wilde ik ook mijn remote links plaatsen. Maar omdat ik al een voorziening van de kabel aan de linkerkant van mijn frame heb toch maar de remote rechts gemonteerd. En na een korte gewennings-periode bevalt mij dit ook super.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Die heb ik, ik heb nog een voorderailleur. ;) Dan is het wellicht handiger om toch een linkse remote te kiezen.

Mijn redenering ook, al is voor beiden wat te zeggen denk ik. Als ik deze erop zet: http://www.bike-components.de/products/ ... lder-.html" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik ook kabelgeleiding, maar aan de rechterkant, dus dan word het alsnog links.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Nimbus schreef:Twijfel nog tussen een Lev en een Reverb. Ik denk dat ik de remote het liefste links heb. Heeft er iemand ervaring met de rechtse remote van de Reverb links onder, ik zag dat eens voorbij komen. Lijkt me een fijne positie. Al kun je dan de Matchmaker niet gebruiken en daar ik toch een Sram shifter heb.
Ik vind het goed werken maar ik rijd 1x9 en heb dus geen shifter links. Ik denk niet dat het met shifter gaat werken onder het stuur. Zie ook Pinkbike: http://www.pinkbike.com/news/rockshox-r ... -2011.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Fohtez
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 11 februari 2013, 19:34

Ook hier ( http://www.cyclelogics.net/Kind%20Shock ... 031,6%20mm" onclick="window.open(this.href);return false; ) binnenkort weer te bestellen voor een redelijke prijs. Vraag me alleen af of de 150 mm niet te veel is. Maar liever teveel als te weinig uiteraard.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik had dezelfde twijfel bij 150, maar ik heb er geen last. Dus als het in je frame past gewoon doen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
doppert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: wo 25 juni 2003, 00:15
Mijn mountainbike: Camber 29 comp '12

Wanneer je zadel gemeten van bovenkant zitbus tot aan de zadelrails tenminste 21 cm is zou ik ook voor de 150mm gaan. Je kunt hem in alle standen zetten dus ook 125mm lager. En aangezien de 150mm ook 125mm is maar de 125 nooit 150 lijkt me als je de ruimte hebt dat toch de logische keus.
Fohtez
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 11 februari 2013, 19:34

doppert schreef:Wanneer je zadel gemeten van bovenkant zitbus tot aan de zadelrails tenminste 21 cm is zou ik ook voor de 150mm gaan. Je kunt hem in alle standen zetten dus ook 125mm lager. En aangezien de 150mm ook 125mm is maar de 125 nooit 150 lijkt me als je de ruimte hebt dat toch de logische keus.
Klopt, dit is wat ik bedoelde met "Beter te veel als te weinig." Maar ik kan me ook voorstellen dat wanneer je maximum zithoogte lager is als de maximale lengte van de zadelpen, je toch telkens weer op zoek moet naar de juiste positie om bergop te gaan. Daarin tegen lijkt me met het naar beneden scheuren niet erg van belang hoe hoog het zadel exact staat, zolang deze maar uit de weg is om vrij te kunnen bewegen.

Vanuit deze beredenering dus de vraag naar de ervaringen met de lengte van de LEV.

Tevens ben ik toch al wel van plan om de 150 te bestellen, maar ik ben gewoon benieuwd.
blokker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: vr 23 juli 2004, 14:55
Mijn mountainbike: liteville 301/ be one woodbumble

Zou het kunnen dat de 150mm iets sneller/meer kans heeft op speling?
Want hij steekt er toch weer iets verder uit dan de 125mm.
En kracht maal arm is ......
Liteville 301 MK8 MK 10
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

doppert schreef:Wanneer je zadel gemeten van bovenkant zitbus tot aan de zadelrails tenminste 21 cm is zou ik ook voor de 150mm gaan. Je kunt hem in alle standen zetten dus ook 125mm lager. En aangezien de 150mm ook 125mm is maar de 125 nooit 150 lijkt me als je de ruimte hebt dat toch de logische keus.
Klopt maar de 150mm uitvoering is ook 435mm lang daar moet je ook ff naar kijken. In mijn geval past die lengte niet in het frame. Daarnaast was hij €30 duurder en had een levertijd van minimaal 3 weken (nog steeds overigens bij BC) en natuurlijk ook weer iets zwaarder :wink: .

Ik ben geen ervarings deskundige met droppers, heb de mijne nog maar een paar ritjes gebruikt, maar 125mm drop geeft mij in ieder geval ruim voldoende clearence om met het zwarte punt te spelen in een afdaling.
bulldogg73
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 20:22
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29

150mm had gepast, maar is nergens verkrijgbaar.
125mm is bij mij ook voldoende gebleken, ik heb voor geen moment het gevoel dat ik te weinig verstelbaarheid heb.
Ik heb voor een rechter reverb-remote gekozen; ik heb dan de keuze om deze samen met de matchmaker rechts te monteren of links onder het stuur zonder.
Dit laatste past helaas niet zo mooi indien je ook een linker shifter hebt gemonteerd.

Afbeelding

Remote
Afbeelding

Kabelverloop
Afbeelding
Laatst gewijzigd door bulldogg73 op di 14 mei 2013, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Strak :-q Stealth is toch wel een van de mooiere oplossingen op dit moment.
doppert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: wo 25 juni 2003, 00:15
Mijn mountainbike: Camber 29 comp '12

Inderdaad wanneer je frame er op voorbereid is, is die stealth post de mooiste optie wat verkrijgbaar is. Ook die matchmakerklem met rem, shifter en dropper-remote op 1 klem is erg chique.
Fries
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 21 februari 2005, 22:54

Ik heb dit hele topic met belangstelling doorgelezen, em kwam zelf bij bike-discount deze nog tegen. Het merk is exoform en hij wordt volgens de omschrijving ook door kindshock gemaakt. Vindt de remote ook erg op die van ks lijken.
Iemand ervaring met deze? De prijs is erg scherp en hij ziet er goed uit vind ik.

http://www.bike-discount.de/shop/k1170/ ... 316mm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
bulldogg73
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 20:22
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29

Dat is het budgetmerk van kindshock.
Er was enkele maanden geleden een recensie op pinkbike over deze dropper.
Deze kwam best aardig uit de bus; een beetje zwaar en beperkte verstelbaarheid, maar duurzaam gebouwd.
Is in ieder geval geen slechte prijs.
Plaats reactie