Wielbouwer Noord Brabant

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Nimbus schreef:Dat lijkt me toch wel een grote gok. Dan moet degene die naar de wielset op zoek is, of interesse heeft in de koop net weten, van wie/wat en hoe. De vraag is dan of diegene die meerprijs ook ziet, op objectieve gronden. En vast niet elke wielset: ZTR Olympic 26" op oude DT240? Nog los van de staat en ge(mis)bruik ervan, met een paar deuken erin kun je die meerwaarde ook wel gedag zeggen. Spaakbreukgarantie krijg je, geen verkoop of meerwaarde garantie. Blijft een gebruiksvoorwerp, geen aandelen op de beurs.
Kan alleen mijn ervaringen meenemen, twee setjes waren binnen een week verkocht voor een nette prijs. Zelf zou ik ook bereid zijn wat meer te betalen voor een tweedehands setje. Staat en compatibiliteit spelen uiteraard altijd een rol ongeacht de wielset of bouwer. Non-boost wielen zullen op den duur ook wel weer minder populair worden, net als de QR wielen na algemeen gebruik van een steekas.

@TS: Enjoy, mooi setje wielen, en in mijn boekje ook meer dan 'gewoon een degelijke wielset' :bier:
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Meer dan een prima set. Heb dezelfde setup, Ryde Edge 28, Hope Evo 2 naven, messing nippels en sapim 2.0-1.8-2.0 spaken. Totaal gewicht incl. tubeless tape en ventielen; 1910 gram. Zelfs in een bikepark gaven ze geen krimp.
Zelf heb ik er 2.20 banden op zitten, vallen daardoor mooi breed op de velg, wat je in de bochten echt wel merkt. Enige tip die ik heb, ga niet met te lage druk rijden. Het zijn bredere velgen en daardoor kunnen ze gevoeliger zijn voor deuken.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Marco79 schreef:Het zijn bredere velgen en daardoor kunnen ze gevoeliger zijn voor deuken.
Ik heb meer het idee dat het niet aan de velgen ligt maar aan het feit dat je met bredere velgen eerder geneigd bent om met hele lage druk te rijden. Met smalle velgen doe je dat niet omdat je dan gaat zwabberen in de bochten. Natuurlijk kun je bij hetzelfde gewicht een smallere velg wel een dikkere wand geven. Maar of een band op dezelfde druk eerder doorslaat op een brede velg of een smalle, daar heb ik nog geen fatsoenlijke test van gezien, en uit ervaringen heb ik ook nog geen duidelijke trend kunnen halen. Zal misschien ook van de band afhangen.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ak-77 schreef:
Marco79 schreef:Het zijn bredere velgen en daardoor kunnen ze gevoeliger zijn voor deuken.
Ik heb meer het idee dat het niet aan de velgen ligt maar aan het feit dat je met bredere velgen eerder geneigd bent om met hele lage druk te rijden. Met smalle velgen doe je dat niet omdat je dan gaat zwabberen in de bochten. Natuurlijk kun je bij hetzelfde gewicht een smallere velg wel een dikkere wand geven. Maar of een band op dezelfde druk eerder doorslaat op een brede velg of een smalle, daar heb ik nog geen fatsoenlijke test van gezien, en uit ervaringen heb ik ook nog geen duidelijke trend kunnen halen. Zal misschien ook van de band afhangen.
Nou ja, het is beide waar, denk ik.
Want als het lichte brede velgen zijn, dan zal de wanddikte vh alu toch wel wat minder zijn dan bij de oude lompe velgen.
Deukje is dan zo gemaakt, niet alleen bij (te) lage druk.

Doordat de band breder ondersteund wordt kan je wel met lagere druk rijden, zonder dat het wordt afgestraft met slechte rijeigenschappen.
Maar ik denk dat je dan toch eerder last hebt van doorslaan, ondanks dat de brede velg de band goed ondersteund.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Dressed4succes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 230
Lid geworden op: di 27 november 2018, 23:27

Nog recente goede adressen?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De wielbouwers die genoemd werden hebben ondertussen 6 jaar meer ervaring :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5865
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Das nog eens :D de zoek functie gebruiken :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2814
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Jeroen Voorbij
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Met wielen van Jeroen, rijd je iedereen Voorbij :winkie:

Krijgt hij gratis van mij :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
scottpaul
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 14 november 2013, 12:08
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Pro

Jeroen Voorbij, Cycle-Support!
Bouwt al jaren wielen.
Heeft voor mij een prachtige set gespaakt met DTSwiss 240 naaf, Sapim CX-Ray straight pull aero spaken en Nextlevel carbon velg met 30mm binnenbreedte: 1270 Gram.
Zijn leermeester is Ernie F. welbekend onder Bikeboosting en levert dezelfde kwaliteit...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nou, aan Jeroen kan je niet voorbij :winkie:

(sorry, kon het niet laten)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dan heb ik ook nog een treurige: het is Voorbij met Jeroen :((
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5865
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Nimbus schreef: do 14 januari 2016, 12:27 Kan ik het niet laten te vragen, waar zit Mavic op die schaal? ;)
Ook ik heb nog een vraag :D .....dus ik ben zo onbeleefd om mijn vraag hier toevoegen :wink:
Waar is de 7
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
surging
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 3 juli 2022, 21:19
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 4

Lars TB schreef: ma 28 november 2022, 20:59 Dan heb ik ook nog een treurige: het is Voorbij met Jeroen :((
Is dit een grap of stopt hij? Kan op social nog niks terugvinden.
Altijd fijne fietsenmaker vind ik, super service.
Wilde graag nog eens langs gaan komende maand om te vragen of hij mijn wielen wil checken qua spaakspanning en fiets inspecteren in algemene zin. Vorige bikepacking trip was na 30km een spaak gesneuveld, toen wel gewoon uitgereden zonder issues maar het plan in januari is 3 keer zo lang :-D
Canyon Stoic/Canyon Grizl/Kona Rove st
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2814
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Zwets

Jeroen hi nog genoeg te doen

https://www.cycle-support.nl/
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Plaats reactie