Weekendje Eiffel, tips voor tochten en plaats om te logeren

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
downhill gertje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 28 februari 2009, 11:27

Hallo Bikers,

Dit jaar gaan we met de vaste fietsgroep weer een weekendje op pad, en na Limburg, diverse plaatsen in de Ardennen en in het Sauerland willen we dit jaar naar de Eiffel gaan. Heb al gelezen dat er heel veel tochten zijn en vele honderden of meer km aan tracks. Ik ben op zoek naar iemand die mij tips kan geven over leuke tochten en plaatsen (hotel, appartement of vakantiewoning voor 6 personen) om te logeren. Ervaringen helpen om de juiste keuzes te maken, we gaan eind September dus we hebben nog even de tijd, maar de voorbereiding is altijd de halve pret dus ik hoop op veel reacties.

Alvast bedankt.

Gert

Cube rules.
Monkey biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:47
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 29 inch fully 2012
Contacteer:

Wij gaan ook met een man of 12 in Mei naar Manderscheid. Licht mooi centraal aan de Lieser. We kunnen omhoog richting Daun en naar beneden richting Wittlich. Moet een mooi gebied zijn dus je hoort de sterke verhalen nog wel.
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

downhill gertje schreef:Ik ben op zoek naar iemand die mij tips kan geven over leuke tochten
Gezien je nick : zoek eens op "Koulshore"
josvveen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 30 juni 2010, 21:50

Wij zijn al verschillende malen in dit gebied wezen biken, zeer aan te raden.

In Manderscheidt net onder Daun heb je ook een perfecte camping, waarbij je vanaf de camping zo naar het Lieserpfad rijdt. Kost ook nog eens weinig.

Omgeving is prachtig en je kunt er mooie lange tochten maken.
Het pad langs de Lieser is zeer aan te raden, maar doe dit niet in het weekend, dan zijn er erg veel wandelaars.

Mtb kaarten van dit gebied kun je kopen bij VVV in Daun.
Gang is alles.
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Als je in de buurt van Wittlich komt, neem eens contact op met Markus Bee. Hij organiseert elke zondag een toer die start vanuit Wittlich. Hij kent het gebied erg goed en weet er ook altijd veel over te vertellen.
Plaats reactie