Duitsland

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Probeer eens Mittelmosel gebied. Zuidelijkste puntje Eifel en begin van de Hunsrück. Weinig bewegwijzering maar des te betere singletracks (de wandelroutes dus). Veel routes te vinden op de gps sites zoals gpsies.com en gps-tour.info. Dat geld overigens ook voor de andere gebieden. Slapen zou je kunnen doen bij het Landal Greenpark in Mont Royal/Kröv

Zie ook het topic in mijn ondertitel.
ZIP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: do 4 maart 2004, 17:50
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

ZIP schreef:Hoe is de Vulkaneifel? Veel singletracks en goede bewegwijzering a la houffalize? Ik ben benieuwd! We vertrekken morgenmiddag en moeten nog een lokatie kiezen :)
Om de vraag van mezelf te beantwoorden:

Ik moet zeggen dat het erg leuk is, zolang je niet te lang op de vaste routes rijdt. Deze vaste "routes" bestaan uit verbindingen tussen punten met een nummer. Je kan dus zelf een "route maken". Maar deze uitgezette paden bestaan voor 80% uit asfalt en verharde karresporen. Het Koulshore park is wel leuk om te rijden (steile en moeilijke afdalingen).

Als je echt de singletrials wil rijden, zoek dan de wandelpaden op, en bij uitstek het Liesferpfad. We hebben dit pad gereden van Manderscheid naar Daun (en weer terug), dit was erg vet. Van Manderscheid naar Wittlich en weer terug was nog leuker. Ik moet wel zeggen dat wij het na drie dagen wel een beetje gezien hadden.

We stonden op de volgende camping (http://www.vulkan-camping.de/" onclick="window.open(this.href);return false;). Niet te duur, leuke plekken en vooral erg rustig. Wel erg veel muggen 's avonds. En veel kleine kinderen. Her en der wat hollandse bikers :)
"If you will it, Dude, it is no dream." Leb. 7:19
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Als je ooit in omgeving van Wittlich, Daun of Midden Moezel gebied bent, check dan deze link (zie News subpagina) voor een mooie begeleide tour. Je vind hier elke week een paar ritten die je kan meefietsen. Achim, Markus en Ralph kennen het gebied als geen ander. Op zaterdag meestal een eenvoudige rit, maar op de andere dagen hebben ze meer uitdagende ritten. Als je met hun meerijd ben je ook verzekerd.

Geef een seintje als je in de buurt bent, misschien ben ik dan ook van de partij. Zelf heb ik ook nog een paar redelijk technische en uitdagende routes in dit gebied gemaakt.
Xaver
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 20 december 2010, 17:47
Mijn mountainbike: Sensa Fiori 2011

Van de zomer ga ik met een maat eerst een week naar belgie, en daarna nog 2 weken naar Oostenrijk/Duitsland biken.
iemand nog recente tips?

als iemand bij de locatie ook nog een camping weet, dan zal dat helemaal fijn zijn
alvast bedankt

of als iemand een andere tip heeft is dat ook welkom :-q
don't drink and drive. You might spill your drink!

Duchenne Heroes 2011 http://heroes4duchenne.webs.com
Plaats reactie