Eifel, Ulmen, "Jungferweiher Runde"

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

Ik ga over enkele weken naar de Eifel/Ulmen en kan van daaruit prima fietsen, route is online te maken. Er gaat alleen iemand met ons mee die wat minder ervaring heeft. Nu is doodgaan door gebrek aan conditie niet erg, maar doodgaan door gebrek aan ervaring wél....

Kent iemand de "Jungferweiher Runde". 30 km en 650 HM, dus allemaal niet zo spannend, Als ik op Google Earth kijk dan lijkt het merendeel over prima berijdbare paden te gaan. Iemand ervaring?

Hierbij de route (GPX in ZIP, te openen met Google Earth)

Erikje
Nielz80
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 17 oktober 2007, 04:59
Mijn mountainbike: Merida X-Mission Carbon Team
Contacteer:

Ik ben er in maart geweest, die route is goed te rijden.
Zie http://www.lebanane.nl/vulkaaneifel09.php" target="_blank voor mijn verslag.

Viel Spaß!
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

Ha, ben jij dat, die had ik inderdaad al gelezen, waarvoor dank. Jij schreef "veel asfalt" maar welk percentage is dat? Ennuh, ook nog lastige dingen voor de wielen gehad?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Zijn net terug van een week Eifel (zaten in bungalowpark Sunparks "Heilbachsee", Gunderath). De Jungferweiher Runde komt hier ook langs, bij het stuwmeertje Heilbachsee. De knooppunten 93, 94 en 95 leiden je op dat punt het bos in met enkele leuke afdalingen, dus die zou je er eventueel nog aan vast kunnen plakken. De rest van de route ken ik niet, maar afgezien van het klimmen zal het in dit gedeelte wel meevallen met de technische moeilijkheidsgraad denk ik.

Ik had zelf de mountainbike niet meegenomen :oops:
Wel hebben we veel gewandeld in de omgeving en er zijn mogelijkheden zat voor mountainbiken daar in de buurt. Het vele klimmen lijkt mij nog het zwaarste, want dat merkte ik tijdens het wandelen al in mijn kuiten.
We hebben o.a. bij Manderscheid gewandeld, rondom de burchten. Stukje Lieserpfad gehad en rondom het kasteel gewandeld. Je moet geen last van hoogtevrees hebben om daar te durven fietsen langs enkele steile afgronden op smalle paadjes. Vooral in de buurt van de Oberburg lijken mij de MTB paden erg technisch.
Daarnaast was het dit weekend de Vulkanbike Eifel Marathon. In de buurt van Daun waren daarom al veel routes uitgepijld toen wij daar gingen wandelen. Indrukwekkend (maar ik ben weinig gewend denk ik) vond ik een vette afdaling van zo'n 500 meter lang, bij het "Weinfelder Maar" (met bijbehorende waarschuwing, waarschijnlijk i.v.m. de spoorvorming en de hobbelige ondergrond in combinatie met de snelheid die je daar dan hebt).
Verder in de buurt van Gerolstein nog gewandeld, hier kun je volgens mij ook erg leuk mountainbiken.

Kortom, ik wil er zeker nog eens terug, maar dan mét mountainbike (en vriendin maar thuis laten dan :winkie:).
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Even een gruwelijke topickick. Wij gaan dit jaar richting center parcs Heilbachsee en mijn fietske mag mee.

Ik heb wat bij elkaar geklikt op trailpark.eu. Wat kan ik hier verwachten qua routes? Dus of het singletracks zijn, autobrede paden met gravel, keien ed?
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Niemand die me kan vertellen wat voor soort paden in het routenetwerk zitten?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Vraag het eens na bij onze Duitse Nachbarn:
http://www.mtb-news.de/forum/search/197 ... fel&o=date

Je mag bij hun pas leechen als je lid bent geworden...
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Goeie, ik ga daar eens snuffelen.
Plaats reactie