Mountainbiken in het Reichswald bij Nijmegen?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
1967downhill
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 29 november 2004, 12:28
Mijn mountainbike: Focus Raven 29r 3 - Merida 96 Team
Contacteer:

Je kwam er wel vlak langs, maar je ging daar van boven naar beneden, ze stuurden je door het minst mooie stuk. Gebied is iets te kwetsbaar voor dat soort evenementen. Dit open deel ligt eigenlijk net aan de binnenkant van het hek.

Suc6 en veel plezier!
Het gaat alleen nog maar bergaf...

MTB Vereniging voor jeugd, recreanten en wedstrijdrijders, zowel Cross Country als Freeride: MTB Licht Verzet
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1612
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

zondag 3 uur in het reichswald en omgeving wezen spelen, geweldige dag gehad, pracht weer en fantastische klimmen en afdalingen gedaan,geweldig.
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
kaatje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 05:12
Mijn mountainbike: specialized
Contacteer:

lijkt me ook super om daar naartoe te gaan, maar ben altijd bang dat ik geen weg meer terug weet. dus moet ik bij de rode route niet het weiland in maar rechtdoor om maar zo te zeggen. of kan ik de zwarte pijlen gewoon volgen kom ik dan ook en reichswald uit? want heb die zwarte pijlen wel zien staan maar wist niet waar die heen gingen.

greeetttzzz kaat
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1612
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Bedoel je rechtdoor bij die klim waar je lang omhoog gaat en aan het einde rechtsaf?
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
kaatje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 05:12
Mijn mountainbike: specialized
Contacteer:

fonzie schreef:Bedoel je rechtdoor bij die klim waar je lang omhoog gaat en aan het einde rechtsaf?
ja je gaat een stukje over het asfalt en dan ga je rechts dan kom je die kwekerij voorbij aan de rechter kant oud amerika en op een gegeven moment kom je bij een t splitsing en je moet dan volgens de rode route rechts, maar er staat dan een bordje met een zwarte pijl dat je naar links kan dan ga je toch ook richting reichswald lijkt mij dan?
MennoE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 1 maart 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Trek8000
Contacteer:

ja klopt. Je kunt daar zwart volgen en dan kom je uiteindelijk bij de weg uit die je oversteekt en je zo het reichswald inhelpt. Succes!
kaatje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 05:12
Mijn mountainbike: specialized
Contacteer:

thanks ik ga het toch een keer proberen, hoop dat ik de weg dan nog terug weet want daar ben ik geen held in maar ja we zien wel

greettttzzz kaat
NEOS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 358
Lid geworden op: di 14 oktober 2008, 20:14

De eerste verharde weg is de heuvelachtige weg de kartenspielerweg. neem deze links dan kom je in grafwegen uit daar rechts dan kom je weer in Groesbekistan uit.
Ga je rechts en aan het einde rechts daar kom je bij grens overgang Venzelderheide uit dit hoord bij Gennep.
Ga je dieper het wald in kom je in Frasselt of in Reichswalde ( voorstadje van Kleve).
Je bent daar hoogstwaarschijnlijk niet alleen aan het ATBen dus altijd vragen omdat het anders wel eens verrekte ver kan zijn....
Tip zie Google earth.
kaatje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 05:12
Mijn mountainbike: specialized
Contacteer:

NEOS schreef:De eerste verharde weg is de heuvelachtige weg de kartenspielerweg. neem deze links dan kom je in grafwegen uit daar rechts dan kom je weer in Groesbekistan uit.
Ga je rechts en aan het einde rechts daar kom je bij grens overgang Venzelderheide uit dit hoord bij Gennep.
Ga je dieper het wald in kom je in Frasselt of in Reichswalde ( voorstadje van Kleve).
Je bent daar hoogstwaarschijnlijk niet alleen aan het ATBen dus altijd vragen omdat het anders wel eens verrekte ver kan zijn....
Tip zie Google earth.
thanks voor de tip ik zal morgen eens even een kijkje nemen, maar ga gewoon lekker atben moet daar heel mooi zijn heb ik gehoord
kaatje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 05:12
Mijn mountainbike: specialized
Contacteer:

hoi hoi,

ben vandaag in reichswald en frasselt wezen biken was echt supergaaf daar zeg lekker weer , moest wel een beetje zoeken van hoe of wat , maar wat is het mooi en hele leuke uitdagende afdalingen. een ding is minder ik ben mijn digitale fotocamera verloren een samsung en er zit 2 g kaart in, misschien dat iemand hem wel heeft gevonden, het is een zilvergrijze staan wat laatste foto's op van het bos denk ik bij een afdaling verloren. maar verder was het een mooie dag.
NEOS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 358
Lid geworden op: di 14 oktober 2008, 20:14

Goh dat is balen .
Misschien zijn er nog eerlijke vinders die hem via via terug bezorgen.
Zit nu voornamelijk op de racerd anders kom nog wel eens met de ATB scene in aan raking.
Maar zal eens een balletje opgooien bij de ATB jongens die hier in het Reichswald trainen.
Was wel erg benieuwd naar je fotoos.
kaatje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 05:12
Mijn mountainbike: specialized
Contacteer:

NEOS schreef:Goh dat is balen .
Misschien zijn er nog eerlijke vinders die hem via via terug bezorgen.
Zit nu voornamelijk op de racerd anders kom nog wel eens met de ATB scene in aan raking.
Maar zal eens een balletje opgooien bij de ATB jongens die hier in het Reichswald trainen.
Was wel erg benieuwd naar je fotoos.

thanks dat je even een balletje opgooid bij de jongens, ik hoop dat er ook een eerlijke vinder is.
het waren gewoon wat foto's van hellingen en volgens mij stonden er nog foto's op van mijn peetekindje, maar dat weet ik niet zeker.

greeettttzzzz kaat
marcel frenk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 719
Lid geworden op: za 29 november 2003, 16:14
Mijn mountainbike: S-Works Epic Carbon `07

Hallo Kaatje,

Bij restaurant De Diepen onderaan de Zwarteweg in Milsbeek is een gevonden camera bezorgd door bikers die `m gevonden hebben.
Jouw Samsung?

Groeten,
Marcel
kaatje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 05:12
Mijn mountainbike: specialized
Contacteer:

marcel frenk schreef:Hallo Kaatje,

Bij restaurant De Diepen onderaan de Zwarteweg in Milsbeek is een gevonden camera bezorgd door bikers die `m gevonden hebben.
Jouw Samsung?

Groeten,
Marcel

hey die marcel,

thanks ik zal vandaag even bellen naar milsbeek, wat lief dat er toch nog eerlijke vinders zijn.

greetttzzz kaat
kaatje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 05:12
Mijn mountainbike: specialized
Contacteer:

yes hoor het was hem, de fotocamera is terecht dat had ik dus nooit meer gedacht, wat fijn zeg. thanks iedereen.

greetttzzz kaat
Plaats reactie