Mountainbiken in het Reichswald bij Nijmegen?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Leuk! :-q
Ik ben er vorig jaar voor het eerst geweest en het is erg mooi. Je kan er ook aardig wat hoogtemeters maken als je wilt.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

@Juul Dat zijn mooie routes ! Wel merk ik dat de Förster diverse paden probeert af te sluiten door bomen neer te leggen etc.

knip ;-)
Laatst gewijzigd door Koban op vr 21 oktober 2022, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Deze routes zijn recent nog gereden en helemaal open. Totdat eea dichtgroeit natuurlijk...
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
MaartenF
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 3 november 2013, 22:11
Mijn mountainbike: Trek Supercaliber 9.8 2021 (XX1/AXS/Duke)

Juul schreef: zo 26 april 2020, 19:58 Voor wie nog wat inspiratie zoekt voor het Reichswald (je mag er als Nederlander gewoon nog fietsen in deze tijd) heb ik een paar routes bij elkaar gezet:

https://www.komoot.nl/collection/928352/-het-reichswald
Gaaf!!
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Koban schreef: zo 26 april 2020, 21:08 @Juul Dat zijn mooie routes ! Wel merk ik dat de Förster diverse paden probeert af te sluiten door bomen neer te leggen etc.

Woon zelf zo'n 200m van het bos. Sandsteg Goch Nu met het verplicht thuis werken. Doe ik dagelijks wel rondje door het bos. Liefst zo vroeg mogelijk. Kom je later dan wordt het mij te druk. Zeker in deze tijd.
Als je nog tips hebt, hou ik me aanbevolen. Binnenkort op de planning een rondje langs de volledige rand, mooi stukje bij Kessel is in deze routes nog niet opgenomen.
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Stukje onder bij Kessel zelf ook al lang niet meer gefietst. Laatste tijd vaak stuk dat er boven ligt.

Bijvoorbeeld van Kartenspielerweg tot aan het eind (Birkralsweg) padje omhoog langs wei landen. Aan het eind naar links. Dan heb je leuk stukje naar beneden. Was afgelopen dagen wel leuk omdat zo mul was. En vandaar cirkel ik verschillende routes. Her en der heb je nog paar singles liggen.Pak ook geregeld stukken die zijn afgesloten. Kom dan meestal achter de begraafplaats uit en steek dan weg over en dan naar boven richting Kleve.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Ga wel solo, er is veel (terechte) controle bij de grens de afgelopen weken.

Het stukje vlak boven Milsbeek is het meest technische, afgaand op Trailforks. In welk deel vind je nog meer technische trails, die niet zo rechttoe rechtaan zijn?
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Bij de Jansberg (Milsbeek) worden inderdaad trails gebouwd met jumps die ik nooit van z'n leven zal nemen. Hetzelfde gebeurt bij de Kleverberg. Daar aan de bosrand bij de Tiergarten zijn ook nog wat mooie singletracks te vinden.

Hoekje Drülserberg (De Muur / Thion20) ook altijd leuk om mee te pakken.
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Is iemand recent nog bij de Kleverberg geweest? Ik las enkele paginas terug dat alles daar weg getrokken is, en nog verder terug dat de trails bij Kleve Tiergarten ook weg zijn...Jansberg kende ik dan weer niet.
Jammere is dat deze stukken allemaal erg ver bij elkaar vandaan zitten (Jansberg/Diepen + Tiergarten/Kleverberg). Binnenkort maar eens verkennen her en der.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Juul schreef: ma 27 april 2020, 09:43
Koban schreef: zo 26 april 2020, 21:08 @Juul Dat zijn mooie routes ! Wel merk ik dat de Förster diverse paden probeert af te sluiten door bomen neer te leggen etc.

Woon zelf zo'n 200m van het bos. Sandsteg Goch Nu met het verplicht thuis werken. Doe ik dagelijks wel rondje door het bos. Liefst zo vroeg mogelijk. Kom je later dan wordt het mij te druk. Zeker in deze tijd.
Als je nog tips hebt, hou ik me aanbevolen. Binnenkort op de planning een rondje langs de volledige rand, mooi stukje bij Kessel is in deze routes nog niet opgenomen.
Vandaag bij Nierswalde bos uitgekomen en stuk verhard naar Asperberg gefietst. Daar bos weer in en dan route langs de Niers gevolgd t/m Ven-Zelderheide. Vond het stuk zeker voor herhaling vatbaar.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
Chemini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 20:05
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM HT

Juul schreef: wo 29 april 2020, 16:42 Bij de Jansberg (Milsbeek) worden inderdaad trails gebouwd met jumps die ik nooit van z'n leven zal nemen.
Zijn er recent weer trails geupdate? Vroeger kwam ik regelmatig vooraan bij de Diepen om technische trails te rijden maar sinds de storm van een jaar of wat terug een groot deel van de singletrails heeft versperd vind ik het niet meer de moeite.

Edit: Oh ik zie nu dat het over de Jansberg gaat, je bedoelt de trails aan de Nederlandse kant dus?
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Jansberg zeg ik verkeerd, ik bedoel bij De Diepen en dan de Duitse kant, berg daar heet "Jan". Veel nieuwe trails, paden zijn ook weer ontdaan van bomen en goed te fietsen.
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Koban schreef: do 30 april 2020, 11:25
Juul schreef: ma 27 april 2020, 09:43

Als je nog tips hebt, hou ik me aanbevolen. Binnenkort op de planning een rondje langs de volledige rand, mooi stukje bij Kessel is in deze routes nog niet opgenomen.
Vandaag bij Nierswalde bos uitgekomen en stuk verhard naar Asperberg gefietst. Daar bos weer in en dan route langs de Niers gevolgd t/m Ven-Zelderheide. Vond het stuk zeker voor herhaling vatbaar.
Daar ga ik dit weekend ook weer eens kijken.
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Gebruikersavatar
Chemini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 20:05
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM HT

Juul schreef: do 30 april 2020, 12:43 Jansberg zeg ik verkeerd, ik bedoel bij De Diepen en dan de Duitse kant, berg daar heet "Jan". Veel nieuwe trails, paden zijn ook weer ontdaan van bomen en goed te fietsen.
Kijk aan, dat is goed nieuws! Bedankt voor de update :-q Misschien dit weekend maar weer eens een kijkje nemen dan.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Chemini schreef: do 30 april 2020, 13:35
Juul schreef: do 30 april 2020, 12:43 Jansberg zeg ik verkeerd, ik bedoel bij De Diepen en dan de Duitse kant, berg daar heet "Jan". Veel nieuwe trails, paden zijn ook weer ontdaan van bomen en goed te fietsen.
Kijk aan, dat is goed nieuws! Bedankt voor de update :-q Misschien dit weekend maar weer eens een kijkje nemen dan.
Ja, doe maar. Er moet nog steeds een Let`s ride Reichswald dry edition gepland worden :winkie:
Plaats reactie